• friattvaljasjalv

Okej! Är hemligt porr-runk otrogenhet????!

Jag frågar bäda könen!
    Då man i smyg sitter och runkar till andra tjejer/killar... Är man då otrogen?
    Jag anser att man ÄR det. Man gör det i smyg (säger inte ens sanningen då man blivit påkommen) och man njuter av en annan människas kropp. Självklart! Tar man inte på en annan, kommer in/tar emot någon annan... Men vafan, man njuter ju till en annan och säkeert tänker man på denne någon (om man har någon specifik man "alltid" tittar på) om man sedan har sex med sin partner och blöndar m,m

Extra rad: OM det handlar om tillex. att man vill ha sexställningstips, variation eller bara "är van" att göra detta... Varför isf ljuga.... Säg de bara! :/ Seriöst! :Extra rad.

så... Vad tycker resten av världen? Är jag en svartsjuk liten idiotbrud ELLER är detta otrogenhet?

• Svar på tråden Okej! Är hemligt porr-runk otrogenhet????!
  • Schna

Under våra premisser är du bara svartsjuk, men om ni gjort upp om att detta räknas som otrohet så är det väl otrohet för er.

• Lucy Cat

Håller med ovanstående - att om du anser att det är otrohet så är det väl otrohet. Bara du själv kan välja vart du drar gränsen.
    Men det där med att man tänder på tjejen/killen i sig i filmen är nog inte riktigt så. Det är nog mer själva eventet man tänder på. Sexet. Inte personerna i filmen som har sex. De är bara ett verktyg för ens egna fantasi. 

..I'm not cynical, I'm experienced..
  • lykantrophona

Jag skulle aldrig anse att onani i samband med porr vore otrohet. Ifall man anser det, var drar man gränsen? Innebär även bilder av personer som inte finns på riktigt, tecknad eller nedskriven porr som otrohet? Hm.

Man kan ju alltid komma överens med sin partner om att inte titta på porr, och då bör man hålla sitt löfte. Men ifall det inte har yttrats något om saken, så brukar jag anta att porr är okej. Hur jag onanerar ska inte andra lägga sig i.

• Vinxen

Haha nej det är inte otrohet! Tänk alla brudar han har satt på i huvet oj oj oj....

• Anonym (inte otrohet!!)

Absolut inte otrohet, man behöver inte ha tillgång till sin partners alla privata skrymslen, min förra partner gjorde så ibland på nätterna om jag inte kände för sex, jag gjorde inte det så ofta för mitt ex ville ofta ha sex o tillfredställde då mig. Nu  läser jag ibland porrnoveller,är singel...

• Anonym (säker sex)

Nej. Det är inte otrohet.
    Otrohet är när man har sex med någon annan och ens partner inte har godkänt det.

Att onanera med porr som stimulans är ett mycket bra sätt att rädda ett förhållande.

Säg att ens fru är gravid eller är nyligen förlöst.
    Som man slutar inte ens sexdrift för det. Däremot går sexdriften ned kraftigt för de flesta kvinnor i samband med förlossningen.
    För att man inte ska bli "galen" av avsaknad av sex och inte hålla på att tjata på sin fru om sex är det en adelsles utmärkt idé att sätta sig för sig själv. Leta upp det snaskigaste man kan hitta och dra en stilla runk.

Ett gammalt Kinesisk ordspråk säger:
    "En stilla runk förlänger äktenskapet" 

Eller... förresten...  Det var nog ett helt nytt ordspråk. Men det är lika sant ändå :) 

• läckerbit

Jag har svårt att se hur det skulle kunna vara otrohet att ens partner tar på sig själv. Och vad är ok för honom att göra som du ser det? Ok att runka utan att se på porr? Ok att  blunda och föreställa sig att det är någon annan som tar på honom?

Du kan aldrig kontrollera en annan persons tankar och fantasier. Min egen åsikt är att en handling inte kan vara otrohet om den inte innefattar en interaktiv handling med någon annan person. Film är inte en interaktiv handling. Men är du av annan åsikt så kanske du bör diskutera det med din partner, jag tror inte att det är så många som ser filmtittande som otrohet.

• Anonym (Kille)

Jag tycker inte det är otrohet, jag runkar ofta i hemlighet när jag tittar på s k handjobs

Svar på tråden Okej! Är hemligt porr-runk otrogenhet????!