Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Typiskt.
    Carlanderska har sommarstängt fr.o.m. idag.
    Och gynmottagningen på Sahlgrenska har stängt idag.
    Pratade med växeln och vad jag kan göra är i så fall att åka till gynakuten och sätta mig, men dit går inte att ringa.
    Känner att jag avvaktar.
    Det var några minuter igår kväll som jag hade ont. Sen försvann det.
    Kommer det tillbaka så får vi åka till akuten, men nu känns det ok.

jazmine25 skrev 2012-07-06 20:28:14 följande:
    Jag testade mig idag. tyvärr så glömde jag bort imorse att jag skulle spara morgonurinen så det blev lite färskt kiss istället. På digitala med veckoindikator var jag fortfarande gravid 1-2 veckor men testerna från billiga tester så regestrerades det knappt. Jag hoppas detta beror på att det inte var morgonkiss och inte på nått annat. Jag ska testa igen imorgon men då på morgon urin. Jag har en digital kvar som jag ska spara till Tisdag för då borde den ha ökat till minst 2-3 veckor.

Jag oroar mig hela tiden nu. Jag som tyckte det kändes ass lungt i början. Jag har även idag berättat för min bror att jag är med barn.
    Tror och hoppas att det berodde på att det var färskt urin! 
    Du ska se att du får ett fint plus imorgon bitti! Håller tummarna!!
    Styrkekram! Oron är jobbig. Vill snabbspola fram några veckor.

LnH: Det stämmer att det är mitt första barn. Fick samma onda känsla för en halvtimma sen. Varade några minuter och sen borta. Som en kraftig molande, brännande mensvärk, den här gången var det mer koncentrerat till hela buken, men strålade ut lite extra mot vänster ljumske. Och nu känns det som vanligt igen. Jag har bestämt mig för att avvakta. Börjar jag blöda så åker vi till akuten. Annars så ringer jag Sahlgrenska kvinnolklinken på måndag och rådfrågar dem.  Hoppas det är som du säger, växtvärk. Minns du om du hade det så tidigt som jag har det? Är bara i vecka 6 (5+1) idag.

Mandelmumsa: Du är synsk va? ;) Kändes skönt att få ett starkt plus i morse och har idag köpt mig ett digitalt test som jag tar på söndag. Tack för din info om utomkvedshavandeskap. Ledsamt att du fick gå igenom det. Måste varit väldigt tufft!. Hade du ont då? När upptäcktes det? När började du blöda?
    Se nu till att hålla dig sysselsatt i helgen så att tiden går snabbare till din TD. ;) Det är nästa vecka va? Har du tänkt testa innan din TD? Håller tummarna!!  

jazmine25 skrev 2012-07-06 21:16:15 följande:
    Viist vill man spola och vakna upp i v.12. Jag är 5+0 idag alltså jag går in i v.6. Det var i denna vecka jga fick missfall sist så det kommer vara skönt om jag lyckas ta mig igenom denna vecka. På fredag så blir det ju 6+0
    Då måste du gjort äggplocket en dag efter mig för jag är i vecka 5+1 ;) Jag gjorde det den 14/6.
    Eller är det FET? 
    Hoppas innerligt att det ska vägen för oss båda denna gång!

Mandelmumsa: Kan tänka mig att det måste varit en stor besvikelse. Och sen att behöva vänta så länge på operation. Ledsen för er skull att ni fick gå igenom det. Nu hoppas vi att det går vägen den här gången!{#emotions_dlg.flower}

Vårt missfall var så tidigt. Så det gick inte att se om en eller två fäst.
    Vi fick göra ett ultraljud, men det var för tidigt att se någon hinnsäck, läkaren sa att embryot hade först fäst och sen släppt väldigt tidigt, och hon sa att slemhinnan var kraftigare än vad den ska vara och av den anledningen samt vårt positiva test så kunde hon därför ändå säga att det rörde sig om ett mycket tidigt missfall, vilket hon skrev i journalen.
    Det känns annorlunda den här gången. Dels testet var väldigt svagt på TD förra gången. Betydligt svagare än denna gång. Sen 5 dagar senare när vi var på inskrivningssamtal hos MVC så visade testet negativt där. Vi blev så chockade. Jag hade dock under veckan verkligen inte känt något alls så lite förberedd var jag. Men det blev en sådan kalldusch att sitta där hos barnmorskan och hon säger att det är negativt. Vad knäckta vi var.  
    Den här gången har jag inte heller känt så värst mycket (svullna bröst och molvärk), men det är på nått vis annorlunda ändå. Sen testade vi ju igår, 6 dagar senare och det visade desto starkare positivt så jag hoppas verkligen att detta kommer gå bra!

