• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

angel4u75 skrev 2012-04-14 08:02:13 följande:
    Nu går man i väntans tider är bara på RD-6 tiden går såååå långsamt.
    Vilken RD plussade ni på efter att ha satt in ett 2-dagars ET? 
    GRATTIS, håller tummarna att de vill visa stort fint pluss för dej!
    när har du din TD??
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-04-14 11:59:12 följande:
    Sambon och jag hoppade in för att känna på lite vagnar och titta runt lite. Slutade visst med att vi köpte en vagn som de reade ut över 2000 kr billigare då de skulle komma en ny modell nu i slutet av april. Så nu firar vi in v 14 med en crescent classic 2011! :)

Lite tidigt kanske men har tittat på många barnvagnar under veckan och tyckte att vi skulle ta tillfället i akt när de sålde en som både jag och min sambo ville ha. Händer det nått så händer det nått, och då tänker vi ju försöka igen iaf och behöver iaf ha barnvagn så småning om, även om det skulle innebära via adoption! :)
    RÄTT tänkt gumman.

Haha jag gjorde så oxå....vi hittade en såååååå snyff vagn som både jag o mannen älskade.
    Å japp visst blev vi gravida då....Lyckan va gjord då, åkte på VUL o visst va vi gravida - med TVILLINGAR
    Hmm gissa om ja fick byta vagn haha.

Du ska se vi kommer få användning av din vagn gumman, du gör rätt i att tänka som du gör.
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-04-14 12:49:39 följande:
    Så sant så joujou! :) ja, alla vi sett på nätet har vi varit så oens om så de var så roligt att hitta en som verkligen föll oss båda i smaken! :)

De kommer du få Vincent mamma!! :) glöm inte att 2012 är vårt år! (fick det rätt på årtal denna gången iaf cesillag! ;) Hihi)
    hahah helt rätt !!
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-15 18:37:32 följande:
    Hej tjejer! Har ruvat sen i tisdags (blir det ruvardag 6 jag är på då, eller 5?) och är redan sugen på att tjuvtesta. Hade tänkt att jag skulle vänta 14 dagar men nu känns det ju så långt..

När testar ni? Hur tidigt kan man se ett plus och hur sent kan man vara säker på att ett minus är ett minus?

Är dessutom förkyld. Min syster sa en gång att hon vart täppt när hon vart gravid men då är man kanske inte snorig också?

Kramar!
    hej gumman.

de e å olika när man kan plussa.e verkligen jätte olika från person till person.
    sen beor de ju oxå på om de är 2 dagars eller blastocyst som man fått insatt.

Dom gångerna jag har plussat så har de varit allt från +4 dagar efter ÄL (Tvillingarna) upp till 7 dagar innan BIM.
    MEN de är jätte vanligt att man inte plussar förrens den dagen som kliniken har satt.
    Alla personer reagerar olika på stegringen.
    Vissa känner de snabbt medans andra kan dröja länge.

Förkyld eller nått annat brukar man kunna bli vid ÄL/ET/FET för kroppstemperaturen sjunker o imunförvsaet sänks.Därav lättare att bli sjuk därrunt.
    Många får en graviditets täppa när dom e gravida - Den kan vara pest o pina hehe,Men vissa får inga symptom.
    Jag blir ju alltid sjuk vid mens dessutom,helt sjukt att vara sjuk en gång i månaden,samma varje månad.

Sååå nu när tant röd kom med niagarafallet från helvetet så ligger jag som vanligt i 39 graders feber.
    Som om de inte hade räckt med att inte lyckas bli gravid.
    Måste stå utme de här.

Ringa läkaren imon.
    Inget snack om saken att de jag misstänkte stämde,ingen bebis denna gången heller.
    TD på tisdag så dom lär vilja ja gör testet ändå.

Nästa ivf har vi sagt vi kör ett helt nytt.
    blir om en månad de startar..
    mensen bör komma V 19 (13.e maj)
    hormonstart mensdag 2
    ÄP V21
    ET V 21/22 beroende på hur länge dom odlas. 

ska ringa läkaren o CA imon så skulle chansa på att de blir planeringsmöte V 17.
    mannen o jag e helt överens om att vi vill göra ett helt nytt,även om vi har 2 kvar i frysen.

håller tummarna att du ska plussa!!!
    Jag har tjuvatbåda gångerna men då oxå vari säker på att de inte tagit så därför.

hoppas hoppas hoppas hoppas att de ska visa fiiiiiint stoooooooooort pluss!!!!!!!

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-04-15 19:07:10 följande:
    Preliminärt blir de Ivf v 21, allt beror helt och hållet på mensen, men de blir korta metoden denna gång. Väntar på schema och recept, de enda jag inte fattade i mejlet var att jag skulle börja spruta dag 1-3 får man välja dag, hm ja de återstå att se.
    Åhh va glad jag blir för din skull.
    då kommer vi nog ligga ganska lika nästa gång!!

jag har kört igång både dag 1 2 och 3,beroende på vilken medicin jag haft.

kör jag gonal nästa gång blir de dag 2.
    blir de menopur så brukar ja köra dag 1
    blir de puregon har ja kört dag 2 eller 3.

ska ringa läkaren imon så får vi se hur behandlingen ser ut till nästa omgång.

denna omgången gick åt helvete.

