Inlägg från: Anonym (Vad ska jag göra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad ska jag göra)

Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...

en liten uppdatering från min sida.

Vi har gjort slut, han var otrogen på fyllan.
    Han verkar inte ens ångra sig.

Dock så ska han in på "rehab" eller vad man ska säga så får hoppas han löser sina problem så han i framtiden kan få en fungerande relation med sin son.

så just nu har vi lägenheten men när han kommer tillbaka så får vi lösa vem som köper ut vem osv.

Uppdatering här igen:

Han har kommit hem, de går väl bra men väldigt spänt, pratar bara allmänt med varandra.
    Tyckte de va mkt skönare när jag och sonen va själva.

Jag har sökt lägenheter och jag har fått  erbjudande på visning på 2 lägenheter. så ska kolla på de i veckan och får hoppas de är något att ha. Är visserligen inte inflyttning förrän i okt men skönt att isf veta att man kommer härifrån.

Hans mamma verkar inte förstå att vi ska gå isär, när hon hälsat på så säger hon alltid innan hon går
    "nu får ni passa på att mysa".. eeh verkligen inte!!!

Ändå påpekar jag jämt att vi ska lösa vem som köper ut vem osv.

Gabardin: har de Som Du, före v va han ute fredag och kom Hem sent, på lördag skulle han ha lillen då jag skulle på tjejmiddag men då ångra han sig och gick ut Vid 12 och kom Hem 7 på söndag kväll. För mig skiter jag i vad han gjort men de jag reagera på att han va borta så länge utan ett enda samtal eller sms Om hur lillen har det. Jag söker och söker lägenhet men har köplats 3 och känner bara mer och mer för var dag att jag vill flytta och starta mitt egna/nya liv så snart s Möjligt. Sry om de. Blivit osammhängande text men skriver från telefonen.

Hellu alla! Jag har idag skrivit på kontrakt för en lägenhet :) Inflyttning nu första oktober men tänkte jag ska köpa möbler i lugn och ro så flyttar väl första november. Berätta även för sonens pappa, han flina först och sa grattis men sen börja ifråga sätta hur jag ska ha råd. Visst blir lite kärvt men jag vet att jag har råd. Tror de mer är för honom att försöka få mig att bo kvar, är så glad att snart ha mitt egnas Som jag sa till honom är att jag vill gå vidare och han trodde direkt att jag skulle träffa en ny men de vill jag verkligen inte men ingen av oss går vidare med våra liv förrän vi flyttar isär.

Gabardin: jag tror han tänkt att om tiden går så kanske vi kommer fortsätta bo som vänner för han har ju sagt att han tycker vi kan göra de tills lillen blir äldre! Anonym(inlägg7): tack :) Kommer också få höra om alla fel när hans familj får reda på de. De tycker redan vi inte kan slänga allt i sjön. Sen vet jag att de kommer klaga att de är på 3e våningen att de INTE funkar när man har barn. Klar de gör men visst blir de jobbigt att bära barn,matkassar osv men de funkar. Lillens pappa "va orolig an min ekonomi" men kommer ju söka bostadsbidrag tills jag börjar jobba sen tror jag inte han tänker på att han får betala underhåll! 1 dec är ju om ett tag men måste vara skönt att snart veta att du har sitt egna! Exet har sagt att han aaaaldrig kommer skaffa ny tjej men i helgen hade han skrivit till en bekant att han är singel och gärna bjuder henne på go middag och planerar ngt fint(glömt ligga ut fb och jag skulle låna datan och kunde inte låta bli att läsa, fel jag vet)

Gabardin: Ja de har sååå svårt att tro att han ska ha gjort de och förhållandet blir starkare om man kämpar. Visst om hon anser de men jag tänker inte acceptera något sånt! Han har gjort bort sig totalt och de är han som förstört detta inte jag!

Hej allihop! Hur går de för er? Här försöker jag tänka att snart flyttar jag,snart flyttar jag för att stå ut. Vart lediga ihop men jag har tagit allt ansvar 95% av tiden. I måndags försvann han ut kl 12 och kvart i 2 på natten får jag sms om att han mår bra men kommer imorgon, i tisdags prata bi lite och då säger han att han kommer väl hem i dagarna. Han kom hem idag, va hemma 2 Tim allt som allt och nu sover han borta. Är tydligen hos någon tjej, säger att de är bara vänner men hur i helvete kan han välja att vara med henne ist för sitt barn om de nu bara är vänner?! Den lilla tid han var hemma så sucka och stöna han bara och tyckte lillen va jobbig som var kvällsgnällig. Åh är så arg!!

Jag har flyttat :D eller jag och lilleman :D Är skönt att ha ditt egna och kontakten funkar mellan mig och hans pappa. Men han verkar inte ha något större intresse, all kontakt sker för att jag är den som skickar eller ringer. Efter vi flytta tog de 2-3 dagar innan han ens skicka och fråga hur hans son mådde. Det tråkiga med flytten är att jag känner mig fruktansvärt ensam, aldrig haft spec mkt vänner men innan han jag iaf haft honom men nu är jag helt ensam. Har blivit att jag lever för mitt barn, mina barnlediga helger sitter jag själv :( Vet inte vem jag är utan min prins och så ska live inte vara, mina "vänner" på fb utökar familjen, ska gifta sig osv och gör att jag känner mig ännu mer ensam men ändå sitter jag och glor uppdateringar på fb.

Svar på tråden Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...