• Ruggugglan

Sover din 2åring på dagen? Hur länge?

Min son fyllde 2år i januari och har börjat sova länge på dagarna. Från att han var 1år tills i januari sov han en timme. Nu sover han 2-3 timmar (!) i sträck om han får. Somnar vid ett tiden och vaknar 3-4 tiden.

Hur länge sover era 2åringar på dagarna? Sover dom alls?

• Svar på tråden Sover din 2åring på dagen? Hur länge?
  • Frontline

Grabben sov kanske 2 timmar fram tills han var 2 år och 2-3 månader sen tog vi bort dagvilan för han vaken alldeles för länge på kvällen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • millie2

min son fyllde också 2 i januari och han sover middag 1-2½ timme! Han har inga problem med att sova på kvällen än =) har provat någon dag att strunta i middags luren men det går inte så han får sova!

• NoelochJack

Min sin fyller två nu i mars och har också börjat sova längre på dagen. Han har utvecklats massor senaste tiden så jag tror att det hänger ihop. Hemma kan han sova upp till tre timmar och ändå somnade runt sju på kvällen. På förskolan sover han bara en timme och det funkar lika bra det :)

• TheStar

Sonen på 2,5 har alltid sovit mycket, minst 2 h hemma om vi inte väcker honom och kanske 1,5 på förskolan. Sover ändå ca 20-06.30, så vi har inte sett anledning att justera något.

• Carr0n

Min flicka sover 1½ timme på dagen. Hon behöver det då vi kliver upp mellan 5-6 på morgonen. 

• HokusPokus

Vår tvååring slutade sova middag när hon var 16månader men storasyster kunde sova flera timmar och ändå hela natten sen, tills hon var över 3. (när hon slutade med napp, slutade hon även sova middag)

• Ruggugglan

Tack för era svar!

Sonen har aldrig sovit sådär jättemycket under dagen så därför kom det lite som en chock att han sover så länge på dagarna. Idag sov han 3,5 timme och det var inte lönt att försöka väcka honom. Han sov som en stock.
    Oftast kommer han i säng i tid ändå. Han sover ca 20.00-06.30. Det händer ibland, oftast på helgen, att han är uppe något längre.

Men det är säkert pga utvecklingen då Det går ju i rasande fart.

• idis78

Min 2-åring får sova 1 timme på dagen. Sover han längre vaknar han vid 4 på morgonen.

• Ruggugglan
    idis78 skrev 2012-02-26 20:57:49 följande:
    Min 2-åring får sova 1 timme på dagen. Sover han längre vaknar han vid 4 på morgonen.
    Då förstår jag att han inte får sova längre än så
  • Mary Jo

Min 2 åring får sova 30-45 minuter på dagen. Annars går hon aldrig och sover på kvällen,då kan hon vara vaken till 22-23.00 och det blir inget

Vilja 17/2-10 och lillebror bf 28/3-12 <3
Svar på tråden Sover din 2åring på dagen? Hur länge?