Inlägg från: Anonym (lämnaärsvårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lämnaärsvårt)

Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...

Anonym (funderar) skrev 2012-05-11 11:15:22 följande:
    Kunde varit jag: vad bra att det äntligen hände någonting konkret! Tror också distansen kan vara jätte bra för då får ni fundera på varsitt håll och det blir lättare att se till sig själv, vad Jag vill och behöver liksom. Och han blir tvungen att fundera över sitt eget ansvar istället för att sitta och spela spel och ta dig för givet.
    Jag har beslutat mig sen några dagar att jag ska lämna min partner och ahr sagt detta till min partner. Jag har fått höra en hel del saker i vårt förhållande som är nedvärderande men det var droppen för några dagar sedan. Så då berättade jag att jag ville gå skilda vägar och min partner tog det hårt. Men jag har bestämt mig även ifall vi har en son ihop så känns det som att det är rätt beslut... Så idag är jag ensam hemma och min partner och vårt barn sover någon annan stans. Det är jobbigt att vara utan mitt barn men man måste kämpa, jag har tvekat jätte länge på detta och undrar varför jag inte stack för några år sedan... Men nu är jag stark nog att klara av detta...
Svar på tråden Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...