Anonym (Kärlek i hemmet) skrev 2012-05-15 10:56:36 följande:
Jag tycker att du ska ta lägenheten! Det finns ingen anledning i världen att bo kvar om det inte finns några känslor kvar för den här mannen och du måste må bra med dig själv för att du ska orka att vara en bra mamma.
Vi bodde också i radhus och ingen av oss hade råd att bo kvar. Jag flyttade bort, jag visste nämligen att gjorde jag inte det, så skulle jag bli kvar under samma tak som den människan som fick mig att må dåligt.. Flytta, flytta, flytta!
Ta med dig dotterns säng m.m. Han kommer säkert bråka lite i början, men han kommer släppa det, när han kommer på att han kan göra vad han vill, när han vill. Erbjud honom onsdag - söndag varannan vecka?
Men för guds skull, ta lägenheten!
Men bodde han kvar tills ni sålde radhuset då? Om jag flyttar så måste min sambo bo kvar ett tag, då han inte har någonstans att ta vägen... Jag har stått i bostadskö mycket längre än honom, och här i storstan är det svååårt att få lägenhet!
Just sängen är arvegods från hans släkt, så den kan jag inte ta.
Saken är också den att han har två barn med sitt ex, de har stridit om vårdnad och boende, och han har fått igenom varannan vecka där. Så nu vill han förstås ha vårt barn samtidigt, så de kan umgås allihopa.
Förstår ju det på sätt och vis, eftersom syskonen avgudar varandra...
Men vad detta är svårt! Barnet bor ju här i huset, har förskola i närheten och allt. Har jag ens någon rättighet att flytta det? Pappan kommer ju inte skriva under någon flyttanmälan.