• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Mensen har inte satt igång än, det var bara det där lilla igår, MEN har nu testat med morgonurin som jag haft en hel natt och det är negativt! Dag 13 idag så det är inget att hoppas på längre. Känner mig ledsen, arg, besviken och uppgiven. Tror inte det någonsin kommer att lyckas för oss och vet inte om jag orkar med fler försök. Vet bara att jag kommer behöva professionell psykiatrisk hjälp innan hösten om jag inte ska tappa kontrollen helt. Vet någon vem man vänder sig till?

• Mandelmumsa

Jag bor i Stockholm och gör behandlingarna i Örebro, så det känns lite långt att åka till psykolog där. Men jag får höra med dem vad de föreslår, när de öppnar.
    Csillag: Jag vet inte om jag ser framåt direkt. Jag brukar va bra på det men nu börjar jag nå en gräns där jag kan bryta ihop fullständigt om jag inte får hjälp. Ser inte framåt mot nya behandlingar! Vad ska det tjäna till att sätta in fler när det ändå inte funkar, måste ju vara något fel när det satts in åtta helt perfekta ägg och det enda som kommer ut av det är ett missfall. Så nu får de bannemej ta och anstränga sig lite för att hitta felet innan vi öser in fler embryon. För något fel är det helt klart då vi haft jättebra odds varje gång, den sannolikheten kan mätas i decimaler..

• Mandelmumsa

Räknade ut att chansen för att vi bara haft otur genom alla försök är mindre än 2%! Så jag kommer begära att de gör alla test och undersökningar som finns på oss för att hitta felet! Om någon har något förslag eller någon tanke om vad som kan vara fel så tas det tacksamt emot!! Ska samla ihop alla frågor och ringa kliniken sen när de öppnar igen om ett par veckor. Vet inte hur de reagerar men om de verkar handfallna kan ju jag då komma med förslagen på vad jag vill att de undersöker/testar!

• Mandelmumsa

Tusen tack Lisa för att du delade med dig av era erfarenheter!! Det var intressant och kommer att kolla upp alla dessa delar!! Är Fragmin alltså något man tar för att öka blodcirkulationen? Jag vet att min blodcirkulation är ganska låg i vanliga fall, blir väldigt lätt frusen och så.. Det kanske kan ha något med detta att göra?!?
    Akupunktur är jag så skeptisk mot, men man ska ju inte döma ut något man själv aldrig testat, vi har nog hamnat i det läget nu att det bara är till att testa allt som finns!!
    Immunnedsättande tabletter känns också intressant! Mitt immunförsvar är visserligen inte extremt bra men tror det är ganska bra ändå för jag klarar mig ofta fast jag är med andra som är sjuka.. Helt klart värt att kolla upp!! Återigen tack för att du tog dig tid att berätta om vad ni har gjort, det betyder mycket!! 4 Ivf-behandlingar och 3 FET, det är precis det som vi också har bakom oss nu! Vilken vecka är du i nu?

• Mandelmumsa

Lisa, hur stor dos tog du av de olika preparaten? Vad heter den immunnedsättande medicinen? Hoppas verkligen det går hela vägen för er denna gång! Har ni även fått något missfall eller har det inte blivit någonting alls vid era försök?

• Mandelmumsa

Lisa: Tack för mer info! Skriver upp allt! Vi hoppas att vi kan få hjälp på Linnékliniken där vi har tid för ett första samtal 21/8. Om de då har förslag på lämpliga åtgärder så kan vi försöka igen, om inte känns det inte som det är någon idé.

• Mandelmumsa

Ekberg: Fattar inte att folk kan vräka ur sig att det är själviskt att bara skaffa ett barn?!? Och varför skulle det vara själviskt? Skulle det vara ett bättre alternativ att skaffa fler barn än man egentligen vill ha, för att inte vara självisk? Fattar inte hur de tänker heller. Sen att folk inte ens verkar tänka på att alla kanske inte har så lätt som de att få barn är också märkligt, är folk så oupplysta eller är de så obetänksamma?? Jag brukar svara som det är om någon frågar om jag har barn. Tänker att det kan vara bra i utbildningssyfte om inte annat!!!

• Mandelmumsa

Csillag: Håller helt med om att det är så orättvist att vissa som så gärna vill ha barn ska få kämpa så och kanske inte ens lyckas, medan andra som inte vill ha barn blir gravida hur lätt som helst och föder oönskade barn alternativt gör abort.

Kan glutenintolerans och/eller laktosintolerans påverka chansen att bli gravid/behålla barnet??

• Mandelmumsa

Jag håller mina tummar!! Symtom eller inte, det behöver inte betyda någonting! Det är bara ultraljudet som kan säga hur det ser ut där inne! Så jag förstår verkligen din nervositet.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012