Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Hjälp med Belkin router!

Vad är det för "lång kod" du har fyllt i?

I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-02-23 15:30:15 följande:
    Vad är det för "lång kod" du har fyllt i?
    Om det är nätverksnyckeln du menar så blir nästa fråga: Var det samma som tidigare när du hade WEP? Om inte så måste du uppdatera koden i datorn.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Penno skrev 2012-02-23 17:14:35 följande:
    eller koden för nätverksnyckeln?! Haha, har tydligen ingen aning men har fått förklarat för mig att den koden måste jag hålla reda på för om jag skulle måsta köpa ny dator så måste jag fylla i den för att få det trådlösa att fungera.
    Det låter som att det är nätverksnyckeln du har skrivit in. Om det är så och den är annorlunda mot den du hade förut så måste du skriva in samma kod i datorn (telefoner, surfplattor osv.), annars kommer du inte in i routern.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Du gör som när du ska ansluta till ett nätverk, på vista/win7 finns der en ikon i nedre högra hörnet som du kan klicka/högerklicka på.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Penno skrev 2012-02-26 12:34:26 följande:
    Tack så jättemycket för er hjälp! Nu är veckor utan trådlöst nätverk slut.

Fast nu har jag ett nytt problem :) Våra smartphones kan inte hitta vårt trådlösa nätverk, det kunde de inte heller innan trådlösa försvann. Telefonerna hittar våra grannars men inte vårt?! Hur lösa detta????

Hittade datorn nätverket utan problem?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Penno skrev 2012-02-26 14:45:52 följande:
    Jo datorn hittade det utan problem och så har jag löst det med telefonerna. vi hade ett nätversnamn med å och ö. ändrade namn på ruoterns administrations sidor och efter det funkade det!
    Det förklarar saken!

Skönt att det fungerar nu.
Svar på tråden Hjälp med Belkin router!