Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Lögn om körkort..

Nej, det kommer dom nog inte att göra. Men åker du dit så kan du ju få sparken också. Så ingen bra idé alls...

• Anonym

Är du från vettet?  Enligt kommunernas regelverk ska alltid körkortsinnehav kontrolleras för dem som ska framföra fordon i tjänsten. Icke bara vid anställningen uten därtill minst en gång per år.

Att därtill komma på tanken att framföra körkortspliktigt fordon utan giltigt körkort, det är lindrigt uttryckt befängt och därtill lagvidrigt.

• Anonym

Äh, låt na vara, hon bad ju inte om moder Theresa svar och hon sa ju att hon inte ville gå in på varför. Kan ju vara att hon förlorat lappen pga diverse anledningar. Till ts, nej, du kan i värsta fall hamna i finkan.

• Anonym
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 15:38:33 följande:
    1700 för halkbana, 500 för riskettan + de nya böckerna eftersom teorifrågor är inte endast körning och trafikregler men innehåller även frågor om bl.a. hur många som dog i trafiken förra året för att svara måste man ha den nyaste bok. Sedan måste jag lämna urinprover eftersom jag var ung och dum och gjorde bort mig. Varje prov för transportstyrelsen kostar 1700 kr vilket jag ska lämna 4 gånger under 6 månader, sedan ska jag lämna prover 6 månader till och sedan 1 år till. Så det kostar en hel del för en arbetslös.

Jag kör mycket lugnare och försiktigare än dom som har körkort. Håller alltid hastigheten och följer trafikregler.
    Fast det spelar ju ingen större roll, man måste lik förbaskat ha ett körkort.

Och att du måste lämna extraprover är ju bara ditt eget fel.
  • Anonym

Jag jobbar som enhetsledare inom hmetjänsten och på min arbetsplats hade du inte fått jobet utan att kunna visa upp ditt körkort, en åtgärd som infördes efter att det uppdagades att en anställd inte hade körkort trots att hon uppgett det vid anställningsintervjun.

• Anonym

Mitt ex hade en arbetskompis som körde i tjänsten fast hans körkort hade dragits in. När det upptäcktes fick han gå på dagen. Är det värt det att ljuga och kanske bli av med jobb och få böta och hamna i straffregistret??

• Anonym
    MikNis skrev 2012-02-27 17:33:39 följande:
    Ett körkort betyder inte att man är en bra bilförare 

Det innebär bara att man har gjort några prov och bestått en uppkörning 
    Och att man har lov att köra bil.

Ts, jag hade en bekant som jobbade som tidningsbud, trots indraget körkort. Ett litet samtal till polisen och sen stod han utan jobb och med rätt dryga böter. Är det värt det?
  • Anonym

Sinne: Precis vad jag skulle skriva.

TS: Ponera att du blir påkörd av någon som av någon anledning kommer över på fel sida av vägen och den personen i den andra bilen dör. Oavsett om det är den personen som orsakade olyckan eller inte så blir du vållande till annans död och kan få betala stort för det med fängelse och få grymt svårt att få jobb. Jobba inom hemtjänsten, men var ärlig och tala om att du blivit av med kortet, sen när du kan ta det igen så kan du köra i jobbet.

• Anonym
    Mammutten skrev 2012-02-27 19:14:50 följande:
    Fy fan vilka idioter det ligger ute på vägarna

Ja det gör det. Jag tycker inte det är ok att köra utan kortet men, på riktigt som TS säger det finns folk som är värre med kort än utan.. Så bli inte förvånad...
  • Anonym

När jag sökte arbete inom hemtjänst kollade de att jag har körkort. Seriöst och bra tycker jag.

Svar på tråden Lögn om körkort..