Inlägg från: Anonym (lögnare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lögnare)

Lögn om körkort..

Jag behöver verkligen ett jobb. Jobbet som jag har chansen att få kräver körkort vilket jag saknar men har kört dom senaste 8 åren utan körkort, så jag kan köra mycket bra. Ska inte gå in i det varför jag inte har körkort. Söker ett jobb inom hemtjänst. Tror ni att dom kommer att fråga efter att se på körkortet på intervjun?
    Ska jag chansa?

• Svar på tråden Lögn om körkort..
  • Anonym (lögnare)

i den tjänsten måste man köra sin egen bil och inte deras bil.

• Anonym (lögnare)
    Anonym (Körlärare) skrev 2012-02-27 15:04:56 följande:
    Om du nu är så duktig på att köra bil och kan alla regler som gäller i trafiken, varför gör du inte teoriprovet och uppkörning så kör du lagligt sedan?
    ska ni bjuda på körkortet?
  • Anonym (lögnare)
    April barn skrev 2012-02-27 15:22:58 följande:
    Om du nu är så bra som du säger behöver du inte betala mer än 920:- för ett teoriprov och uppkörning!!

Helt vansinnigt att åka runt utan körkort, det är inte bara du som finns ute på vägarna vet du!!
    1700 för halkbana, 500 för riskettan + de nya böckerna eftersom teorifrågor är inte endast körning och trafikregler men innehåller även frågor om bl.a. hur många som dog i trafiken förra året för att svara måste man ha den nyaste bok. Sedan måste jag lämna urinprover eftersom jag var ung och dum och gjorde bort mig. Varje prov för transportstyrelsen kostar 1700 kr vilket jag ska lämna 4 gånger under 6 månader, sedan ska jag lämna prover 6 månader till och sedan 1 år till. Så det kostar en hel del för en arbetslös.

Jag kör mycket lugnare och försiktigare än dom som har körkort. Håller alltid hastigheten och följer trafikregler.
  • Anonym (lögnare)
    Anonym skrev 2012-02-27 15:15:18 följande:
    Äh, låt na vara, hon bad ju inte om moder Theresa svar och hon sa ju att hon inte ville gå in på varför. Kan ju vara att hon förlorat lappen pga diverse anledningar. Till ts, nej, du kan i värsta fall hamna i finkan.
  • Anonym (lögnare)

Jag vet inte vad jag ska göra. Vill så gärna ha jobbet, det skulle passa mig perfekt. Varför måste man ha körkort till allt nuförtiden? Nästan alla jobb kräver körkort, även städjobb. Jävla skit.
    Visst vill jag inte åka fast..1500 kr är mycket pengar om jag skulle åka fast i poliskontroll och få dagsböter.

JAG VILL FÅ ETT JOBB!!!!!!!

• Anonym (lögnare)

FL kan inte kränka integritet samt finns det inga bevis på att jag kör utan körkort inte heller om tråden är påhittad. För att åka fast måste polisen ta en då personen kör fordon, alltså KÖR, borde ni alla körkortsinnehavare veta, står i teoriboken. Vilket skämt!
    Polisen tar ingen för rattfylla heller om fordonet står still...
    Att köra utan körkort ger dagsböter...

• Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 17:19:03 följande:
    Eftersom du erkänner ett brott är det helt ok för FL att polisanmäla eller tipsa polisen om att du faktiskt kör omring utan körkort. Vips så gör polisen en koll och du åker fast, brottet ger dagsböter eller fängelse upp till två år beroende på hur grovdt brottet är. Är det värt att riskera allt det än att faktiskt ta körkortet?
    hahaha. Väntar i så fall på polisen! Det du håller på med är off topic.
  • Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 17:34:12 följande:
    Knappast of topic. Jag hoppas inte du får jpbbet på hemtjänsten eller att de faktiskt ber att få se ditt "körkort". Och att du åker fast så det skriker om det. 

Blir ju tråkigt för dig om du råkar köra på någon eller åka fast i körkortskontroll (är inte ovanligt alls)... Säger bara grattis till att riskera två års fängelse!  
    Skrattande Har inte sagt att jag ska ta jobbet och ljuga.
  • Anonym (lögnare)
    Sinne12 skrev 2012-02-27 18:40:37 följande:
    Inga av företagets försäkringar gäller om du kör utan körkort, ytterligare en aspekt tänka på.

Vi måste visa körkort vid fordonsutbildningen som alla anställda får (jobbar i vården men inte hemtjänst, och vi kör företagets bil), då tas även en kopia på körkortet. Körkortet ska visas upp årligen dessutom, och så får vi visa utdrag ur belastningsregistret både vid anställning och årligen. Där syns ju grövre trafikförseelser med, så de kan dubbelkolla att vi inte blivit av med körkortet.

Händer något och vi kör körkortslösa, fulla, påverkade etc så gäller inga som helst försäkringar. Varken för bilen, oss eller de boende som vi kör, och företaget kommer åka dit rejält. Så även syndaren.

Vill man bli persona non grata i vården och aldrig mer få ett vårdjobb är det ju en bra ide att ljuga om körkort och tuta och köra tills det upptäcks. För upptäcks gör det - förr eller senare och allra senast när det sker en olycka. Räcker att TS blir påkörd och ej är vållande och det ska fyllas i papper till försäkringsbolag så är det ju uppenbart att TS saknar körkort liksom.
    Det har du rätt i....
  • Anonym (lögnare)
    Elisabeth01 skrev 2012-02-27 19:04:39 följande:
    Hur kan man va så dum o köra bil utan körkort??! Kul om du krockar o nån ber dig visa ditt körkort, "eh, nä, ja har inget". Har du tänkt på konsekvenserna? Om du kör på nån, tex. Ett barn..!
    Ett barn kan en person med körkort också köra på så den skitsnacket behåll till dig själv. Det är fler människor med körkort som håller inte hastighetsgränserna, kör hur som helst och vissa även rattfulla.

