• Minibus

Krupphosta?

Hej

Sonen, snart 2 år har varit förkyld och har hostat i 3 veckor nu. Fick hostmedicinen Mollipect för en dryg vecka sedan. I början hade han sån där skällande hård hes hosta, typ krupp hosta eller vad det nu kallas. Hostan övergick sedan till mer " vanlig" hosta för att sen ta ny fart med krupp-liknande hosta igen. Nu hostar han så han kräkls för andra natten i rad. Han sover förstås med huvudet högt, svalt i rummet, preppad m nässprej o hostmedicin...hmm vad mer..

Vad är era erfarenheter runt falsk krupp och sådan här hosta. Ska det sitta i så här länge, bara att vänta ut eller hur har ni gjort?

• Svar på tråden Krupphosta?
  • Minibus

Tack för svar.

Hur konstaterades förkylningsastma pruttpotten (annorlunda nick :) )?

Mmm, tänkte nog ringa i morgon o fråga.

• Minibus

Tycker ni att det pekar mot falsk krupp det jag beskriver? Hjälper inte Mollipecten då? Tycker inte den verkar ha nån vidare effekt...

• Minibus

Hmmm vet inte, tycker inte att han har nåt problem med själva andningen men vilken som är längst o kortast måste jag nog lyssna noga efter :). Tack för snabba svar så här sent på kvällen. Ska ta och knyta mig nu, stora sonen har också börjat hosta så får se hur mycket sömn det blir....snark.
    Tack igen! och gonatt!

Svar på tråden Krupphosta?