Inlägg från: Sarah84 |Visa alla inlägg
  • Sarah84

Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??

Jag skulle satsa på skalkläder alla gånger..

har aldirg haft bättre funktionskläder. Som dessutom är helt vatentäta.. Suveränt bra.. 

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sarah84
    smulan1981 skrev 2012-02-29 11:06:16 följande:
    Ok... vindfleece verkar ju bra. Var hittar man det? finns det bara på PoP? 
    Så om jag köper skalkläder, vindfleece o vanliga regnkläder då borde vi klara oss i vår, eller hur?  Vanlig fleecejacka att ha under skaljackan har vi ju redan o fleecebyxor också om det skulle behövas.

Men...blir det verkligen inte kallt med fleecejacka o skaljacka på det? 
    Man kanske iofs kan ha vinterjackan ett tag till med regn eller skalbyxor till..hmm....
    Tack för tipsen.  

Men vanliga regnkläder behöver du inte om du har skalkläder.

Windfleece finns på Lindex har jag sett, om de har kvar vet jag inte, men pop har ju alltid.

fleece under skalkläderna kommer du långt med, om inte så ha antingen ullkläder eller polyester under fleecen, då klarar han/hon ganska så låga temperaturer om barnet inte är väldigt fruset av sig.   
  • Sarah84
    Queen Of Darkness skrev 2012-02-29 13:45:29 följande:
    Är det så?
    Barnen här hemma har kappahls ProXtec jacka och byxor men har även regnkläder. Har tyckt det är himla svårt att veta när regnkläderna ska på istället, men då kanske man inte behöver ha några sådana? Och ha gummistövlar och regnvantar till proxtecs kläderna istället? Känner mig helt vilse :)

Ja, jag skulle inte ha regnkläder då jag har bra skalkläder. De är ju ändå helt vatentäta & andas. Så jag skulle inte lägga pengar på dubbelt upp..

Här används bara skalkläder. På vintern används helt vattentät vinteroveall. Galon används aldrig. 
  • Sarah84
    Kina79 skrev 2012-03-01 01:22:10 följande:
    Nä, egentligen behövs det ju inte. Det är bara det att efter en dag i lervällingen och regn på dagis så ser ju kläderna ut som F-N rent ut sagt.
    Jag vill gärna ha regnkläder på dagis som kan få se ut som om de kan stå för sug själva av leran Och sen bara behöva skölja av skalkläderna lite dåå och då. För jag vill gärna att mina barn har nåt hyffsat rent loch snyggt på sig när vi är nånstans

Men det är ju bara att antingen "skaka" bort när de torkat eller hänga i duschen & duscha av de, de gör alltid jag.

Svar på tråden Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??