Binegar skrev 2012-02-27 20:25:49 följande:
Det märks att du inte tagit körkort eller läst och förstått vad som gäller.
Du åker dit för rattfylla så snart du sitter påverkad i förarsätet, med nyckeln i tändningslåset, men med en avstängd motor.
Det blev jag själv varse om på Sweden Rock för någon sommar sedan. Jag var påverkad, hoppade in i bilen och vred om nyckeln för att få igång fläkten. ENBART för att få en lugn stund och för att få svalka av mig lite. Jag skulle INTE köra en meter. För jag kan reglerna. Men att man kunde åka dit enbart på grund av det visste jag faktiskt inte. Det var riktigt varmt, därför satte jag mig där, och jag fick mig en rejäl fingervisning av polisen som var på plats och det gör jag ALDRIG mer om.
"För att åka fast måste polisen ta en då personen kör fordon, alltså KÖR, borde ni alla körkortsinnehavare veta, står i teoriboken. Vilket skämt!"
Det borde du med veta, om du nu är så duktig och har kört utan körkort i 8 år.
NEJ! Känner en person som såg en alkoholpåverkad man köra i trafiken och ringde polisen. Då polisen kom på platsen, hade mannen hunnit stanna bilen och satt bara där framför ratten och luktade starkt alkohol. Polisen sade till min bekant att de inte kan göra något eftersom de har inte SETT personen att köra bil.