• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Vincents mamma skrev 2012-04-21 17:16:33 följande:
    Jag ska ta upp frågan om 2 om det blir en nästa gång igen, dom lät inte helt omöjliga :) säger som dig Csillag! Hellre 2 än inga!
    blir så sur att Carlanderska e så hårda på att bara sätta in ett.

haha fast kanske inte deras fel egentligen när restriktionerna o lagen säger de.
    de e väl så att om första ägget inte håller kvaliten så kan man få tillbaka två.

jag har j topp blasto som frystes ner så därför oxå ja inte får de.dom jag tagit upp har ju klarat sej o fortfarande fått 10 poäng av 10 så e vä därför.

MEN jag hade mer ängärna tagi två ändå. 
  • Csillag
    AshaG skrev 2012-04-21 19:04:21 följande:
    Tack för tips om länk har nu kollat in statistik på Calanderska o via en en annan länk www.ucr.uu.se/qivf/index.php/behandlingsresul... Lutar nog åt att sätta in 2 i alla falll efter att ha läst lite mer o hört era råd

Tack!
    Ibland är läsning bra,fast självklart ska statistik inte va avgörande så man faktist kan va den % som tillhör tvilling statistiken.
    Men jag tror ni skulle klara tvillingar OM de skulle bli de.

Hoppas du stannar kvar me oss i tråden.

kram 
  • Csillag
    Rikolin skrev 2012-04-21 20:26:09 följande:
    Hej alla gamla och nya!

Jag har varit borta ett tag, nån månad...

Trodde att jag fått missfall och kunde inte (pga av att jag bott på jobbet) komma till  någon läkare på över 2 v detta var sådan pers att jag för att skydda mig själv inte gick in varken på familjeliv eller på interne.

Det är så lätt att bara läsa det negativa. När jag kom hem fick vi via VUL se ett hjärta slå, lycklig som bara den, men känsla satt i så jag vågade ff inte tro på det. Nu har vi varit på 3 VUL/UL och allt ser ff bra ut och magen är stor!!??? v 14+5 så nu har jag börjat tro lite på det oh känner mig redo att dela tankar och drömmar med andra igen!

Hoppas att det är bra med alla er!!

Hur långt gångna är ni och har era maga växt? Jag är inte stor men trodde inte att magen skule börja synas redan
    Åhhhhh guuu va glad jag e att du äntligen kommit hem o kikar in.
    Saknar dej här inne gumman.
    Så glad att höra att de inte va ett MF som du trodde.
    Jag sa ju de,ge inte upp!!

Så skoj att magen växer.
    Magen växer olika från person till person.
    Min syster gick 23 v utan att de ens syntes hon va gravid (Hon fick reda på de då) 
    Medans jag sj inte kan dölja de alls.
    Magen växer direkt.
    Jag gick upp 26 kg med dottern.
    Tvillingarna 38 kg (dubblade nästan min vikt,vägde 42 kg när ja blev gravid med dom)
    magen växte så de knakade, gjorde såååå ont.
    Så de e verkligen jätte olika.

Så skoj du kikar in igen, we miss ya!!! 
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-22 08:28:52 följande:
    Hej tjejer,
    Testade idag positivt för andra morgonen i rad.. Kan inte riktigt fatta det än! Hoppas allt går bra nu.. Kramar
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRAAAAATTTIS gumman.
     Hihi en gravid till i tråden, ger hopp åt många andra!

