Ivf/FET Töserna 2012
Hejsan!
Jag hoppar in i denna tråd om jag får?
Jag är en 33 år gammal tjej, gift med en underbar man och vi är bosatta i Göteborg sedan två år tillbaka.
I normala fall är jag rätt bra på att peppa andra men idag är det jag som behöver lite pepp. :(
Är så ledsen. Fick igår beskedet att vi inte behövde åka in till Carlanderska då INGET av våra 6 embryon var tillräckligt bra för att sättas tillbaka. Odlade i 5 dagar hade de inte överlevt.
Sådan besvikelse då allt sett så bra ut. Trots låg hormondos (började med 150 IU, Menopur, sänkte sen till 112,5 och sen ytterligare till 75 IU) får jag massor av äggblåsor. Fick beröm för mina fina äggstockar av en av läkarna och vi kände oss så otroligt positiva denna gången. De 3 tidigare försöken vi gjort har man bara odlat två dagar och då har vi alltid fått tillbaka ett ägg, två ägg på tredje försöket. När de ringde igår blev jag därmed lite chockad. Var så positivt inställd och nu sitter man här och är så himla besviken.
Jag antar att detta misslyckade försök kan vara ett tecken på dålig äggkvaliet. Är så ledsen. Hoppas nu bara inte att det är kört och att det ska fortsätta att se ut så här för oss.
Vi har köpt ett tre-pack så vi har nu två försök kvar. Fick reda på att i och med att detta försök ej ledde till ET så räknas det som ett halvt. Så då har vi egentligen 2,5 försök kvar. Om nu inte läkarna dömmer ut oss helt efter det misslyckade försöket. Får se på onsdag när hon ska ringa.
Hur har det sett ut för er andra i den här tråden med äggkvalitet?
Blir det alltid ET för er eller har det hänt att det sett så här för att nästa omgång lyckas bättre?
Jag vill inte ge upp.
Har inga större problem med att ta sprutor eller vid äggplock så jag vill bara fortsätta försöka tills det fungerar.
Synd bara att det ska kosta så förbaskat mycket!
Ledsen för ett negativt inlägg. Förhoppningsvis mår jag bättre och känner mig mer positiv om några dagar igen.
Må gott!

Bakgrund
syskonförsök
Ivf Klinik
Akupunktur inför ivf/icsi/FET:
Pergotime - Progynon - Estradot
Sprutare
Äggplock/ ET/ FET
Ruvare 
Gravida
MA - MF - X - Änglar
Beräknade