Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...
Jag valde att skilja mig från mitt barns pappa när barnet bara vara några månader gammalt. Det fanns så många olika orsaker till det. Jag ville först inte lämna, det kändes fel. Man har den här bilden av en hel familj och att barnet ska bo med mamma OCH pappa. Men tills slut stod jag inte ut längre. Vi hade problem även innan barnet föddes. Men allt blev värre efter det. Och jag började hata barnets pappa. Jag hade accepterat så mycket skit han hade gjort mot mig innan, men nu när han prioriterade sina saker framför barnet och inte hjälpte till med ett skit då kände jag att nu orkar jag inte mer. Kan han inte visa att han bryr sig om sitt eget barn ja då flyttar vi ut. Barnet blir ju äldre och kommer snart att uppfatta den dåliga stämningen.
Det var verkligen det bästa jag gjort. Att lämna en sådan relation tidigt. Barnet träffar pappan regelbundet, men man märker tydligt med vem han är mest trygg hos. Jag är glad för mitt barns skull att jag lämnade så tidigt. Här hemma kan han känna sig trygg nu. Ingen som höjer rösten hotfullt och skriker och bråkar....