• Barbaboo

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Hej tjejer!

Tänkte att vi som är gravida och kanske kommit några veckor in på graviditeten (bestäm själv när du känner att du kan ta till dig att du faktiskt är gravid nu, tog fram till v 14 för mig ungefär) kan samlas här för att samtala om lyckan, hoppet och oron som medföljer det vi gått igenom...

Känner mig själv väldigt upp och ner i känslorna.. ena dagen ska jag bli mamma.. andra dagen är det någonting som stör min lycka.. många funderingar som vi kanske kan bolla med varandra.

Jag är gravid 22+6 idag.
    Enligt RUL i v 19 såg allt tip-top ut med min lilla tjej, och hon hade växt som hon skulle från KUB-testet i v 12.

Väntar på att få komma till Bvc och lyssna på hjärtat och mäta magen om cirka 2-3 veckor, längtar.

Bebben sparkar flera gånger varje dag och jag är så lycklig över det, det är min trygghet kan jag säga!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-02 19:39
    Den 25 juni föddes vår lilla dotter och vi är så lyckliga hela familjen.

Fortsätt kämpa alla :)

• Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall
  • Annica P

Snabbuppdatering pga snar skidsemester några dagar (trots att alla hostar livet ur sig...). RUL gick bra! Så otroligt, har inte kunnat tänka en sådan tanke på flera år. Nu skulle det faktiskt kunna gå vägen.

• Den lilla M

Annica: Åh va skönt att höra, ja nu ska det gå vägen!! Jag hoppas jag får uppleva samma känsla på mitt RUL om 3veckor. Kram

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Mini 82

Annica P klart det ska gå vägen nu:) skönt med semester också.

Nån mer som har sammandragningar? Jag har det ganska ofta, det är lite obehagligt, det gör inte ont men det spänner. Annars sparkas det friskt i magen så det känns bra. Börjar se gravid ut på riktigt:)

• Barbaboo

Mini82. Sammandragningar varje dag, kulan blir hård som en boll.. Livmodern tränar sig :)

• Den lilla M

mini: så har jag med varje dag, oftast när jag vaknar!

• Den lilla M

fast jag märker att magen växer så är jag lite smått fundersam om det verkligen är något där inne.. känner inga rörelser alls ännu . Är nu 16+1 - 16+3! Känns som dem flesta känner nått från vecka 15.. Men men att magen växer är ju iaf ett bra tecken.

• Najje79

Mini: Skönt att allt gick bra, grattis till din lille prins! Sammandragningar har jag haft massor under graviditeten, livmodern tränar Glad

DenlillaM: Spännande med RUL snart. Jag kände inget ordentligt förrän i v 20 och då har jag två i magen. Det kommer, jag lovar.

Barbaboo: Stackars storasyster! Hur mår hon nu? Vad skönt att allt såg bra ut på UL!

AnnicaP: Skönt att RUL gick bra. Häärligt med skidsemester *avundsjuk*.... Har förkylning och hosta gett med sig? Såklart kommer det gå bra!

Ego: Jag väntar och väntar... nu är allt i stort sett klart. Har inte bäddat sängen ännu då jag inte vill att katterna ska tro att den är till för dem. BB-väskan är packad, babykläder tvättade, bara inköp av blöjor och ersättning kvar. Så nu kan de få komma. Är i v 35+4, jag har sagt ifrån början att jag tror de ska komma i v 36, men jag får nog anse mig besegrad. Nu är nästa mål 10/4 då det är vår bröllopsdag, hade varit roligt att få i dagarna runt där.

• Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-03-31 08:21:34 följande:
    fast jag märker att magen växer så är jag lite smått fundersam om det verkligen är något där inne.. känner inga rörelser alls ännu . Är nu 16+1 - 16+3! Känns som dem flesta känner nått från vecka 15.. Men men att magen växer är ju iaf ett bra tecken.
    Går in i v. 19 och känner fortfarande inget. Ganska vanligt att inte känns förrän v. 22, har jag hört... Pepp! Här växer det så det knakar... spänner rejält i magskinnet.
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2012-03-31 10:23:25 följande:
    Mini: Skönt att allt gick bra, grattis till din lille prins! Sammandragningar har jag haft massor under graviditeten, livmodern tränar Glad

DenlillaM: Spännande med RUL snart. Jag kände inget ordentligt förrän i v 20 och då har jag två i magen. Det kommer, jag lovar.

Barbaboo: Stackars storasyster! Hur mår hon nu? Vad skönt att allt såg bra ut på UL!

AnnicaP: Skönt att RUL gick bra. Häärligt med skidsemester *avundsjuk*.... Har förkylning och hosta gett med sig? Såklart kommer det gå bra!

Ego: Jag väntar och väntar... nu är allt i stort sett klart. Har inte bäddat sängen ännu då jag inte vill att katterna ska tro att den är till för dem. BB-väskan är packad, babykläder tvättade, bara inköp av blöjor och ersättning kvar. Så nu kan de få komma. Är i v 35+4, jag har sagt ifrån början att jag tror de ska komma i v 36, men jag får nog anse mig besegrad. Nu är nästa mål 10/4 då det är vår bröllopsdag, hade varit roligt att få i dagarna runt där.
    Hi, hi... vi har oxå bröllopsdag 10/4... Vi ska på RUL då.
Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall