• Freja10

Balkong - vilket väderstreck är "bäst"?

Om du fick välja mot vilket väderstreck din balkong vette åt, vilket håll skulle du då välja?

Och varför?

Jag letar ny lägenhet och om jag får valmöjligheten ang. balkong så vill jag ha lite mer hum om för- och nackdelar med olika väderstreck. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Balkong - vilket väderstreck är "bäst"?
  • Nenne 71

Tycker det är underbart med kvällsol på balkongen då jag jobbar hela dagarna

• Freja10
    Nenne 71 skrev 2012-02-28 21:17:15 följande:
    Tycker det är underbart med kvällsol på balkongen då jag jobbar hela dagarna
    Trevligt :)

Då har man balkong i väster va?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Inglasad balkong åt söder innebär att man kan koka ägg därute på en vindstilla dag på sommaren. Inte bekvämt alls. Lite mildare om man har den österut så att morgonsolen kommer på den men det är bra varmt ändå vid tio på morgonen när solen varit uppe i fem timmar.

Kvällssol är trevligt. Men norrut blir mitt val.

I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Freja10
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-02-28 21:27:34 följande:
    Inglasad balkong åt söder innebär att man kan koka ägg därute på en vindstilla dag på sommaren. Inte bekvämt alls. Lite mildare om man har den österut så att morgonsolen kommer på den men det är bra varmt ändå vid tio på morgonen när solen varit uppe i fem timmar.

Norrut, då har man ingen sol alls varken morgon, dag eller kväll, eller tänker jag fel?
  • Äppelpaj80

Sydväst säger man väl är "bäst". Men om jag måste välja mellan syd och väst så väljer jag väst då det är bäst med kvälls sol tycker jag. Mitt på dagen vill man ju sällan sitta och smälta bort ändå. I västläge borde väl solen dyka upp runt kl 14:00?

• älskarlivet81
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-02-28 21:27:34 följande:

Norrut? Du vill inte ha sol alls?

Vår trädgård är i sydvästläge och det är perfekt! 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    älskarlivet81 skrev 2012-02-28 21:32:21 följande:
    Norrut? Du vill inte ha sol alls?

Vår trädgård är i sydvästläge och det är perfekt! 
    Precis, jag vill inte ha sol alls. Vill jag har det går jag ut, jag gillar inte att sitta still i solen så norrut vore perfekt för mig.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Freja10
    Äppelpaj80 skrev 2012-02-28 21:31:07 följande:
    Sydväst säger man väl är "bäst". Men om jag måste välja mellan syd och väst så väljer jag väst då det är bäst med kvälls sol tycker jag. Mitt på dagen vill man ju sällan sitta och smälta bort ändå. I västläge borde väl solen dyka upp runt kl 14:00?
    När dyker solen upp med balkongen i sydväst-läge då? :)
  • Laura05

Det beror ju på exakt vilket läge du har och om du har balkong över dej.

Svar på tråden Balkong - vilket väderstreck är "bäst"?