Inlägg från: Anonym (Tagit steget?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tagit steget?)

Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...

Hej, här ser jag många i min situation. Nästan... Jag at gravid i 15 veckan och har en 2,5 åring med världens bästa pappa. Tyvärr är han inte världens bästa man... Så länge vi är tilsamman med dottern funkar det, men så gort hon dover försvinner han. Ibland fysiskt till träning eller krogen, men oftast psykiskt till datorn. Han har energi till roliga saker men så fort något städning eller renovering kommer på tal är han så deppig att han inte kan prata om det ens. Han har dragit sig undan sedan jag blivit gravid och börjat betee sig mer och mer märkligt. Säger att han har ångest över att han inte vill ha barnet, har funderat på skillsmässa och inte orkar jobba på vår relation. För tre dagar sedan fick jag nog och sa att nu skiljer vi oss. OK svarade han och åkte hem till en kompis. Sedan dess är det som om en börda lyft från hans axlar och hhan ser glad ut för föstra gången på länge. Dock svarar han fortfarande "jag vet inte" på om han vill skiljas och vägrar fatta några praktiska beslut. Så livet går nu sin gilla gång här hemma, fan det är inte så lätt att separera - hur gör man det här eg? Sorry för ett förvirrat och svårläst inlägg som får skyllas på ett förvirrat sinne och en ipad.

Svar på tråden Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...