Jag väntade till min TD och tjuvtestade inte. Min TD var 14 dagar efter ET. Hur många dagar efter ET är din TD?
    Det där är ju så olika från klinik till klinik. 
    Anledningen till att jag väntade var risken med att få ett negativt resultat om man testar tidigt, som inte behöver betyda att det är kört utan bara att det är för tidigt. Det skapar en massa grubblerier och onödiga bekymmer kan jag tycka. Så jag kände att jag ville vänta till TD för då känns det mer definitivt. Är det negativt då så vet man. Och det är sannolikt bäst att ställa om sig på ännu en omgång IVF. Jag hade dock innan bestämt mig för att om det är negativt så ska jag tänka långsiktigt. Jag skulle inte ge upp. Så peppade jag mig själv innan för att orka med ett eventuellt negativt resultat, och det gör jag fortfarande. Skulle något gå snett nu så tänker inte jag ge upp! Det blir i så fall en till omgång för oss.  
    Men nu tänker vi positivt! Det SKA gå vägen för oss båda den här gången Mandelmumsa!! Pepp,pepp!! Solig 

Herregud vad du har gått igenom Mandelmumsa.
    Blir alldeles tagen.
    Det är bara så orättvist. 
    Önskar SÅ att det ska gå bra för er den här gången! Ni ska inte behöva gå igenom mer skit nu.
    Som sagt, håller tummarna stenhårt!!! {#emotions_dlg.flower}

Det är bra att man får skriva av sig här och peppa varandra!
    Detta pendlande mellan hopp och förtvivlan är så jobbig.
    Själv har jag två veckor kvar till VUL och är så nojjig.
    Hade hoppats att ett positvt test kunde lugna mig lite, men det är ju så mycket som kan gå snett ändå och som man inte upptäcker för än på VUL. Men får försöka tänka positivt. Just nu vill jag börja må illa och få avsmak för mat, för det är ju ett gott tecken. Får hoppas det kommer till veckan. Fast då kommer jag nog ångra det jag skriver nu ;)

Mandelmumsa skrev 2012-07-07 09:21:44 följande:
    Make your: I Örebro får man alltid TD 16 dagar efter ET/FET. Det är ju inte så lite det om du har både svullna bröst och molvärk! Mer än så kan man inte förvänta sig så här tidigt! Vi pratade om det igår jag och mannen, att de flesta som blir gravida på naturlig väg fattar ju inte det förrän kanske v. 6-7 tidigast, när de börjar reflektera över att det var länge sen de fick någon mens! :) Alltså har de inte känt av några symtom. Förbannelsen med Ivf är att man vet om precis vad man gör hela tiden, man vet om att och när embryot sätts in! När graviditeten syns på en sticka är hcg uppe i 25 :) När jag hade mitt utomkved var jag uppe i 10 000! DÅ hade jag symtom, men inte så mycket då heller. Det var typ bara svullna bröst och känslighet. Hur kan man förvänta sig att känna något som inte ens går att mäta trots stickans extrema känslighet? Och embryot är så litet att det inte går att se med blotta ögat! Man känner inte när en fästing sätter sig på en, och den är mycket, mycket större än embryot vid den här tiden. Vi letar symtom eftersom vi så gärna vill få bekräftelse på att det som vi vet att vi har gjort har lyckats! Fast det egentligen är fullständigt orimligt att känna några symtom så tidigt. Illamående brukar väl dröja några månader? Summa summarum, så tidigt som runt TD ska man inte förvänta sig att ha några symtom! :)) Tror att väldigt många, inklusive jag själv, har inbillade symtom! Önsketänkande som framkallar och förstorar symtom som kanske egentligen inte är där. Under mina fem misslyckade återföringar har jag tyckt mig ha flera graviditetssymtom under fyra av dem! :) Så jag är själv väldigt lättlurad! Kanske känner du bara det som verkligen finns där, Make your!
    Mycket bra sammanfattat! Instämmer till fullo!
    Tror också att det är mycket inbillning, för vi IVF:are är för medvetna. Och det är ju inte konstigt.
    Men jag försöker vara ärlig mot mig själv och inte känna efter för mycket. Fast lyckas väl sisådär med det sistnämnda ;)

Jazmine25: Förstår din oro. Men vi ska nog försöka att inte läsa in för mycket i tester och symtom. Du mår ju illa och det är ett gott tecken. Det finns ju de som testar svagt för att de är låghormonare och sen går det ändå hur bra som helst. Och tvärtom, de som testar starkt men sen går det ändå knas. Så läs inte in för mycket i att testen är svaga för det syns ju helt klart ett streck. Så de är positiva. Ingen tvekan. :) 

Att jag sen babblar på om att mina test är starka är ju bara mitt sätt att försöka stilla min egna oro. Inget att bry sig om.  Nu försöker vi sluta nojja, ok? Glad 
    Ska ta mig en promenad nu hade jag tänkt.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012