• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Bara så jävla surt!

Var på toa i skolan kl 16, ingenting blodaktig på pappret eller i bindan. Körde runt lite innan jag hämtade maken och kände tur 16.45-17.30 att fot kändes som blod mer än flytning. Kom hem strax innan 18 och såg det röd\bruna i bindan. Hoppet bara försvann

• Fidelis ad urnam

just nu är jag lite trött på min man. Jag blödde som sagt lite i går eftermiddag, har sedan dess inte blött någonting och vill att skiten bara ska sätta igång så att det är över. 
    Min man däremot vill inte att blödningen ska sätta igång för han tror inte att det är kört.
    det är min kropp, jag känner väl ändå den bäst. Eller hur?
    När jag fick missfall trodde min man inte heller att det var någon fara när jag hade rosa flytningar i en vecka. Men se så fel han hade!
    Grrrrr!!! 

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-11-13 09:32:18 följande:
    Fidelis: vet precis känslan! Hade samma!
    tycker lite synd om mig själv just nu och ramlade ner i en chokladbit. Så nu är jag lite ledsen OCH besviken på mig själv. Toppendag. 

• Fidelis ad urnam

Hur lång tid ska det ta egentligen. Knappt ett litet stänk i bindan idag, är snustorr (hade massvis med flytningar innan). Så jag förstår inte alls vad som händer

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-11-13 13:49:36 följande:
    Fidelis: din man kanske hade rätt ändå ;)) ett plus ju! jag fick aldrig sånt streck!
    Igår var det så så så så så negativt. Idag skymtar jag någonting. Jag blev sjukt nervös nu :-O
  • Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-11-13 13:57:14 följande:
    Fidelis: TIPS: ta ett clear blue Digitalt, dom brukar ge utslag snabbt
    jag tog ett sådant som ska ge gravid/inte gravid. Men det visade inte gravid. Antingen är det för tidigt för ett sådant, stod att man bör testa från BIM dagen eller tidigast 4 dgr inna, eller så är det andra inte positivt. SÅ vi får se. 
  • Fidelis ad urnam

totalblankt grav.test nu på morgonen och blod på staven man för in prog.tabletten med. Är så ledsen

• Fidelis ad urnam

såg du mitt test från igår, taget mitt på dagen?

Idag, på morgonen, var det helt blankt. Hade ju en brun/röd blödning i måndags som slutade lika snabbt som den kom. Nu små blodstänk, beiga, i bindan och ljusrött blod på staven och ett helt negativt test på morgonen.

Tog ett ÄL test i går också, såg ut så här (ÄL överst och grav.test från igår underst)

Idag existerade knappt teststrecket. 

Jag vågar inte hoppas mer då det borde vara starkare idag

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-14 09:31:41 följande:
    Fidelis
    Såg ditt test i går och det såg positivt ut tyckte jag hur det är med ägglossningstest vet jag inte. Vet dock att var tredje dag så fördubblas ämnet i kroppen som gravtesten läser av. När har du test dag. Kan inte säga hur det ligger till men vill att det ska gå vägen. Det är så otroligt jobbigt denna väntan innan man vet hur det går klart det jobbigaste som finns. Massa kramar.
    Testdag på söndag, men det är på RD 16 och jag borde kunna plussa tidigare kan man tycka. Känner mig bara så nere just nu.
  • Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-14 09:44:55 följande:
    Fidelis
    Förstår det men de sätter testdagen så långt bort för att man ska få ett riktigt svar men man läser om folk som plussar så tidigt men alla är inte lika. Visa får plus tidigt andra sent. Vill så gärna hjälpa dig, vill att det ska vara plus men det kan bara tiden visa men tänker på dig massor kram.
    Snäll du är, men tyvärr så kan ju ingen trolla med knäna och ge mig ett plus. Vi får se hur det går
  • Fidelis ad urnam

Nu har jag pratat med kliniken i Falun, Jag ska ringa dem på måndag kväll så ska vi lägga upp planer för fortsatt behandling. Som det lät kör vi igång direkt.

