• joujou

Ivf/FET Töserna 2012

Då var det bara jag som inte tänkt tanken att ägget kan ploppa ut. Hahhaha!!! Var det första Jan Holte sa till mig "ska du inte fråga om ägget åker ut om du hostar? Dom flesta frågar om det kan åka ut."

Gick in i v.7 idag!

• joujou

Och av mina 6(!!) ägg befruktades 3 och bara ett klarade sig och det är den lilla grodan som är i min mage nu! Så det handlar inte om antalet.

• joujou
    frida79 skrev 2012-06-15 11:54:52 följande:
    hur skulle du göra med sex om du var mig? vi har inte haft sex på nästan 4 v, sen några dagar före ÄP.
    nu är jag ju gravid i v 5+2 och har inte vågat ha sex än pga alla tidiga missfall jag haft, och tar ju crinone vilket känns lite äckligt eftersom det typ är som risgrynsgröt i underlivet. jag vet inte om jag ska vänta med sex tills efter första vul den 29e då jag är i v 7+2 eller om det är riskfritt redan nu trots att man inte sett att allt ser bra ut med embryot??
    min stackars sambo börjar bli desperat, han säger det inte men inatt blev han avvisad.. igen.. och jag kom på honom med att smyga in på toa och "fixa" behovet själv när han trodde jag sov stackarn Obestämd
    men självklart förstår han mig att jag är lite rädd och helst vill vänta tills jag vet att allt ser bra ut på vul...
    Typ några dagar efter att jag slutade med crinonen så började vi ha sex igen :) och vi har det som vanligt. 
    Jag är i v.7! Meeeen.. det ända är väl att det kan kännas lite obehgöligt. Men det gör det nog när allt växer och håller på där nere :)  
  • joujou

Här har vi lilla pluppen i v.8 (7+1) Idag alltså. För första gången någonsin har jag fått se en liten böna i min mage och ett finfint hjärta slå! 

Snart är det eran tur också!! Hjärta
  • joujou
    Csillag skrev 2012-06-20 19:03:31 följande:
    Nawwwwww guuu va skoj.
    Kan tänka mej känslan dhos dej va underba idag.
    Det var lite overkligt! Jag fattar det fortfarande inte. Kommer bli märkligt att se en BEBIS vid KUB-testet! 

Hur mår du?!?! 
  • joujou
    Csillag skrev 2012-06-20 19:08:27 följande:
    Hehe kan tänka mej du känner så.
    Helt fantastiskt hur de utvecklas från vecka till vecka.

Just nu e jag bara orolig o nervös.
    Ska på mitt VUL imon så då får jag reda på om min groda sitter på rätt ställe om de tyvärr e utomhavandeskap.
    Hoppas verkligen att de ska sitta rätt o han säger att de ser bra ut.
    Lr tjaaa bra brukar de väl kanske aldrig se ut,mn så bra som möjligt iaf...
    Sjukt nervös va de kommer visa imon..
    Verkligen :) 
    Gudars, håller på att somna sittandes.

Kommer tänka på dig imorrn.
    När ska du dit??  
  • joujou
    Csillag skrev 2012-06-21 14:59:35 följande:
    Hej flickor o tack för alla lyckoönskningar o ert mkt väl behövande stöd.

Gick faktist ganska bra idag,
    Min lilla groda låg på rätt ställe och ett litet tickande hjärta kunde ses *Ler*
    Kändes skönt.
    Tyvärr kommer mina blödninagr från livmoderetappen,vilket inte e bra.
    Den är ju s.k "trasig", så de e bara att hoppas på de bästa att grodan vill stanna kvar hos mej.
    Om allt går som de ska tas beslut om "sy igen" i vecka 11 för att jag ska ha större chans till kara graviditeten när jag blir tyngre o rundare
    Sen e de bara att hålal tummarna...

Men guuu va skönt de va att se grodan satt rätt, o ett tickande hjärta!!!

Pratade med min läkare om ev KUB testet som Specmödravård frågade mej om,mn han tyckte inte jag skulle göra de pga att många som gjort ivf fått så höga siffrar o de visat sej vara heelt fel sen.
    Får jag höga provsvar vilket han tror med stor säkerhet att ja kommer få,så kommer specmödravård vilja ja gör fostervattensprov vilket han starkt avråder mej till pga min höga MF risk.
    Så valet e väl ganska enkelt...Inget KUBtest.
    JAG VISSTE DET!!!  
    Grattis gumman. Vad skönt att veta att den lilla är där inne! hihi. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012