• Solen11

Gå ner graviditetskilon

Hej,
    Jag slutade amma när min tjej var 4 veckor så vad det gäller amning så har jag ingen erfarenhet. Dock så gick min kompis ner i vikt när hon slutade amma...

Jag gick upp 14 kg under min graviditet + att jag hade 4 kg för mycket redan innan..  Jag gick direkt ner 7 kg men sa det stopp!! spelade ingen roll hur många och långa promenader jag tog, det hände ingenting på vågen!

Då laddade jag ner appen Shape Up (finns som hemsida också) där man fyller i sin vikt och sin målvikt samt hur mycket du vill gå ner per vecka. Sen räknar den fram hur många kalorier du max får äta per dag. Du registrerar där allt du äter och rör på dig. Helt plötsligt får man en helt annan koll på vad man stoppar i sig egentligen. Jag trodde jag var hyfsat nyttig men insåg att mitt kaloriintag var alldeles för stort.
    Nu har jag gått ner 4,5 kg sen efter nyår med hjälp av Shape up. Min sambo använder den också och vi peppar varandra. Jättekul faktiskt!!
    Så testa den, följer du den till punkt och pricka så lovar jag att du kommer i dina sommarklänningar!
    Notera att jag på helgen ändå dricker vin, äter lite chips etc.  Man måste få unna sig!! 
    Lycka till! 

• Solen11

Så länge du äter en nyttig och varierad kost så kan du nog få till ett kilo i veckan + att du får tillgodoräkna dig de kalorier du bränner på dina promenader som du får ''äta för'', så du behöver verkligen inte svälta. Nyttig och kalorisnål kost helt enkelt. I Shape up finns en massa mat och ingredienser där du ser direkt hur mycket kalorier det innehåller.

Svar på tråden Gå ner graviditetskilon