• Anonym (vilsen)

Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...

Har haft världens bråk igen här och den här gången tyckte min man att jag kunde flytta. Vårt barn är dock äldre men man undrar ju ändå hur man ska lösa allt om vi inte klarar att leva ihop. Varannan vecka skulle det bli här. Jag tycker barn har rätt till båda sina föräldrar lika mycket (om inte en har några problem som är olämpliga för barn då)

Men gud vad jag skulle sakna mitt barn varannan vecka! Hur orkar man det? Då tänker jag att det kanske är bättre att stå ut med ett kasst förhållande så får man iaf va med sitt barn...

Hur få två nya lägenheter på kort tid?? Normal väntetid här är 2-4 år! Har man bestämt så vill man ju inte vänta så länge...känns hopplöst...   

Hur har ni andra gjort? Hinner inte kolla igenom alla inlägg nu. Är lite nervös att han ska se vad jag sysslar med här. Hur har det gått för dig TS?   

• Anonym (vilsen)
    Anonym (inlägg 7) skrev 2012-08-08 21:44:01 följande:
    Vi skulle också ha barnet varannan vecka, och det är mycket anledningen till att jag stått ut så länge.  Hur fasen skulle jag klara att vara i från mitt barn varannan vecka?

Jag väntar på hyreslägenhet nu och min sambo ska köpa lägenhet när vi sålt huset.  Kommer att få vänta närmare ett halvår tror jag, det känns jobbigt, men det är lättare att stå ut när jag vet att det finns ett slut i framtiden..

Nyss hemkommen från semester, och den semestern har fått mig mer beslutsam. Vi har bråkat varje dag, han har haft noll tålamod med barnen, varit sur och irriterad mest hela tiden. Barnen har varit snälla, men glada, högljudda och uppspelta, och det tyckte han var jobbigt tydligen.   Jag kände att nästa gång; då blir det jag och barnen som åker själva och har roligt utan sura miner.

Vad skönt att kunna se ett slut hyfsat snart iaf ;)

Men vad tråkigt med en man som inte uppskattar barnen. Det är ju lite energikrävande när de är uppspelta men så länge de är glada så kan man ju försöka se det positivt och njuta av tiden man har med dem.

Ja, man sliter på varann under semestern har jag märkt. Blir fler bråk när man har tiden till det. Skrattar verkligen bittert åt reklamen på TV nu: "var skulle många förhållanden vara utan att ha semestersexet att falla tillbaka på"? Haha jag dör vilket sex??

Hoppas det löser sig bra för dig iaf! Du kan ju börja drömma om "Mr Right" igen ;)        
Svar på tråden Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...