Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Mandelmumsa skrev 2012-07-09 22:45:40 följande:
    Make your: Har dina bröst varit konstant svullna? Känner mig orolig nu för mina är mindre svullna nu! Och jag känner inget i magen! Känns som det nog inte finns något därinne :( Kroppen har säkert spelat mig ännu ett spratt :( Får panik om inte detta tar sig!!!
    Innan min TD så var de inte konstant svullna. Minns att jag några dagar innan var helt säker på att det var kört för magen var platt och inga känningar i bröst eller annat.
    Så ta inte det som ett tecken på att det är kört!! Det är det absolut inte!!!
    Men förstår så väl din oro. Sjukanmälde mig som sagt en dag för att jag legat vaken och gråtit en hel natt för jag var så säker på att det inte fungerat.
    Jag håller tummarna!!! KRAM.

Har inte kommit något mer och det var verkligen så lite igår...
    Får se hur jag gör. Tror att jag kanske avvaktar med att ringa till Sahlgrenska.

Däremot känner jag inte så mycket. Vet att vissa inte gör det, så jag får försöka intala mig själv att det inte betyder något. Bara svullna bröstvårtor och brösten är knappt ens ömma. Inget illamående. Får hoppas att allt ser bra ut där inne ändå.
    Någon mer som har knasig mage? Mina tarmar har verkligen tagit semester. Det händer liksom ingenting. Känner knappt av dem. Har gjort mig en katrinplommonshake med linfrön som jag hoppas ska sätta fart på dem!
    Sen undrar jag hur ni andra har gjort med test? Jag har gjort fyra stycken nu. Bör man testa en gång i veckan fram till VUL för att se att det håller i sig eller räcker det nu? Rädd att jag blir mer nojjig av testeandet.

Åh Csillag. Hoppas det ser bra ut och bara är en av de blödningar som du har haft innan!!!
    Blir SÅ ledsen och arg när jag läser om att du VARJE gång du är kontakt med sjukvården måste förklara och kämpa med näbbar och klor för att de ska visa empati och förstå dig. Det är INTE ok!!!!
    Du som redan går igenom så mycket, med all oro och med allt som varit innan ska inte behöva det.
    Det är väl SJÄLVKLART att man vill veta.
    Det här är inte klokt.
    Vad fan har hänt med Sverige egentligen.
    Min mamma hade problem hon också med att bli gravid, min moster likaså, men de fick ett helt annat bemötande. De tog dem på allvar och på den tiden opererade de mer än vad de gör idag. Det går faktiskt att öppna upp äggledarna (på något vänster gjorde de det på min moster, har dock inte fått det exakt förklarat) genom en operation. Dock lite riskfyllt, men för min moster ledde det till tre barn på naturlig väg. Idag erbjuder de enbart ivf, tre i vårt landsting, sen får vi klara oss själva.
    Sjukvården idag känns väldigt avtrubbad. Ibland verkar det som att de har glömt bort att bara för att de möter människor var och varannan dag som går igenom missfall så kan de inte bara ta sånt med en klackspark för det är en tragedi för varenda en som går igenom detta!!
    Vad bra att din man tog luren och röt till!!! Det är inte bara vi kvinnor så mår dåligt av den ovissheten. De tycks to det. att det är vi som bara nojjar oss, men även våra män oroar sig och mår dåligt.
    Du ska inte behöva kämpa så, du har nog.
    Nu håller jag tummarna resten av dagen att det går bra för er. KRAM!!!!

Mandelmumsa skrev 2012-07-10 08:37:15 följande:
    Tack gumman för ditt stöd! Betyder så mycket! :) I morse såg mina bröst ut som två svullna koner, så nog är det något som inte är som vanligt ändå! Har drömt precis HELA NATTEN om huruvida jag är gravid eller ej! Väntan är jobbig men jag vågar inte testa! Ingen mens än iaf peppar peppar!
    Jag tycker inte du behöver testa något mer! Risken är som sagt att testandet bara gör dig orolig! Lärde mig vid mitt utomkved att om det är tvillingar så kan hormonerna vara lite tröga i starten, fattade det som hormonnivån då kan vara LÄGRE än om det hade varit ETT barn. Därför tänkte de ett tag att jag kanske väntade tvillingar, för min hormonnivå var väldigt hög för att vara ett utomkved, men lite för låg för att vara en normal graviditet. Det kan vara därför du inte känner så mycket. Det kan också säkert göra att ett veckoindikatortest skulle bli lite missvisande. Så jag skulle lagt ner testandet och väntat på ultraljudet. Det är ju konstaterat att du är gravid, sen får ultraljudet avslöja resten :) Och den där rosaröda strimman kan du lägga till historien, den betyder ingenting! Ha en bra dag!
    Se där! Flört
    Tror på att det kommer gå vägen denna gång jag...
    Förstår det är jobbigt med ovissheten. Var det lördag du hade TD? Var det 14 eller 16 dagar sedan du gort ET då?
    Jag hade TD 14 dagar efter ET och då visade det rätt så starkt positivt.

