• friattvaljasjalv

Okej! Är hemligt porr-runk otrogenhet????!

Jag frågar bäda könen!
    Då man i smyg sitter och runkar till andra tjejer/killar... Är man då otrogen?
    Jag anser att man ÄR det. Man gör det i smyg (säger inte ens sanningen då man blivit påkommen) och man njuter av en annan människas kropp. Självklart! Tar man inte på en annan, kommer in/tar emot någon annan... Men vafan, man njuter ju till en annan och säkeert tänker man på denne någon (om man har någon specifik man "alltid" tittar på) om man sedan har sex med sin partner och blöndar m,m

Extra rad: OM det handlar om tillex. att man vill ha sexställningstips, variation eller bara "är van" att göra detta... Varför isf ljuga.... Säg de bara! :/ Seriöst! :Extra rad.

så... Vad tycker resten av världen? Är jag en svartsjuk liten idiotbrud ELLER är detta otrogenhet?

• Svar på tråden Okej! Är hemligt porr-runk otrogenhet????!
  • lykantrophona
    Eena skrev 2012-02-27 15:07:14 följande:
    Nej det är inte otrohet. Däremot tycker jag att det är dåligt att ljuga när någon frågar, det skulle skada min tillit.
    Ja här kan jag hålla med. Att ljuga, även om det är om små skitsaker, är inte bra för ett förhållande.
    friattvaljasjalv skrev 2012-02-27 14:58:23 följande:
    Skönt att iaf NÅGON har iaf lite liknande känslor som mig. Saken är ju den att det gör ont i mig då han ljuger om det och då han gör det hela tiden. Under förhållandets början så va han inte kär i mig, inte föränn efter ett halvår, och hade inte sex med mig för att han sa att han inte har ork för att ens runka. Men sen kommer jag på honom att kolla på porr ist eller följa med sina polare för att kolla på en inhyrd strippa m,m. Ganska hemskt tycker jag.
     Jag har inget emot porr så länge man är singel eller om man kollar på det tillsammans liksom... Men då han nekar till det och fortsätter fast vi pratat om det och kommit överens om att inte göra det... Då blir jag ledsen.
    För mig är han den enda, jag riskerar väl ännu fler motsägelsefulla medelande nu, och jag tänder inte på någon annan. Jag förstår att han kollat på porr med den förra, som inte velade ha sex (eller som bara låg där när dom väl hade de), men jag är varken stel eller liknande.
    ÄR jag verkligen så ensam om att känna såhär? Är det typ bara jag som tycker de känns jobbigt i hjärtat då han kollar porr isf att ha sex med mig? eller kollar in andra tjejer hela tiden (när man åker bil, ser tv, är hos han vänner, har fest, går promenad, handlar...överallt. alltid) Jag försöker att inget visa alls eftersom jag inte tycker om att vara svartsjuk då ja ärligt talat känner mig självisk då, men det gör ju ont isf...
    Han är den enda killen som inte slagits eller så... kanske de är därföe.
    Men ja... Om de verkligen är så fel av mig att tycka som jag tycker så tycker jag väldigt synd om min pojkvän...
    Öh... "under förhållandets början var han inte kär i i mig". Varför blev ni tillsammans? Tvångsgifte?! Är han ens fortfarande kär i dig, om han ljuger för dig eller spanar in andra hela tiden?

Det finns gott om män som inte slår. Det här förhållandet verkar inte helt hundra...
  • empelii

Jag anser nog inte att det kan klassas som otrohet, men jag förstår verkligen dina känslor. Jag är gift och vill absolut inte att min man undanhåller sitt tittande för mig. Jag skulle föredra om han inte tittade, eftersom jag blir så svartsjuk på alla porrbrudars kroppar och osäker på min egen. Jag skulle bli oerhört besviken om han inte var ärlig mot mig när jag frågar om han kollat på porr, och särskilt om sex uteblivit pga porr. Jag håller med dem som ovan skrivit att ert förhållande inte verkar helt hundra, du är värd en man som går att lita på, som du älskar dig och respekterar dig så pass mycket att han i alla fall kan stå upp för de saker han gör.

