Inlägg från: Nasrin |Visa alla inlägg
  • Nasrin

förstöra heliga skripter

För er i tråden som inte redan hajjat detta, det finns inget fel i att bränna Koranen om den innehåller fel eller ska kastas. Felet de gjorde i Afganistan var att de använde detta som en slags psykisk tortyr mot deras krigsfångar.
  • Nasrin
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-29 21:37:46 följande:
    Sakta i backarna för nu irriterar du gallan på islamhatarna

ja, usch vilken landsförädare jag är...undra om de blir gladare om jag äter lite sill o potatis.....Drömmer
  • Nasrin
    Guld i munKaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-29 21:42:34 följande:
    Och sjunga Du gamla Du fria, jo kanske det ;)

Du menar Du gamla Du fria du smällfeta ko.... eller hur vare nu igen Guld i mun 

(Jag lovar jag skojjar, få inte panik nu ni som hatar "såna som jag..." )
  • Nasrin
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-29 21:39:09 följande:
    Ett billigare sätt:

Bränna koranen på cd-skivor och ge dom till dina grannar Drömmer

va? BRÄNNA cd-skivor :-OOOOO Nu dog väl alla musikälskare Tungan ute
  • Nasrin
    Keiko35 skrev 2012-02-29 22:34:07 följande:
    Igår pratade jag med en arbetskollega som kommer ifrån Afganistan om detta som hänt i veckan. Han flydde själv för tio år sen och är nu utbildad sjuksköterska, döpt sig i svenska kyrkan och lämnat islam och trivs väldigt bra i sverige. Jag frågades honom hur det kan komma sig att människor väljer att demonstrera så dramatiskt mot att några koraner blev av misstag brända så tiotals människor dör i upploppen istället för att koncentrera sig på att ta hand om sina familjer, arbeta och bygga upp sitt land. Han menade att många är så indoktrinerade att de vet inget annat, de har ingen utbildning, inga kunskaper om någonting annat än koranen så det är det enda som är viktigt. Så, så var det med det.

Så härligt att EN person som övergett sitt land och sin religion blir talesman för de 31 miljoner som finns i landet!

Tummen upp!! Hälsa honom o tacka från oss! 
  • Nasrin
    Keiko35 skrev 2012-02-29 22:54:55 följande:
    Vem ska man då diskutera med om inte en landsman? Han är uppvuxen där, är själv afgan. Jag frågade honom vad han trodde de starka reaktionerna beror på.  Inget konstigt med det.
    Det finns väl inte en enda afgan som kan representera alla 31 miljoner afganerna ändå, de är ju individer allihop.

Förstod du inte vad jag skrev? Hälsa o tacka honom att han representerade 31 miljoner människor, jag tänker han va ju så säker att folk är outbildade och indoktrinerade i felaktigheter

Måste vara underbart att kunna tala för så många människor! (Själv skulle jag aldrig våga mig på att ens försöka döma mitt folk
  • Nasrin
    Keiko35 skrev 2012-02-29 23:12:35 följande:
    Han dömde inte folket, han beskrev en tänkbar anledning till situationen. Det var hans personliga syn på saken. Han sa aldrig att : nu ska jag tala för hela det afganska folket....Jag förstår vad han menar. Många människor i Afganistan har inte fått gå i skolan och är analfabeter. För min del är det mycket mer intressant att höra en landsmans synvinkel än Svenne Banans åsikt.  

håller med svenska bananer är rätt tråkiga.

Nej skämt å sido, du borde vara mer intresserad av att höra en muslims åsikt när det gäller andra muslimer beteende, de kan ju relatera och förstå reaktionen liksom. Vad kan en ickemuslim om muslimers sätt att tänka och agera, inte mycket ska du veta
  • Nasrin

Ytterligare en bild som kan förklara varför bägaren rinner över hos en del muslimer i mellanöstern.

Må Allah hjälpa dem Gråter

• Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 08:09:31 följande:
    Och framförallt ingen fritänkande världsmedborgare.

Nasrin bygger halmgubbar genom att låtsas att frågan handlar om att försvara israeliska militärers övergrepp mot muslimer i Gaza istället för den verkliga: Muslimers övergrepp mot människor som praktiserar sin yttrandefrihet 

Du har fel, som jag förklarade för dig innan betyder muslimer väldigt mycket för varandra, att bägaren rinner över pga allt som vi muslimer utsätts för är inte konstigt. Undra om du skulle haft samma åsikt efter åratal av förtryck?
  • Nasrin
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-01 11:03:27 följande:
    Vem har börjat? 
Svar på tråden förstöra heliga skripter