• Anonym

Rädd för att bli tjock

Jag brukar göra som lisa, ser jag att vikten gått upp några kg så undviker jag skräpmat och godis tills jag väger normalt igen. När man går upp i vikt så äter man mer än vad man förbrukar. Så antingen äta mindre eller röra på sig lite mer.

• Anonym
    sportpappa skrev 2012-03-01 21:24:19 följande:
    Jag tror att de som är normalviktiga oftast bara ser till att äta normalstora portioner med varierad kost. Ta en lagom portion mat och ta inte om. Drick inte läsk eller saft till eller mellan måltider. Vatten duger alldeles utmärkt.

Träning och aktiv livstil förhöjer förbränningen i kroppen dygnet runt. Muskler kräver mer energi. Det gör också att risken för hjärt- och kärlsjukdomar, förslitningsskador, ryggproblem m.m. minskar.
    Skulle jag väl påstå är sanning med modifikation. Jag kan äta hela pizzor själv, vräka i mig godis och läsk dagligen, och inte gå upp ett gram. Och jag är 175cm/57kg. Fött barn ovanpå det med ;). Men som sagt, har stor hund som jag motionerar dagligen, kanske har med det att göra?
  • Anonym

Jag gör som ett par föregående här. Jag har alltid varit normlaviktig och har aldrig bantat, men är svag för sötsaker och mackor. Särskilt på vintern sitter jag hemma och unnar mig lite extra och tyvärr är min ämnesomsättning inte alls så bra. Men jag har en våg, och jag har en gräns för vad jag får väga. Jag kan gå upp 3-4 kg, men sen sätter jag stopp. Jag drar då bara in på det extra överflödet jag äter och går ned dom där få kilona igen. Visst finns det människor som har hög ämensomsättning och kan äta hur som helst, men många får nog göra som jag.

Svar på tråden Rädd för att bli tjock