Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

KUB-test - Dåligt resultat

Hej, vi sitter i samma sits här. Gjorde kub i måndags och fick veta att vi låg i riskzonen. Gjorde moderkaksprov igår och nu är det en lång nervös väntan. Skulle ta 1 vecka sa dom.

• Kaksmulan1

Ts, vilken bra läkare som ringde och lugnade dig lite, det här med ovissheten är ju så jobbigt. Synd att han inte ville disskutera blodproverna, de drog ju ner min KUB med så är ju så nyfiken just på det. Direkt efter vår KUB så ringde jag min BM och hon sa att om det är blodproverna som drar ner kuben så är det bättre.. värre om det är nackspalten som drar ner värdet. Hon sa att blodresultatet kan variera beroende på när de togs, hur de togs och handhavandet därefter. Läste en annan tråd om en tjej som fått dålig KUB typ 1:150 och gjort pm den hos en annan läkare och då fått 1:600... Så inget är ju skrivet i sten och det är ju bara en sannolikhet.

• Kaksmulan1
    amazon76se skrev 2012-03-23 13:22:18 följande:

Tack så mycket Cozmoz!! Det var så många spänningar som släpte när vi fick resultatet att det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Vi längtar så mycket efter detta barn!

När de tog provet sade vi att vi gärna ville veta bebisens kön, men barnmorskan sa att vårt landsting inte längre tillåter detta eftersom de anser att det inte finns något medicinskt skäl till det   Det var verkligen synd, men om ungefär 3 veckor ska vi på RUL och vi hoppas att bebisen vill visa oss vad den är då 

Hur var det för er? Fick ni reda på könet?

Hoppas allt är bra med dig och lillen

Kramis!!     
    Grattis, va skönt för er!!! och det nånannan skrev här är sant, BM får inte undanhålla informationen om ni vill veta, det står i papprena hon får vad det är för kön. stå på dig. kram
Svar på tråden KUB-test - Dåligt resultat