• Thunderkatten

Ivf/FET Töserna 2012

Funderade oxå på det. Varför ökar missfallsrisken med två? Hade de nån förklaring till det?

• Thunderkatten

Prova att ring till växeln och säg som det är. Att det är kris och att du inte kan medicinera enligt ordination. De kan säkert ställa dig i telefonkö.

• Thunderkatten
    Tant Groda skrev 2012-10-09 12:52:35 följande:
    Jag provade det men de kunde inte hjälpa mig. Dock har jag pratat med dem nu och Apoteket har gett mig fel spruta!!! Nu ska ssk prata med en läkare så kan de kanske reda upp allt. Den dosen jag tog istället var iaf helt korrekt att ta med den gamla sprutan.
    Stört! Att man ska behöva dubbelkolla allting! Skönt att det löste sig. :)
  • Thunderkatten

Det där med dosen är en balansgång har jag förstått det som. Hellre för låg dos än för hög. För man kan alltid spruta några dagar extra om det behövs. Jag fick höja dos 3 eller 4 ggr och sprutade i 3(!) veckor... Har pco och då är de rädda för överstimulering om de börjar för högt. Sen vill man ju ha många jämnstora och det är väl det som är svårt. Håller tummarna för att de kan få några till att växa på sig innan äp. Äl-sprutan i sig ger ju en sista tillväxtboost oxå. :)

• Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-22 12:35:27 följande:
    Men vad fan! Sista sprutan jag ska ta, den för ägglossning, finns inte att få tag på. Den är totalt slut hos leverantör.
    Väntar på att kliniken ska ringa, men vad gör man?
    Det finns flera varianter på den har jag för mig. Vilken är det du ska ta?
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012