• Thunderkatten

Ivf/FET Töserna 2012

Hej alla, tror inte jag har skrivit i den här tråden tidigare. Påbörjade ivf i år, hann med ET och ett FET (båda misslyckades) innan kliniken stängde för sommaren. Nu är det en låååång väntan till augusti och förhoppningar om ett spontant mirakel under tiden som gäller. :)

Men usch Csillag. Vilken jäkla stolpskott du fick prata med! Det är ju så man får lust att anmäla för tjänstefel. Hon kan ju inte ens ha öppnat din journal? Massor med styrkekramar till dig!!

• Thunderkatten
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 14:43:38 följande:
    Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.
    Coolt!! Jag håller tummarna för tvillingar. :)
    Csillag skrev 2012-06-28 17:21:30 följande:
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Klart du ska följas åt med oss alla här inne.

Å tack för dom fina orden.
    Stolpskott va nog ett milt ord för den barnmorskan,tur jag INTE har henne i normala fall.Valde bort henne pga feldiagnos när jag väntade mina tvillingar.

Hon har idag fått en regäl utskällning av min ordinarie läkare och barnmorska Skrattande
    Tack tack. Bra med utskällning. Då har du fått prata med ordinarie nu? Känns det bättre? Kram
  • Thunderkatten
    LnH skrev 2012-07-02 16:19:55 följande:
    hmmm menade du mina konstiga symptom?
    Ja visst mirakel kanske kan ske, men det händer aldrig mig ;)

Om jag mot all förmodan skulle kunna bli gravid utan hjälp skulle göra mig överlycklig. Men tar dessa symtom som tecken på attt alla mediciner har gjort ngt som inte är bra med min kropp....

Tja, mensvärk + ilningar låter som växtvärk. Och illamående är ju en klassiker. Men förstår precis hur du känner. Man vågar inte hoppas. Det är lättare att tro att nåt är fel än att det är helt rätt. Jag håller tummarna för att det i bästa fall är vad jag tror och i värsta fall bara en tillfällig svacka. :) Kram!
  • Thunderkatten
    jazmine25 skrev 2012-07-02 15:00:39 följande:
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är med barn. Jag tjuvtestade ej på morgon urin men har fått ett svagt plus. Denna känsla är så skön. Jag är med barn det känns ju helt sjukt ju. Nu vill jag bara njuta och vara med barn. Jag hoppas verkligen inte mitt missfall som jag fick förra gången kommer dra ner mig nu eller att jag fårmissfall igen.

TACK FÖR ERA TUMMAR!!! dom måste ha hjälpt!!!!

Grattis!!!
  • Thunderkatten

Hi hi, var det inte det jag trodde. :) Det kanske är tvillingar, om det är så starkt redan menar jag? Jag håller tummarna jättehårt!!

• Thunderkatten
    Tant Groda skrev 2012-07-08 20:36:37 följande:
    Thunderkatten: Det är en vägg som kan uppstå i livmodern när den växer ihop. Det blir som en vägg i livmodern. Detta gör det trångt för ett foster att kunna utvecklas. Min vägg var liten och borde inte vara något större hinder, men man valde att ta bort den då vi är tvungna till ivf och att man då vill ha en "perfekt" livmoder.

Intressant, hittades den vid hysteroskopi eller vul?
  • Thunderkatten

Kallas inte vecka 10-12 för spökveckorna just för att de tidiga graviditetssymptomen avtar då? Sen kommer det att dyka upp massa nya spännande symptom om några veckor. :) Det är klart att det ska gå vägen den här gången, jag håller alla tummar och tår! Kram!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012