Inlägg från: Nasrin |Visa alla inlägg
  • Nasrin

förstöra heliga skripter

Selfish Geene skrev 2012-03-01 17:55:38 följande:
    Att avbilda Muhammed och/eller förstöra koraner är en fredlig protest mot förtrycket som muslimska terrorister utövar mot andra människor (en terrorist är den som genom skräck försöker styra folks handlingar, tex genom att hota oliktänkande)

De som har "börjat" är utan tvekan muslimerna 

Men det börjar ju inte där, tror att muslimer vrede och reaktion kommer av en sån liten töntig grej? Detta är något som byggts upp länge i flera olika länder och världsdelar där muslimer blivit förtryckta.
  • Nasrin
    Keiko35 skrev 2012-03-01 19:49:47 följande:

Han sa att han aldrig valde att bli muslim och när han fann kristendomen så kände han att han aldrig varit muslim i själ och hjärta. Jag menar att man kan inte överge något man inte har eller är.

Ändå gör han sig till talesman för muslimer?
  • Nasrin
    Fläderblomman skrev 2012-03-01 21:35:11 följande:
    På vilket sätt har muslimerna "börjat"? Oj jag glömde, det var ju muslimernas fel att dem bodde i Palestina när FN, av någon anledning skulle blanda sig och bara överlåta Palestina till judarna. Det var ju så synd om judarna efter att många av dem hade gasats till döds.Det var ju muslimernas fel att deras ledare Saddam, var en tyrann som USA ville få bort och därmed bomba stora delar av landet och döda oskyldiga. Det är ju muslimernas fel att dem bor i länder där det finns olja - Herregud all olja tillhör ju Västvärlden, hur kan man göra något sådant? Först bosatte sig muslimerna på helt fel platser och sedan blev dem också upprörda över att deras hem förstörs  och deras familjer dör och blir våldtagna - hur kan dem med att göra något sådant? Hur kan man bli upprörd, hatisk, hämndlysten av något sådant? 
    Det var ju afghanernas fel att någon vid namn Usama planerade ett attentat mot World Trade Center. Det var också deras fel att han lyckades, han lyckades till och med ta sig in i byggnaden och lägga sprängmedel på de perfekta platserna så att byggnaden sedan kunde rasa raaakt ner. För det måste ju se dramatiskt ut! Ja det var ju deras fel - därför valde den amerikanska presidenten att straffa hela befolkningen. Ja det var VERKLIGEN muslimerna som "började". Efter allt dem gjort - förtjänar dem verkligen också att bli hånade. Det räcker inte att man inkräktat i deras liv - utan man måste ju också tränga sig på deras tro och förnedra det som betyder mest för dem. Det räcker inte bara att hämnas fysiskt, utan man måste ju hämnas psykiskt så att dem verkligen blir nedtryckta.

Men en fråga bara, eftersom det är glasklart att muslimerna "började", ska man då, verkligen sjunka lika lågt? Är det moget?
    Plus
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 22:00:18 följande:
    Oh. My. Freakin. GOD.
    Jag hoppas verkligen att du har brandförsäkring, halmgubbar är extremt lättantändliga!

Muslimer hotar människor som hädar Islam! (nej inte alla muslimer, men dom som gör det, gör det i religionens namn)
    Det är alla fria människors skyldighet att visa att vi inte accepterar att någon grupp kränker vår rätt att yttra oss fritt.

Fredliga aktioner är inte "lika lågt" som att utöva hot och våld mot människor man inte gillar, det är inte lågt öht, tvärtom! 

Jag undrar verkligen vem det är som har halmgubbar o blandar sina äpplen o päron här. Du läser ju inte ett dugg vad vi skriver, tror du på fullaste allvar att 1 miljard människor bryr sig om en liten fjantig tavla? Det handlar inte om detta, det handlar om år och år av psykisk och fysisk kräkning,förnedring och förtryck. När de sedan börjar filma sin psykiska terror och sprider den stolt över världen rinner bägarna sakta över.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 22:32:00 följande:
    Att häda mot en religiös symbol är inte att kränka tillbedjarna av symbolen (iså fall skulle vi få utveckla begreppet "kränkning" till att omfatta vad som helst)

Anser du att den protesterna på Himelska fridens torg inte heller var en fredlig aktion eftersom militären attackerade protestanterna?

Är de som protesterar mot en orättvisa medskyldiga till våldet de utsätts för? Nej naturligtvis inte!

menar du att du fortfarande inte förstår varför folkl är upprörda? Trots hundratals förklaringar och förtydliogar i tråden
  • Nasrin
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-02 20:00:32 följande:
    Tack för ditt svar! 

Fast i ett annat inlägg skrev du något annat, jag citerar dig

Med andra ord var han en praktiserande muslim iom han levt som muslim. Så hur ska jag tolka det nu? 

Undrar också om han är din arbetskollega?  Jag frågar eftersom ditt första inlägg talade du om samma person.
    Det finns en del tvetydigt gällande denna person, som tydligen inte är muslim men han är gift med en muslimsk kvinna :-/ Jag tror denna kollega driver med Koko!
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:02:06 följande:
    jag har full förståelse för att folk blir upprörda och förbannade, det har de alla rätt att vara också.

Det du (och vissa muslimer) inte verkar förstå är att man inte får hota eller våldföra sig på människor för att dom har förargat en!

Nu vet jag att du inte är seriös. Du svarar på helt andra saker, har inga vettiga argument och läser inte det som skrivs. Jag ger mig i "diskussionen" som varit en monolog från vår sida tyvärr, hade varit trevligt med en diskussion i ämnet men du vrkar inte vara tillräckligt påläst för att delta.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:11:50 följande:
    nasrin tror att jag inte förstår varför muslimer blir upprörda när Israelisk militär förgriper sig på civila i Palestina (ett sidospår som förmodligen avsåg att anspela på att jag försvarar omänsklig behandling, så länge det är muslimer som kränks)

Man kan både stå på Palestinas sida och fördöma muslimers övergrepp mot yttrandefriheten! Det ena utesluter inte det andra
    Jag känner mig illa tvungen att göra ett sista försök för att underlätta för dig, så att du förstår.

Detta handlar inte om att göra övergrepp mot yttrandefrihet, detta handlar om att folk fått nog av att dessa metoder används som psykisk tortyr. Det är alltså INGENTING med yttrandefrihet att göra utan ENBART ett sätt att få stopp på den tortyr som används. Förstår du snart?

En gång till: Detta har ingenting med yttrandefrihet att göra, yttrandefrihet är ett begrepp som inte finns  i närheten av dessa protester.

Snälla, snälla säg att du förstår snart. Annars tycker jag verkligen synd om dig.       
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-03 08:17:19 följande:
    Tycker du att jag torterar någon när jag avbildar Muhammed eller förstör koraner?

Men snälla, det handlar inte om detta. Nu får du väl ändå ge dig, hur många gånger ska man förklara för dig? Jag har förklarat redan på en nivå min 3 åring skulle förstå, hur kan du inte förstå? Eller låtsas du bara?
Svar på tråden förstöra heliga skripter