• friattvaljasjalv
    Anonym skrev 2012-02-27 15:31:09 följande:
    Blir nästan lite upprörd när jag läser att "nej det ÄR inte otrohet". Man kan ju i så fall skriva "nej, jag anser inte att det är otrohet". Om TS nu tycker att det är det, så är det ju det för henne, eller hur?
    Alla drar sina gränser någonstans. Vissa anser inte att sexuellt umgänge med någon annan är otrohet - medan de flesta gör det.

To each their own. 
    Tack för denna komentar!
  • friattvaljasjalv
    Anonym skrev 2012-02-27 15:41:06 följande:
    Nej, jag tycker inte det är otrohet mer än det är otrohet om en kvinna sitter och njuter av anblicken av Brad Pitt eller liknande på film.
    Det är stimulans båda delarna som ger krydda, men det ska inte behöva ta ifrån något.

Däremot så säger jag att lögner är alltid förödande i relationer, dom knäcker tillit.
    Det däremot skulle jag se som ett betydligt större problem.

Men jag tror inte det här handlar om porr eller onani, det går djupare än så.  

Förlåt att jag säger det här ts, men du verkar vara en person som är lite tilltufsad av livet och som behöver mycket bekräftelse och trygghet.
    Ger din man dig det?
    Klarar han av att förstå vad du behöver och vara det stödet för dig.
    För jag tror att det du behöver mest av allt är att finna styrkan i dig själv och tilltron till hur bra du är och att det är hans förbaskade lycka att du vill vara med honom.

Du har rätt att ställa krav på att få må bra med honom.
    Om du inte mår bra med honom och om han inte kan/vill förändras, då ska du lämna honom.
    Av respekt och kärlek till dig själv, sätt alltid ditt eget mående först.
    För det är först när du mår bra som du kan ge till andra.                
    Jo, det stämmer till en stor del. Jag har nu ganska bra självförstoende men det är klart jag "krymper" en aning då karlen inte visar samma kärlek som jag sj visar.
    Men bättre har han blivit och hur dumt de än må vara så stannar jag hos honom ett tag till iaf, han betyder ju så mycket för mig
  • friattvaljasjalv
    Anonym (Erfaren kvinna) skrev 2012-02-27 15:48:46 följande:
    Nej onani är inte otrohet, tvärtom både sunt, normalt och vanligt.
    Killar/män är oftast mer visuella och runkar till bilder/filmer/dator, men det är oftast bara som ett stöd för fantasierna och undersökningar visar att de INTE jämför sin partner med dessa fantasifigurer. Det kan vara svårt för oss tjejer /kvinnor att förstå, pga att vi utgår från oss själva (eftersom vi själva ofta jämför vår partner och oss själva med både den ena och den andra...).
    Tjejer/kvinnor onanerar ofta till sina egna fantasier, eller ganska ofta även till skriven erotik. Men undersökningar visar att tjejer/kvinnor ofta fantiserar om personer som finns i verkligheten (granne, arbetskamrat, filmskådis, kändis, etc, etc...).
    (Hur skulle våra killar/män känna sig om det förstod att de blir jämförda med våra fantasier!?)