• Fidelis ad urnam

Ni som har fått påbörja en till behandling, hur funkade det för er? 
    Enligt BM jag pratade med ska vi köra igång på en gång, är det då långa metoden igen (hade inga ägg i frysen)?  

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-11-14 20:36:38 följande:
    Fidelis: har du fått mens?

Ja. Blöder jättemycket, stora klumpar blod. Så jag säger att det är kört. Har pratat med Falun och ska ringa tillbaks på måndag och göra upp planer för nästa behandling.
  • Fidelis ad urnam
    skånetjejen skrev 2012-11-15 08:30:47 följande:
    Vi har fått vänta en mens cykel innan vi kommit i gång igen !! jag tror att du inte får börja på denna mensen som du fått nu !! utan nästa mens om 4 veckor ca !! så har det varit för oss!!  men det är kanske olika från klinik till klinik vet ej !! håller alla tummar att det går bra nästa gång kram
    vi får se, hon sa på en gång
  • Fidelis ad urnam

För mig är det verkligen skit det samma. Vill de köra på direkt så är jag på, vill de vänta en menstruation så är jag på. Litar på kliniken och går efter vad de vill göra. 
    Mår inte dåligt, på något vis. Så... 

• Fidelis ad urnam
    Snölängtan skrev 2012-11-15 15:19:21 följande:

Kram! Skönt ändå att du och din klinik redan har kontakt och planera för vad som är bäst för dig/er.
    Nu har ju inte jag någon erfarenhet från andra kliniker, men jag tycker de i falun är underbara.
  • Fidelis ad urnam

Fy Fan vad trött jag blir. Jag tänker inte diskutera min medicinering med dig csillag och inte bry mig om vad du tycker om Falun! Jag har vidare inte diskuterat detta med dig efter jag sa ifrån! Men klarar inte du av att Jag sa till om detta har du problem!

JAG lämnar tråden, så stanna kvar du och lägg dig i saker du ombeds ge Fan i.

Jag har INGET behov av att höra Skit om den klinik vi förlitar oss på och det hoppas jag att du förstår.

Så här har du din jävla tråd. Hej då!

• Fidelis ad urnam
    Bira11 skrev 2012-11-17 18:22:48 följande:
    Har inte varit inne på ett tag, och har inte jätte koll på vad tjafset handlar om.

Är en av dom som varit med från början och vet vilken erfarenhet vissa av oss har som vi gärna delar med sig av.

Man måste kunna ta kritik och ge kritik utan det blir bråk..

Man behöver inte skriva faan och jävlar och här har du din jävla tråd.

Kram till alla som fortfarande kämpar :)

Det blev inte bråk. Jag sa ifrån, sa att jag inte tänker diskutera huruvida jag borde ifrågasätta vilken medicin min läkare ger mig eller lyssna på negativa saker om den klinik vi MÅSTE gå till! Vi MÅSTE tro på dem och att de kan sin sak. Annars kan vi lika gärna skita i det hela. Eller hur?

Det var inget tjafs, jag satte ner foten och det var det. Tills nu då jag hängs ut igen av TS av någon anledning.

Därför får hon ha sin tråd för sig själv om det är vad hon vill.
  • Fidelis ad urnam
    Jeanette70 skrev 2012-11-17 19:38:27 följande:
    Men snälla rara ni, vad är det som händer... Vi sitter alla här i samma båt..

vi misslyckas om och om igen innan vi kanske får vårat plus...

Ingen förstår oss bättre än vi själva i den här IVF djungeln...

Vi är stressade, trötta, nervösa, oroliga och ovetande om vad som skall komma på stickan.. och resan fram tills dess är så känslosam..

Vi är som berg och dalbanor hela bunten.. Så dessa trådar behövs där vi lär oss, får tips, stöd, förståelse, vi förstår varann, vi får vänner ja you name it!!!

Tiden dit är plågsamt stressande för oss ALLA men vi hanterar situationer olika..

Bli sams och fortsätt stötta varann!!!!

kram på er allihop 

Jag är inte ovän med någon. Jag vill bara inte behöva höra hur kliniken jag går till brister på si eller så sätt. Tror inte någon vill höra det då resten är jobbigt nog.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012