• Mandelmumsa

Ja jag tror det kan vara mild överstimulering, läste just om olika grader och symtom. Fortfarande väldigt, väldigt svullen. Det man ska göra vid mild överstimulering är att avvakta, vila och dricka mycket vatten :)
    Det har inte blivit värre utan har känts ungefär lika mycket hela dagen. Andningen känns lite påverkad, men det tror jag bara beror på svullnaden. Precis som att andningen blir lite tyngre om man är fet.
    Hoppas bara, om detta nu är en mild överstimulering, att det inte påverkar graviditetschansen.
    Ett symtom jag har som jag dock inte har hittat när jag läst om överstimulering är ömheten i magbotten. Funderade ett tag idag på om jag kan ha fått blåskatarr eller något sådant, för det känns mycket i blåsan. Det gör lite ont när jag kissar, när blåsan töms, och om jag andas under tiden. Är väl bekant med urinvägsinfektion och det känns inte som det.

• Mandelmumsa

Tack för er omtanke! Har svårt att bestämma mig för om jag ska försöka kolla upp det eller ej. Min klinik har precis stängt för sommaren. Jag tror inte jag ökar i vikt iaf, har varit konstant jättesvullen om magen i ett par veckor nu och det blir varken bättre eller sämre, ingen skillnad efter äggplocket heller. Om man trycker långt ner på magen måste jag skrika rakt ut, det är det som bekymrar mig mest. Är öm ut i sidorna vid äggstockarna också, men att jag är så hemskt öm i mitten skrämmer mig lite, vill veta varför. Tycker det är konstigt att det är som värst där i mitten, äggstockarna är ju på sidorna. Är på RD 3 idag och har TD 14/7.

• Mandelmumsa

Det låter ju bra att överstimulering kan vara ett positivt tecken! :)
    Urinvägsinfektion har jag haft oräkneliga gånger så det har jag full koll på. Detta är något annat. Tranbärsjuicen finns alltid i beredskap i kylen. Har förstått att blåskatarr är något annat, har dock aldrig haft det så kan inte redogöra för skillnaden.
    Känner igen känslan du beskriver Odessa! Den här smärtan i mitten dök upp efter återföringen, så det kan vara som du säger att det kickades igång ordentligt av progesteronet. Känner mig seg, hängig och måste ta det lugnt och försiktigt när jag gör något. Gör lite ont i blåsan när jag kissar också.

• Mandelmumsa

Där ser man, det var ett mellanting mellan våra gissningar då :) Tack för länken, det där med smärtan över urinblåsan är ju klockrent men däremot har jag inte urinträngningar som vid urinvägsinfektion. Det står att blåskatarr ofta läker ut av sig själv inom en vecka, men om man är gravid ska man söka vård. Eftersom det är osäkert om jag är/blir gravid så är det väl bäst att ta det säkra före det osäkra och kolla upp det. Så kollar jag eventuell överstimulering på samma gång.

• Mandelmumsa

Håller tummarna att det går vägen den här gången Jazmine! Vet inte när man kan hoppas, är så olika. Min mens blev förskjuten flera dagar pga vaggisarna en gång.

Har varit hos läkaren nu. Det var lätt överstimulering. Urinprov och blodprov såg bra ut. Och även urinblåsan som kollades med ultraljud. Trolig orsak till smärtan är att mina äggstockar är förstorade och att de sitter ganska nära urinblåsan. Borde känna mig bättre inom några dagar!

• Mandelmumsa

Ja det var skönt att höra! Läkaren sa också att överstimuleringen inte är något som påverkar graviditetschansen negativt.

• Mandelmumsa

Skönt att höra att det är bra med dig Csillag! :)

Make your: Har du någon aning om när ditt/dina embryo/n/ fäste?
    Tyvärr har jag redan börjat oroa mig för att jag inte heller denna gång ska bli gravid! :( Tur det är arbetsdag imorgon så man får tänka på annat! Har blivit alldeles för mycket grubblande och funderande i helgen. Känner bara att om det inte tar sig denna gång är det verkligen illa ute med oss, när vi till och med sätter in två och har höga chanser.. Då måste det vara något i min kropp som förstör embryona! Eller så är äggen så dåliga att de inte klarar sig mycket längre än till dag två och inte ens skulle blivit blastocyster! Var det inte du som också funderade över din äggkvalitet och trodde att äggen slutar dela sig snart efter dag två?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012