är du socialsekreterare eller liknande?
Vad har du för utbildning? Måste man vara socionom? Jag har en samlad utbildning, av kurser, inriktat på beteendevetenskap som passar väldigt bra i arbetet med människor tycker jag. Vill gärna söka mig vidare och jobba inom socialtjänsten eller som kurator. Men går inte gärna 3,5 år till på universitet! Jag tycker att min utbildning passar bra men den heter ingenting som lockar ju. Har dessutom stora kunskaper om tex ADHD, Asperger, självskadebeteende, depressioner osv. men kanske inte om det juridiska vad gäller familjehemsplaceringar o sånt.
Tror ni det finns en chans för mig? Jag har läst kurser i psykologi (utvecklings- social och kognitiv), sociologi, om arbetsmarknaden, lite nationalekonomi, mycket samtalsmetodik och även lite av lärarutbildningen. Jobbar idag med ungdomar, på en skola som typ coach (har alla möjliga enskilda samtal och en del administrativa uppgifter). Hur ska jag lägga upp det när jag söker utan en klassisk utbildning, vad ska jag framhålla mest?? har sökt förut men når inte fram. Skolsköterskan på min skola och kuratorn tycker att jag har kompetens kan jag väl tillägga.