Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??

Jag säger skalkläder,då behöver man inte köpa något annat. Det enda man behöver är fleece att ha under dom vid kallt väder. Jackan och byxorna funkar då året runt.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    smulan1981 skrev 2012-02-28 23:31:53 följande:
    Aha, många tips det är bra...tack tack!
    Vid lite kallare, räcker det med en fleecetröja/jacka under skaljackan då? Ja, vanliga kläder under det också förstås. =D Har ni även fleecebyxor under?

Å Skalkläderna...är de så pass tåliga att han kan ha dem i en lerig sandlåda utan att vätan går genom? 

Sååå... ett set med skalbyxa, jacka och fleecetröja/jacka till dessa skulle det vara tillräckligt? 

Vid lite kallare väder har jag både jacka och fleecebyxor under skalkläderna. Jag har haft skalkläder från Fix,lindex och polarn och pyret både har varit superbra hållt väta och vind borta. Men det finns många olika märken tex kax,didriksons mfl.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Kina79 skrev 2012-02-29 02:24:20 följande:
    Skrev precis ett långt inlägg som försvann...typiskt! Skrikandes

Jag har haft alla tre till mina dagisbarn

Skalkläderna är de jag alltid haft hemma för att de är snygga och praktiska och funkar året om när man ska iväg och inte riktigt vet vilket väder man ska förvänta sig. De har även använts till och från dagis och ibland på dagis.

Fodrade regnkläder har använts hela plusgrader-säsongen - förutom när det varit för varmt såklart. Det är superduperpraktiskt. Barnen ville inte klä på sig lager på lager - det tar för lång tid - här har man allt i ett

Vanliga regkläder används mkt på dagis. De hängde alltid på plats, var hur skitiga som helst Jag tog hem dem på jullov och sommarlov för att tvätta och kanske uppgradera storleken.

En windstopperfleece är enligt mig helt underbart bra - den har de mer eller mindre levt i, både hemma och på dagis. Står emot vind och lite småregn och håller dem lagom varma. Har ofta använts tillsammans med regn eller skalbyxor för att det varit blött på marken.

Håller med en windstopperfleece är toppen!
Svar på tråden Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??