Lögn om körkort..
Nej, det kommer dom nog inte att göra. Men åker du dit så kan du ju få sparken också. Så ingen bra idé alls...
Nej, det kommer dom nog inte att göra. Men åker du dit så kan du ju få sparken också. Så ingen bra idé alls...
Är du från vettet? Enligt kommunernas regelverk ska alltid körkortsinnehav kontrolleras för dem som ska framföra fordon i tjänsten. Icke bara vid anställningen uten därtill minst en gång per år.
Att därtill komma på tanken att framföra körkortspliktigt fordon utan giltigt körkort, det är lindrigt uttryckt befängt och därtill lagvidrigt.
Äh, låt na vara, hon bad ju inte om moder Theresa svar och hon sa ju att hon inte ville gå in på varför. Kan ju vara att hon förlorat lappen pga diverse anledningar. Till ts, nej, du kan i värsta fall hamna i finkan.
Jag jobbar som enhetsledare inom hmetjänsten och på min arbetsplats hade du inte fått jobet utan att kunna visa upp ditt körkort, en åtgärd som infördes efter att det uppdagades att en anställd inte hade körkort trots att hon uppgett det vid anställningsintervjun.
Mitt ex hade en arbetskompis som körde i tjänsten fast hans körkort hade dragits in. När det upptäcktes fick han gå på dagen. Är det värt det att ljuga och kanske bli av med jobb och få böta och hamna i straffregistret??
Sinne: Precis vad jag skulle skriva.
TS: Ponera att du blir påkörd av någon som av någon anledning kommer över på fel sida av vägen och den personen i den andra bilen dör. Oavsett om det är den personen som orsakade olyckan eller inte så blir du vållande till annans död och kan få betala stort för det med fängelse och få grymt svårt att få jobb. Jobba inom hemtjänsten, men var ärlig och tala om att du blivit av med kortet, sen när du kan ta det igen så kan du köra i jobbet.
När jag sökte arbete inom hemtjänst kollade de att jag har körkort. Seriöst och bra tycker jag.