• Frosk

Vit substans???

Vår dotter fick en hjärnblödning under graviditeten och till följd av den så har hon mindre vit substans än normalt. Läkaren sa att det kan påverka hjärnans bansystem och får hon problem så drabbar det troligtvis synen och/eller motoriken i benen. Nu tre år senare så kan vår dotter fortfarande inte gå. Hon känner inte riktigt hur hon gör med sina ben och fötter. Förhoppningsvis så lär hon sig, men det är lång väg dit. Nu har vår dotter även downs syndrom så hon har även problem med överrörlighet och låg muskeltonus som försvårar det ytterligare för henne.

Hur har det gått för er? Har du fått nån mer information så dela gärna med dig! Detta var besked som vi fick när dottern föddes, men jag grubblar fortfarande mycket över det.

• Frosk

Hade man inte sett avvikelserna i hjärnan på ett sent ul så hade vi aldrig vetat nåt om det. Det var tal om att operera in em shunt men det behövdes aldrig som tur var. Jag har beställt hennes journal från neotiden nu så jag ska se om jag kan bli nåt klokare av den.

Svar på tråden Vit substans???