Anonym (bara jag) skrev 2012-02-27 14:05:48 följande:
En liten uppdatering : Ringde precis min sambo, hade tänkt ta det mellan 4 ögon.. men han ska jobba över och att bara tänka på det till ikväll hade gjort mig mera arg ( tyvärr ) Jag började med att säga, Älskling.. du vet hur jag är, får jag inte säga saker som jag känner direkt så blir jag jätte frustrerad och arg innombords, så jag måste fråga.. och men jag IFRÅGAR sätter dig inte.. utan frågar.. jag vill bara att du hjälper mig att förstå varför.. varför la du till henne på facebook när du inte känner henne och har bara träffat henne max 3 ggr. åh där kom helvetet.... gapa och gorma i telefonen - jag ska fan ta bort hela jävla facebook och henne, är du nöjd då?.. jag blir jämt påhoppad och anklagad han vart alltså skit arg.. jag förklarade att jag är inte arg bara undrar.. fick inte direkt någon förklaring.. jahopp, nu då? bättre känns det ju inte iaf. =(
Hej ts! Jag känner så väl igen mig i din situation. För mig är det på samma vis och min kille blir också arg när jag frågar om något. Jag känner så väl igen det här att "jag ska ta mig fan ta bort hela facebook!" Och det gjorde han tillslut och jag med. Det var riktigt skönt att vi gjorde det. Svartsjukan har minskat och det är riktigt skönt utan facebook. Facebook är en riktig skryt och skitsida enligt mig där folk jämför sig och lägger upp hela sina liv.
Jag har aldrig varit speciellt svartsjuk av mig med tidigare förhålladen utan det är bara med honom. Jag har faktiskt en anledning att vara svartsjuk också eftersom han har gjort en del misstag i början av förhållandet som fortfarande sitter kvar i minnet. Han har bättrat sig och jag har inte upptäckt något mer efter det här. Det som gjorde att jag blev mindre svartsjuk var att han pratade och berättade ärligt om det han har gjort. Jag är som sagt fortfarande svartsjuk och jag tror numera att han blir arg på mig för att jag kommer med saker och anklagelser hela tiden och tillslut så tröttnar väl han på det. På ett vis förstår jag honom också.
Jag önskar också att det fanns någon slags mirakelmedicin mot svartsjuka men jag tror att den bästa medicinen är tiden som sägs läka alla sår. Sedan att ni försöker prata ärligt och öppen om allt. Det värsta är ju om han låser sig men försök att förklara varför du vill veta. Att det kommer att lugna dig och din svartsjuka. Hoppas det blir bättre.