• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Spännande att höra om assisted hatching! Låter ju otroligt med din kompis som hade gjort 22 försök och sen lyckades första gången hon provade den metoden, Csillag!

Jasmine: Skönt att ni hann med en gång till innan sommaruppehållet! Och spännande att ni ska få två tillbaka! Det ska ju jag med få denna gång :)

• Mandelmumsa

Make your: Jag har aldrig känt när det fäster. Har bara haft en graviditet i livmodern och då kände jag inget. Men en del känner ju som ett hugg som gör att de måste vika sig dubbelt en liten stund. Det jag hört är att ett tvådagars fäster dag 2-5. Kommer du tjuvtesta?

• Mandelmumsa

Tack för svaret Csillag! Jag har just undersökt äggblåsorna! Sprutdag 8 idag. 2 på ena sidan och 11 på den andra! :) Känns helt ok! Efteråt skickade läkaren mig på ett blodprov som han sa skulle mäta östrogenvärdet, men såg på etiketten på röret att det stod TSH. Finns det då något samband mellan östrogen och sköldkörtelhormon? Tror antagligen de vill hålla koll så att man inte överstimuleras, och se hur länge man kan spruta.

• Mandelmumsa

Tack för utförligt svar, intressant det där! Ska fråga läkaren lite om detta när jag får tillfälle.

• Mandelmumsa

Jag fick sänka dosen från idag från Puregon 200 till 150 eftersom blodprovet visade att jag låg nära gränsen till överstimulering! Det har jag gjort en gång förut med men jag mår bara fint! :) De vill undersöka mig på torsdag igen. Äggplock planeras till måndag 25/6.

• Mandelmumsa

Varför var du tvungen att avbryta graviditeten Lilla fjun?

Grattis joujou till lyckat UL! :)

Massa lycka till imorgon Csillag!!! Tror bönan sitter där den ska och frodas och mår bra! :))

• Mandelmumsa

Det kommer gå bra Csillag! Va inte orolig!!

Varit på VUL nr 2 inför ÄP nu och läkaren gillade vad han såg väggen verkar vara i rätt storlek. Han gissar på att det blir 8-9 ägg denna gång, vi får väl se på måndag! :) Nu ska jag ta blodprov och vänta på svar på det och om det är ok blir det ÄP på måndag. Jättesvullen om magen, annars är det inga problem. Sprutdag 10 idag.

• Mandelmumsa

Make your: Tänker precis som du! Varför betala för något som inte har varit något problem? Allt har sett fint ut hela tiden för oss; toppägg, frys, fin slemhinna, normalt spermaprov, ja inget fel har hittats! Så jag tänker också att det kanske är att äggen stannar av tidigt i utvecklingen för att det kanske inte är så bra kvalitet inuti.. Men det lär väl vara svårt att komma tillrätta med det i så fall! Förstod inte riktigt hur du menade i ditt inlägg från i tisdags kl. 14:29, angående sambandet mellan att få till frysen och graviditetschans? Vilken ruvardag är du på idag?

• Mandelmumsa

Måste säga Csillag, att det lät väldigt dramatiskt det du berättade om dina tvillingar!! Hur lyckades ni bromsa upp förlossningen? I vilken vecka föddes de sen till sist? Och i vilken vecka föddes din dotter?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012