Inlägg från: Kina79 |Visa alla inlägg
  • Kina79

Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??

Jag har faktiskt haft alla tre, men det behövs väl inte egentligen )

Skalkläder har jag haft till och från dagis, även på dagis ibland. Men mest hemma, för att jag tycker det är snyggt och praktiskt när man ska iväg nånstans

Fodrat regnställ tycker jag är superpraktiskt, det har använts mkt hos oss, ända fram till vintern kommit. Och vid slaskiga vinterdagar när det är plusgrader har det fodrade stället åkt på.

Vanligt regnställ är kanon på dagis, det hänger där alltid. Tas hem inför jullov och sommarlov men inte annars. Det är lerigt och skitigt

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Kina79

Skrev precis ett långt inlägg som försvann...typiskt! Skrikandes

Jag har haft alla tre till mina dagisbarn

Skalkläderna är de jag alltid haft hemma för att de är snygga och praktiska och funkar året om när man ska iväg och inte riktigt vet vilket väder man ska förvänta sig. De har även använts till och från dagis och ibland på dagis.

Fodrade regnkläder har använts hela plusgrader-säsongen - förutom när det varit för varmt såklart. Det är superduperpraktiskt. Barnen ville inte klä på sig lager på lager - det tar för lång tid - här har man allt i ett

Vanliga regkläder används mkt på dagis. De hängde alltid på plats, var hur skitiga som helst Jag tog hem dem på jullov och sommarlov för att tvätta och kanske uppgradera storleken.

En windstopperfleece är enligt mig helt underbart bra - den har de mer eller mindre levt i, både hemma och på dagis. Står emot vind och lite småregn och håller dem lagom varma. Har ofta använts tillsammans med regn eller skalbyxor för att det varit blött på marken.

• Kina79
    Sarah84 skrev 2012-02-29 20:21:05 följande:
    Ja, jag skulle inte ha regnkläder då jag har bra skalkläder. De är ju ändå helt vatentäta & andas. Så jag skulle inte lägga pengar på dubbelt upp..

Här används bara skalkläder. På vintern används helt vattentät vinteroveall. Galon används aldrig. 
    Nä, egentligen behövs det ju inte. Det är bara det att efter en dag i lervällingen och regn på dagis så ser ju kläderna ut som F-N rent ut sagt.
    Jag vill gärna ha regnkläder på dagis som kan få se ut som om de kan stå för sug själva av leran Och sen bara behöva skölja av skalkläderna lite dåå och då. För jag vill gärna att mina barn har nåt hyffsat rent loch snyggt på sig när vi är nånstans

• Kina79
    Sarah84 skrev 2012-03-01 06:51:25 följande:
    Men det är ju bara att antingen "skaka" bort när de torkat eller hänga i duschen & duscha av de, de gör alltid jag.
    Fast det blir de ju inte rena av. Ärmarna och längst ner på ryggen tex är ju helt skitiga efter dagis,  iaf mina barns

Svar på tråden Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??