Inlägg från: Daddy2be |Visa alla inlägg
  • Daddy2be

KUB-test - Dåligt resultat

Hamnade i samma situation idag faktiskt. 1:20 på DS och 1:15 på Trisomi 18. Både jag och min sambo blev helt förkrossade. Vi är "bara" 23år gamla och tänkte väll därför att risken för oss borde vara ännu mindre. Så var det inte. 

Jag har läst en del om felaktiga KUB-test, nackspalter som gått tillbaka av sig självt osv så man får aldrig ge upp! 
    Vi har fått en tid för moderkaksprov om en vecka och hoppas såå att det ska visa normala resultat.

• Daddy2be

Vi fick en tid för mkp igår. Det känns skönt att det är gjort. Nu väntar vi spänt på första resultatet som vi bör få redan imorgon (torsdag). 

• Daddy2be

Idag fick vi svar från läkaren! Vår lilla flicka har Turners Syndrom. Vi ska träffa läkaren imorgon för att prata mer om vad det innebär.

• Daddy2be

Vi var hos läkaren i fredags och fick mer information om syndromet. Vi fick även veta att tillståndet för vår lilla flicka har förvärrats. Imorgon ska vi återigen till läkaren för ett mer utförligt ultraljud, Med 99,9% säkerhet så kommer hon inte överleva hela graviditeten. 

Svar på tråden KUB-test - Dåligt resultat