Tror tyvärr inte att det är tvillingar. Har hört att man då brukar må mycket sämre och att illamåendet brukar komma tidigt. Är idag i v 5+5 och inget direkt illamående att prata om. Lite diffust kan jag ibland få för mig om jag är väldigt trött eller hungrig, men det kan lika gärna vara inbillning. Obestämd Ingen järnsmak som många pratar om, däremot kan jag ibland tycka att det luktar järn. Skumt :)
    Sen har ju de tester jag gjort, nu i helgen iaf, varit väldigt starka. Så det måste ju innebära att HCG är rätt högt. Så om HCG ska vara lågt i början vid tvillingar så är ju det ännu ett tecken på att det förmodligen inte är det.
    Jag bara hoppas att det finns åtminstonne ett litet pyre inne i min livmoder, som växer och frodas!
    Ororar mig för mf och ofostrig graviditet.
    Hoppas så att vi ska slippa gå igenom mer nu... Usch, denna oro.
    Mandelmumsa skrev 2012-07-10 16:21:21 följande:
    Fan att det ska vara så svårt för vissa! Hittade en rödaktig flytning i trosorna nu :( Inte helt övertygad att det är mensen, men helt klart oroväckande med tanke på att BIM är nu i dagarna! Skit! :(
    Förstår att du är orolig! Jag var helt knäckt igår.
    Men är det bara en liten rödaktig flytning så är det ingen fara!
    Tror även att kroppen blir lite förvirrad runt mens, och att det är jättevanligt att man kan blöda lite då, trots att man är gravid! Så ge inte upp!! Det SKA gå bra.
    STYRKEKRAMAR.

Csillag: Åh, din lilla groda lever och hjärtat slår!!! Det är underbara nyheter!! VILA och ta hand om dig och den lilla. Nu fortsätter vi hålla tummarna att hen klarar av det här. Vilken liten kämpe ändå :)
    Sen förstår jag att du är upprörd över bemötandet du fick och att du blev någon form av labbråtta när du var så orolig över hur din lilla mådde. Fy säger jag bara. Hoppas verkligen att den läkaren fick ut någonting riktigt bra och givande av den undersökningen som du tvingades gå igenom. Han vill ju väl ändå och det är jättebra att det finns läkare som intresserar sig för missfall och som vill få bukt på det. Med det menar jag inte att det är ok att göra som de gjorde. Jag förstår dig fullständigt! Hade reagerat likadant själv.
    KRAM på dig och gläds åt att din lilla plutt finns kvar. Det var inget missfall. Det är mycket goda nyheter! 

Mandelmumsa: Tycker du ska ta ett till test med morgonurin. Det kan ha varit för utspätt, och det är tidigt.
    Förstår du är ledsen. Men det är extra viktigt så här tidigt att man inte ska ha kissat på flera timmar innan man gör testet för att det ska vara tillräckligt koncentrerat och kunna ge utslag.
    Förstår att det måste kännas jättejobbigt just nu med denna ovisshet.
    Jag hoppas fortfarande. 
    Lite blödningar kan man som sagt ha tidigt.
    KRAM. 

Odessa skrev 2012-07-11 09:10:44 följande:
    Mandelmusa: hoppas på plus ändå. Håller tummarna!

Make your Own: hur går det för dig?
    Tror jag överreagerade lite i måndags. Var väldigt lite och det var inte rött utan en rosa-grå-röd strimma.
    Inget mer efter det, peppar peppar.
    Oroar mig väldigt mycket just nu.
    Brösten ömmar knappt alls, och inatt tyckte jag att bröstens svullnad blivit mindre. Så kunde inte sova.
    Jobbig väntan. Fick för mig förut att jag mådde lite illa, men det kan ju vara inbillning för att jag vill känna något.
    Vecka 5+6 idag så jag hade önskat känna mer.
    Hoppas allt ser bra ut ändå.
    Funderar på att kanske testa igen till helgen.
    12 dagar kvar till VUL.... Låååång väntan.

Åh nej vad tråkigt!
    Tänker inte säga att det kan vara tidigt fortfarande för oftast känner man ju själv om det är kört eller inte.
    Förstår det känns hopplöst just nu.
    Hos oss på CA har de en psykolog man kan boka tid hos.
    Har de kanske det där du går också?
    Ibland behöver man hjälp att hantera alla dessa besvikelser.
    Jag fick hjälp efter vårt tredje försök. Då hade jag bestämt mig för aldrig mer ivf.
    Pratade med en psykolog och tyckte det var mycket givande.
    SÅ ledsen för er skull.
    KRAMAR i MASSOR.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012