Om det ska vara förbjudet för killar att runka till bilder/film/dator, ska det då även vara förbjudet för tjejer att onanera till sina fantasier???
    Nej självklart inte, båda sätten är helt ok!!!
    Jag är inte en av dom kvinnor som tänker på kändisar, som onanerar till fantasier :/ Jag är nymfoman men tänder lik förbannat enbart på min karl :/ Jag hade aldrig gemfört MIN karl med någon annan karl av någon form. För mig är han perfekt och jag känner absolut inget behov om att bli bevisad motsattsen genom att just tillexempel gemföra...
    Och problemet jag skriver om är faktiskt om det är otrohet då man kommit överens om att inte göra så. Jag förstår inte varför vissa ska reagera så fruktansvärt starkt över enbart en fråga :O Herre gud!
    En fråga är en fråga sen om JAG tycker annorlunda gentemot tydligen nästan ALLA andra så behöver man faktiskt inte visa ilska i sina medelanden... Detta är ett problem för mig, acceptera :/
  • friattvaljasjalv
    Anonym skrev 2012-02-27 16:12:33 följande:
    Det är förjävligt med killar som runkar, fy fan vad snuskigt.
    Det är klart att dom ska få använda sig av porr om dom nödvändigtvis behöver, som om dom är singel m,m men då man har någon så tycker jag lite så som du. Sen i sj sexet så får dom gärna runka m,m Men de behöver inte vara bakom ryggen på en
  • friattvaljasjalv
    empelii skrev 2012-02-27 22:47:20 följande:
    Jag anser nog inte att det kan klassas som otrohet, men jag förstår verkligen dina känslor. Jag är gift och vill absolut inte att min man undanhåller sitt tittande för mig. Jag skulle föredra om han inte tittade, eftersom jag blir så svartsjuk på alla porrbrudars kroppar och osäker på min egen. Jag skulle bli oerhört besviken om han inte var ärlig mot mig när jag frågar om han kollat på porr, och särskilt om sex uteblivit pga porr. Jag håller med dem som ovan skrivit att ert förhållande inte verkar helt hundra, du är värd en man som går att lita på, som du älskar dig och respekterar dig så pass mycket att han i alla fall kan stå upp för de saker han gör.
    Ja, lite så känner jag oxå. Nu är det ju bättre och han verkar förstå hur jag känner. Givetvis tycker jag mkt bättre om ifall han kollar på porr än om han skulle vara fysiskt otrogen, mkt bättre. Men jag vill att han ska vara ärlig om det, det behövs. Det är mer som han ljugit om, som det iaf verkar som att han slutat med, men de e ju svårt för mig att lita på honom då han ljugit så mkt. Man vet ju aldrig ifall någon ljuger :/
    Ja, jag vet... Gud jag vet, men det är svårt. Jag har verkligen inte haft nå bra pojkvänner. Och han är så mkt bättre och då blir de svårt att lämna honom. Jag har ju misst hoppet en aning för att det ska finnas bra karlar, då ingen funnits för mig. Det är ganska sällsynt att finna en sådan, iaf i min värld. Det låter väl konstigt, de e typiskt att man stannar i en dålig relation m,m fast de skulle vara bättre att lämna det... Men som sagt, det är lättare sagt än gjort när man väl ÄR kär.
  • Anonym

Ts: jag tänker som du gör. Jag kom på min sambo med att ha varit inne på massa porrsidor och blev jätteledsen för det kändes som att han inte var nöjd med mig och det vi hade. Jag frågade varför han gör det men han hade inget bra svar men han lovade att inte göra om det. Sen kom jag på honom igen att han hade varit inne o kollat. Jag förklarade för honom att jag mår jättedåligt av det och att jag känner mig otillräcklig när han gör så och sen dess tror jag faktiskt inte han gör det. Däremot ser jag en skillnad i att onanera tex i duschen eller att onanera framför datorn när han tittar på heta brudar. Det är det sistnämnda jag har något emot.

• Binary

För mig och min sambo, nej, men vad som är otrohet definieras i förhållandet.

I våra ögon så är det löjligt att se porrtittande i kombination med onani som löjligt eftersom
    det är visuell stimulans. Det spelar liksom ingen roll vem som gör det utan det är akten i
    sig själv som man ser på som är tändande.

Sedan finns det andra delar som man kan ta hänsyn till. Går tillexempel porrtittandet ut över sexlivet så att det blir mindre sex med partnern på grund av att man tittar på porr istället, då har man problem.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • friattvaljasjalv
    Anonym skrev 2012-02-29 08:01:07 följande:
    Ts: jag tänker som du gör. Jag kom på min sambo med att ha varit inne på massa porrsidor och blev jätteledsen för det kändes som att han inte var nöjd med mig och det vi hade. Jag frågade varför han gör det men han hade inget bra svar men han lovade att inte göra om det. Sen kom jag på honom igen att han hade varit inne o kollat. Jag förklarade för honom att jag mår jättedåligt av det och att jag känner mig otillräcklig när han gör så och sen dess tror jag faktiskt inte han gör det. Däremot ser jag en skillnad i att onanera tex i duschen eller att onanera framför datorn när han tittar på heta brudar. Det är det sistnämnda jag har något emot.
    Exakt så är de för mig oxå. Jag känner de som otrohet eftersom de faktiskt sker i smyg och de e andra tjejer som dom njuter av liksom. Och då man kommit överens om att inte göra så så kommer man på dom igen... Väldigt dumt tycker jag, hur ska man kunna lita på dom sen då liksom? Och man känner att man inte räcker till! Tack för att de finns NÅGON till som känner som jag, tack! Då slipper ja känna mig så... annorlunda liksom =)
Svar på tråden Okej! Är hemligt porr-runk otrogenhet????!