• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Hej här inne! Ni verkar vara ett trevligt gäng, även om ni själva tycker att ni gör deppinlägg :)) Jag kommer göra FET om en dryg vecka. Har gjort fyra insättningar tidigare och hållit på med IVF i ett drygt år. Har varit förtvivlad och panikslagen över att det inte har gått vägen än! Men nu har jag än en gång samlat ihop hoppet.

Håller med om att det borde informeras om att många har svårt att få barn, speciellt eftersom detta är ett ökande problem i och med bland annat att folk väntar för länge innan de försöker skaffa barn. Men det finns ju många andra orsaker också. Själv fick jag en äggledarinflammation i unga år som har täppt till äggledarna.

Vi är 33 år och har fått frågan från kliniken ett par gånger om vi skulle vilja ha två tillbaka om det är så att inget ägg är i toppskick. Det har vi tackat ja till, jag vill gärna ha tvillingar!! Men än så länge har vi fått toppägg vid varje behandling så det har aldrig återförts två stycken. Men man måste ju känna att man orkar ta hand om dem, det skulle ju bli riktigt tufft en period! Förstår om inte alla är beredda eller har förutsättningar att ta det!

• Mandelmumsa

Csillag: Jag ska göra ostimulerat FET och vi går på universitetssjukhuset i Örebro. Vi är inne på sista landstingsförsöket.

• Mandelmumsa

Va hemskt att inget klarade sig till insättning! :( Odlades alla vidare till blastocyster? Jag har aldrig odlat något vidare utan alla har använts eller frysts ner dag två. Jag har funderat på om det skulle gå likadant för mina ägg som för er, att det skulle vara något som är fel med kvalitén.. Har ni barn sedan tidigare? Förstår verkligen er besvikelse!! Det låter ju hoppfullt ändå att du fick så låg dos sist, då finns det ju utrymme att höja och få bättre förutsättningar.

• Mandelmumsa

NL86: Skönt att höra hjärtat! Funkar den där dopplern redan från början när embryots hjärta börjar slå? Funderar på att skaffa en nämligen.

• Mandelmumsa

Din plan om att få ett tillbaka på dag två och odla resten vidare nästa gång låter bra tycker jag. Få se vad läkaren rekommenderar. Jag skulle tro att du kan göra ett nytt försök på denna mens eftersom det aldrig blev någon insättning. Då kan ju inte en bortfallsblödning behövas, tycker man ju.

Hur gammal är du? Jag är 33. Vi har inga barn än. Har försökt med IVF i ett drygt år och hunnit med fyra insättningar. Den första tog sig men blev ett tidigt missfall. De tre senaste har inte blivit något alls! Vet inte vad man ska tro och om man kan fortsätta hoppas att det ska gå!? Hur många insättningar har det blivit för er del? Har du blivit gravid någon gång?

• Mandelmumsa

Make your: Jag fyller 34 i september :))
    Tror absolut inte att det blir en trend för er att inte få något tillbaka. Tror att bara ni ökar dosen lite så kommer det gå hur bra som helst och ni kommer att lyckas!! Så du gör rätt i att inte ge upp :)
    Jo det är klart, fyra månaders försök på naturlig väg är ju inte särskilt mycket. Har inte tänkt på det så, men den jämförelsen var ju inte så dum! :)
    Vi har fått tillbaka tre färska och ett fryst hittills. Första gången fick vi fem ägg varav två toppenägg, så ett till frysen. Andra gången fick vi bara fyra ägg och inget till frysen. Inför tredje gången hade jag ett samtal med läkaren där vi bestämde att jag dels skulle prova byta från Menopur till Puregon, dels spruta några dagar längre. Och det gjorde susen. Jag fick ut tio ägg varav fyra toppenägg! Det är dessa tre som nu ligger i frysen. Första gången var det två ägg som inte befruktades, annars har alla blivit befruktade. Hur har det sett ut för er?

• Mandelmumsa

På min klinik börjar man inte med vaggisarna förrän efter insättningen. Någon som vet hur de resonerar?

• Mandelmumsa

Har precis gjort mitt FET. Första embryot de tog ut klarade inte upptiningen men det andra såg fint ut och sattes tillbaka.

• Mandelmumsa

Men det är ju så sanslöst sjukt så man tror inte sina ögon när man läser ditt inlägg!!! Vilka sjuka människor det finns, hon MÅSTE avskedas! Man blir ju skrämd att det kan gå till sådär!

• Mandelmumsa

Tror inte ett samtal med henne gör någon nytta då hon verkar vara bortom all räddning!

Redan efter ett progesteronpiller känner jag som mensvärk. Galet!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012