• Csillag
    joujou skrev 2012-04-15 19:25:45 följande:
    Imorgon är det spraystart för mig, ÄNTLIGEN!!
    va skoj joujou!!!Förstår hur glad du e just nu.
    Ett steg närmare!!

Hoppas du inte får några biverkninar. 
  • Csillag
    angel4u75 skrev 2012-04-15 20:31:53 följande:
    Hej
    Jag har TD 24/4 så det är 9 dagar kvar Rynkar på näsan
    förstår de kan kännas drygt,vet sj hur man tycker dagarna rullade på men ändå inte.
    ska du vänta ut tills TD eller ska du tjuva ?

Vart gör du din ivf??

Håller tummarna för dej 
  • Csillag
    angel4u75 skrev 2012-04-15 21:04:38 följande:
    Jag har tjuvtestat för att se så ägglossningssprutan är ur kroppen och det är den.
    Har köpt hem en massa tester så jag kommer ALDRIG att kunna vänta till TD haha.
    Vi gör ivf på Carl von linné kliniken i Uppsala och tycker att dom är underbara.

Denna ivf blir nog den första och sista vi gör. Vi fick inga ägg till frysen utan fick insatt 2 st istället.
    Vi har barn på varsitt håll sen innan så fungerar det inte denna gång så får vi vara nöjda ändå.
    Min pojkvän har steriliserat sig därav att detta var enda sättet att få ett gemensamt barn på.
    Men som sagt fungerar det inte denna gång så får vi lägga pengarna på barnen vi har då detta är dyrt och har redan kostat 40 000. 

Vart går du? Har du gjort detta många gånger innan? 

Sj ivf har jag hållt på med sen i nov.Tyvärr ser ju de inte så positivt ut för min del men vi ville ändå göra ett paket försök o annars lägger vi ner de.
    Vi har som du,tidigare barn oxå.Tvillinagrna va verkligen slit med att lyckas bli gravid med.
    hormoner har ja hållt på med i 11 år,14 inseminationer under 7 månader så ivf är för våran del sista försöket innan vi ger upp.
    ivf för mej e lättare psykiskt än dom andra åren då jag tyckte de tog mer både fyskiskt o psykiskt att hålla på med hormonerna,inseminationerna kontrollerna,gravtesterna månad in o måand ut utan minsta lilla ÄL eller direkt resultat MF.

När vi valde ivf försöket så fick vi en sista chans av läkarna,dom såg hur pojkarna lyckades bli till mot alla odds o tyckte att de va värt en chans.

jag har ju både svår endometrios,trasig livmoderetapp,inegn egen ÄL,AMH på 0,4 o hög MF risk.
    uppskattad graviditets chans är 10% och MF risk 15% högre än normalt.

Jag går uppe på Carlanderska.Men har distans så jag har samma läkare kvar som haft hand om mej i 11 år nu, UNDERBAR läkare.
    Samma med Carlanderska, rekomenderas varmt kan ja säga.

Skönt att höra att ÄL sprutan e ur kroppen iaf, vore skoj om ni lyckas när ni bara gör ett försök.
    Varför har ni redan pått lägga 40.000 kr??
    Eller kanske jag som inte har koll på va jag betalat för min ivf haha.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-04-15 21:12:03 följande:
    men skoja inte! Nu blir jag lite nervös :D 
    Nu är det ju verkligen på riktigt. Hoho!

Det hoppas jag med att jag inte får. Uscha.
    Men jag lär väl bli en klimakteriekossa som jag nästan annars är ändå hahah.

Hur mår du? Känns det bra att köra igång snart igen?
    Du har ju ÄP samtidigt som mig v21 då va?? 
    Neeej men ja menade inget illa, förlåt va inte meningen att skrämma upp dej.
    Vet att endel får massa biverkningar.
    jag får de av hormonsprutor, blir riktig jävla ragata.
    Första halvåret jag tog mina sprutor så va de livat mellan mannen o mej o ja mådde så fruktansvärt dåligt över mitt humör.
    Men min man lärde sej snabbt, både ja o läkaren sa till min man att be mej hålla käften eller i värsta fall be mej dra åt helvete för tillfället.
    Åhh än e han kvar hahahTungan ute

hoppas du slipper biverkningarna.

ja då måste vi ligga lika nästa gång,skoj!!!!!
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-04-16 08:45:05 följande:
    Csillag; gud vad tråkigt att det inte tog sig den här gången, många kramar och lyckoönskningar till nästa gång!! Hoppas du mår bättre snart och att du slipper febern,

Just hemkommen från läkarbesök, FET blir på onsdag den 25:e!! Fick ta nya blodprov, det sista visade varken över eller underproduktion - men antikroppar mot lymfkörteln, det var det jag hade svårt att förstå. Vad det innebär. Någon som vet?

Joujou: spännande med sprutstart!

Och lycka till alla andra!
    hej gumman..
    Jo känns lite väl pissigt men jag försöker ha fötterna på jorden.Vet ju att oddsen e små för oss.

Hmm de här med antikropparna, de e inte så att du har ett "förbra imunsystem" o därför du inte blir gravid eller får MF??

De va så jag blev rekomenderas Aten läkaren!

Kommer inte riktigt ihåg allt min läkare sa då vi sagt vi skulle kolla upp de fullt efter våra ivf försök i sverige isf.

Skönt att höra att FET är den 25!!!Håller alla fingrar o tår för dej gumman.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012