Inlägg från: Anonym (bara jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara jag)

Hur tar jag tag i mina problem?

Jag blir så arg på mig själv, jag vet inte hur jag ska göra för att bli bättre.. för jag vill det både för mig och vårat förhållande! Jag är så fruktansvärt svartsjuk!... ett exempel är.. den där J*vla facebook.. lägger han till någon tjej, så blir jag svartsjuk ( det har han gjort nu, en tjej som vi träffat genom våra grannar ca 3 ggr ). Jag nämer oftast inget för honom utan jag kokar innombords istället och blir jätte orolig.. hur gör jag för att jobba med min svartsjuka? jag vill ju kunna lita på han och det är riktigt jobbigt att känna som jag gör! TIPS OCH RÅD är mycket välkommna!

• Svar på tråden Hur tar jag tag i mina problem?
  • Anonym (bara jag)

ingen? :(

• Anonym (bara jag)

Du ser, puff efter 5 min och jag fick var av dig, då lyckades ju jag Ska försöka tänka så som du skriver, men vad det suger att känna såhär! det jobbigaste är nog som du skriver, det spelar ingen roll om jag är svartsjuk eller inte, vill han vara otrogen så är han ju det iaf! sen tycker jag att det är pinsamt att ens reagera på att han lägger till "tjejvänner" på facebook och skulle nog inte våga berätta för han att jag blir svartsjuk på det.. men jag tänker såhär. Hon tjejen är våran grannes brors tjej, nyligen separerad, bor ganska långt här ifrån och vi har träffat henne max tre gånger och nästan aldrig pratat med henne.. han känner henne inte, varför lägga till? jag har inte en tanke på att lägga till hennes karl som vi tillochmed pratat med flera gånger.. suck..

• Anonym (bara jag)
    Fru HH skrev 2012-02-27 09:56:53 följande:
    Det är svårt att bara "ta tag i" när man är svartsjuk.Det är en del av din personlighet som man kan behöva hjälp med att hantera och förstå.Inte alla som förstår varför man är svartsjuk för att man inte har något att vara svartsjuk på egentligen.Mitt tips till dig är att ta hjälp.Det är inget fel i att vara svartsjuk, men det är jättebra att kunna erkänna att ma själv tycker det är jobbigt.Hitta någon att prata med, t.ex en kurator eller psykolog.Du behöver hjälp med att hantera dina känslor och förstå varför dem kommer.Kanske finns det saker under ytan du inte vet om.Var inte rädd för att ta hjälp, det kommer hjälpa dig.Lycka till!

Tack för svar :) Det ä'r ju det att jag VET SÅ VÄL att det verkligen är en piss sak att bli svartsjuk på.. men endå så blir jag det *suck!* Har haft planer på att gå och prata med någon men har aldrig kommit till skott. Jag ska iaf prata med min sambo ikväll och säga något i stilen ; Jag är svartsjuk och nu drogs det upp tack vare vänförfrågan på facebook, du har absolut inte gjort något fel, men kan du förklara för mig hur du tänker så att jag förstår.. svårt att skriva ner vad han tänker haha.. men jag tänkte om han kanske förklarar så får jag en annan syn på det och känner mig mindre orolig.. låter det bra eller tror ni att jag blir idiotförklarad?
  • Anonym (bara jag)

En liten uppdatering : Ringde precis min sambo, hade tänkt ta det mellan 4 ögon.. men han ska jobba över och att bara tänka på det till ikväll hade gjort mig mera arg ( tyvärr ) Jag började med att säga, Älskling.. du vet hur jag är, får jag inte säga saker som jag känner direkt så blir jag jätte frustrerad och arg innombords, så jag måste fråga.. och men jag IFRÅGAR sätter dig inte.. utan frågar.. jag vill bara att du hjälper mig att förstå varför.. varför la du till henne på facebook när du inte känner henne och har bara träffat henne max 3 ggr. åh där kom helvetet.... gapa och gorma i telefonen - jag ska fan ta bort hela jävla facebook och henne, är du nöjd då?.. jag blir jämt påhoppad och anklagad han vart alltså skit arg.. jag förklarade att jag är inte arg bara undrar.. fick inte direkt någon förklaring.. jahopp, nu då? bättre känns det ju inte iaf. =(

Svar på tråden Hur tar jag tag i mina problem?