• kaffemamma

I dag kom beskedet

år78 skrev 2012-03-08 09:14:15 följande:
    hej 
    har missat  varit in här  sitter mycket på facebook  på deras autism
    2 veckor har nu gått sedan beskedet känns ännu lite konstigt  lite skrämmande
    har mailat  2 ggr till habb nu  frågat  ex om föräldrar urtbildning
    schema med bilder (vilket ska vara viktigt)  grupper  där mina andra barn får träffa andra mf frågor  
    händer  fasiken ingenting  blir så jäkla trött på att  tjata  hela tiden  
    Hej! Var bor du? Om ni bor i Stockholm ochär intresserade av IBT (Löövås / TBA / ABA / intensivträning- kärt barn...) så gär det nog fortafre om du kontaktar Banyan Center i väntan på hab. Det gav oss minst ett halvårs extra träning. Kanske finns på andra orter också? Psykologpartners tror jag är moderföretaget. Att gå en kurs hos www.speciella.com ger också bra verktyg för att komma igång med bättre samspel, kommunikation osv osv.
  • kaffemamma

om speciella har någon kurs nu på våren så tror jag det är värt tågbiljetten... det är tre tillfällen. Det gav oss resultat direkt. Det är så frustrerande att vänta!

Och så vill jag bara tillägga att tiden efter diagnosen kändes det som att jag levde i en bubbla. Runt omkring pågick världen som om inget hänt och för oss var allt förändrat. Jag kunde för mitt liv inte svara med ett enkelt "bra" om någon ytlig bekant slentrianfrågade "hur är det med dig?". Det tar tid, men det blir bättre!

Svar på tråden I dag kom beskedet