Ivf/FET Töserna 2012
Hej här inne! Ni verkar vara ett trevligt gäng, även om ni själva tycker att ni gör deppinlägg :)) Jag kommer göra FET om en dryg vecka. Har gjort fyra insättningar tidigare och hållit på med IVF i ett drygt år. Har varit förtvivlad och panikslagen över att det inte har gått vägen än! Men nu har jag än en gång samlat ihop hoppet.
Håller med om att det borde informeras om att många har svårt att få barn, speciellt eftersom detta är ett ökande problem i och med bland annat att folk väntar för länge innan de försöker skaffa barn. Men det finns ju många andra orsaker också. Själv fick jag en äggledarinflammation i unga år som har täppt till äggledarna.
Vi är 33 år och har fått frågan från kliniken ett par gånger om vi skulle vilja ha två tillbaka om det är så att inget ägg är i toppskick. Det har vi tackat ja till, jag vill gärna ha tvillingar!! Men än så länge har vi fått toppägg vid varje behandling så det har aldrig återförts två stycken. Men man måste ju känna att man orkar ta hand om dem, det skulle ju bli riktigt tufft en period! Förstår om inte alla är beredda eller har förutsättningar att ta det!