Självklart ska man inte köra utan körkort, vet att det är inte ok.
  • Anonym (lögnare)
    Mammutten skrev 2012-02-27 19:14:50 följande:
    Fy fan vilka idioter det ligger ute på vägarna
    Håller med! Åkte buss häromdagen och busschauffören skulle åka från en busshållplats, det var en 70 väg. Han satt på blinkers och körde ut men en sak som han missade var att på 70 vägar ska man lämna företräde till passerande bilar och buss "förturen" gäller inte. Det var nära en ordentlig smäll, som tur var bilchauffören snabb på att bromsa.
    Visst finns det idioter..
  • Anonym (lögnare)
    Wittra skrev 2012-02-27 19:36:30 följande:
    Jag hoppas innerligt att det sitter någon liten Lisbeth Salander och läser dina inlägg. Tar reda på vem du är och ser till att du åker dit så visslar om det. Sedan kan du ju återkomma med kommentarer.
    Egentligen kommer denna Salander slösa samhällets resurser och sin tid, det finns viktigare saker att undersöka! Personen kan gärna följa efter mig då jag springer på bussen eller tar tågetSkrattande
  • Anonym (lögnare)
    Anonym skrev 2012-02-27 19:47:58 följande:
    Har du ingen vän eller släkting som du kan låna pengar ifrån för att göra alla de tester som behövs?

Jag tycker du ska ringa till Trafikverket så att du får veta exakt hur många urinprov och läkarbesök du måste göra och sätter upp ett mål om att du ska ta körkort inom ett år. Förhoppningsvis så ordnas det sig med pengar på något sätt. 

Kan inte du skriva i din jobbansökan att du gärna vill ha en timanställning och att du ska ta körkort inom ett år? 
    Tack för tipsetSkrattande Ska skriva och ange det, tack! Tusen tummen upp för kommentaren.
  • Anonym (lögnare)

Jag skrev i trådstarten frågan " Ska jag chansa?". Jag har absolut inte sagt att jag ska ta jobbet eller ljuga, så lugna ner er.

• Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:14:12 följande:
    Du har faktiskt mer eller mindre gonom hela tråden inte förstått att det du gör är olagligt...
    Jag har inte sagt något om det. Alla vet att kör man utan körkort så är det olagligt..man behöver inte nämna det eftersom alla förstår väl det. Fildelarna är också olagliga
  • Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:23:48 följande:
    PÅ ts låter det som att hon ens aldrig har tagit körkortet.
    Nej inte tagit men varit nästan klar med den. Klarade körskolan, var beredd att köra upp men då gjorde jag något dumt. Hur tror du att jag annars kan köra? Måste ha lärt mig det någonstans, sånt lär man sig inte själv.
  • Anonym (lögnare)
    Binegar skrev 2012-02-27 20:25:49 följande:
    Det märks att du inte tagit körkort eller läst och förstått vad som gäller.
    Du åker dit för rattfylla så snart du sitter påverkad i förarsätet, med nyckeln i tändningslåset, men med en avstängd motor.

Det blev jag själv varse om på Sweden Rock för någon sommar sedan. Jag var påverkad, hoppade in i bilen och vred om nyckeln för att få igång fläkten. ENBART för att få en lugn stund och för att få svalka av mig lite. Jag skulle INTE köra en meter. För jag kan reglerna. Men att man kunde åka dit enbart på grund av det visste jag faktiskt inte. Det var riktigt varmt, därför satte jag mig där, och jag fick mig en rejäl fingervisning av polisen som var på plats och det gör jag ALDRIG mer om.

"För att åka fast måste polisen ta en då personen kör fordon, alltså KÖR, borde ni alla körkortsinnehavare veta, står i teoriboken. Vilket skämt!"

Det borde du med veta, om du nu är så duktig och har kört utan körkort i 8 år.
    NEJ! Känner en person som såg en alkoholpåverkad man köra i trafiken och ringde polisen. Då polisen kom på platsen, hade mannen hunnit stanna bilen och satt bara där framför ratten och luktade starkt alkohol. Polisen sade till min bekant att de inte kan göra något eftersom de har inte SETT personen att köra bil.
  • Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:36:12 följande:
    Är motorn avstängd så kan de inte göra nåt. Men som du läser i exemplet så var motorn igång. Så ditt påstående om man man måste kära för att kunna bli tagen stämmer inte då det räcker att bilen är igång.
    Nej 
    Binegar skrev 2012-02-27 20:25:49 följande:
    Det märks att du inte tagit körkort eller läst och förstått vad som gäller.
    Du åker dit för rattfylla så snart du sitter påverkad i förarsätet, med nyckeln i tändningslåset, men med en avstängd motor.

Påstår Binegar
  • Anonym (lögnare)
    Binegar skrev 2012-02-27 20:41:46 följande:
    Du får gärna referera till en av Svea Rikes Lagar som bekräftar det om du nu är så säker.
    Jag har inte själv läst någon sådan lag, men jag lyssnar på vad polisen har att säga eftersom jag räknar med att de vet vad de pratar om.
    Men poliserna sade det till min vän! Så poliserna angav det
Svar på tråden Lögn om körkort..