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-04-22 13:26:42 följande:
    Hejsan!
    Jag hoppar in i denna tråd om jag får?
    Jag är en 33 år gammal tjej, gift med en underbar man och vi är bosatta i Göteborg sedan två år tillbaka.
    I normala fall är jag rätt bra på att peppa andra men idag är det jag som behöver lite pepp. :(

Är så ledsen. Fick igår beskedet att vi inte behövde åka in till Carlanderska då INGET av våra 6 embryon var tillräckligt bra för att sättas tillbaka. Odlade i 5 dagar hade de inte överlevt.
    Sådan besvikelse då allt sett så bra ut. Trots låg hormondos (började med 150 IU, Menopur, sänkte sen till 112,5 och sen ytterligare till 75 IU)  får jag massor av äggblåsor. Fick beröm för mina fina äggstockar av en av läkarna och vi kände oss så otroligt positiva denna gången. De 3 tidigare försöken vi gjort har man bara odlat två dagar och då har vi alltid fått tillbaka ett ägg, två ägg på tredje försöket. När de ringde igår blev jag därmed lite chockad. Var så positivt inställd och nu sitter man här och är så himla besviken.

Jag antar att detta misslyckade försök kan vara ett tecken på dålig äggkvaliet.  Är så ledsen. Hoppas nu bara inte att det är kört och att det ska fortsätta att se ut så här för oss.
    Vi har köpt ett tre-pack så vi har nu två försök kvar. Fick reda på att i och med att detta försök ej ledde till ET så räknas det som ett halvt. Så då har vi egentligen 2,5 försök kvar. Om nu inte läkarna dömmer ut oss helt efter det misslyckade försöket. Får se på onsdag när hon ska ringa.

Hur har det sett ut för er andra i den här tråden med äggkvalitet?
    Blir det alltid ET för er eller har det hänt att det sett så här för att nästa omgång lyckas bättre?
    Jag vill inte ge upp.
    Har inga större problem med att ta sprutor eller vid äggplock så jag vill bara fortsätta försöka tills det fungerar.
    Synd bara att det ska kosta så förbaskat mycket!

Ledsen för ett negativt inlägg. Förhoppningsvis mår jag bättre och känner mig mer positiv om några dagar igen.

Må gott!

Hej gumman.
    Kul att du hittade in till oss i denna tråden.
    Vi stötte ju på varandra i syskontråden hehe.

Välkommen in till oss.
    Klart du ska va med oss.

Påväg ut men jag skriver mer sen

Kram 
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-04-23 10:00:40 följande:
    En lite fråga till er som har gjort fet i stimulerad cykel.

Vi håller ju på med ett Fet och jag sprejar 2 gånger morgon och kväll alltså en gång i varje näsborre och nu har jag börjat med tabletter någon annan som har gjort på samma sätt eller har ni slutat spreja alternativt dragit ner på det?
    jag har gjort stimulerat FEt men jag har inte sprayat så vet inte hur de fungerar på de viset.
    jag ahr ju kört progynon på FET 1 och Estradot plåster på FET 2.
  • Csillag
    Fru Bone skrev 2012-04-23 10:29:15 följande:
    Jag är så otroligt ledsen. Vi skulle få göra FET i fredags och hade precis gjort oss i ordning för den 40 mil långa resan till kliniken när de ringer för att berätta att inget av våra två frysta embryon klarade upptiningen. Usch, jag blir så otroligt less.

Nu ska vi börja om med ett nytt försök redan om 10 dagar, men hur vi ska skramla ihop de pengarna vet jag inte. Det får helt enkelt lov att lösa sig.

Jag kan bli så bitter på Norrlandslandstingen en sådan här gång. Varför ska man bara få ett enda försök? Varför ska de utnyttja situationen och tjäna pengar på barnlösa par? Jag kan få gratis vård om jag super mig dyngfull och krockar med bilen eller om jag medvetet skadar mig själv. Men när man har en sjukdom som gör att man inte kan bli förälder på naturlig väg, ja då ska de krama ur en massa pengar.

Nej usch vad bitter jag blir.
    Usch lider verkligen me dej gumman just nu.
    Förstår helt hur du tänker för så tänker nog vi alla som håller på me de här.

Massa styrke kramar till dej.
  • Csillag
    AshaG skrev 2012-04-23 19:15:11 följande:
    Imorgon e det dax för mitt första äggplock ever. Vi ska till kliniken tidigt imorgon bitti, hoppas jag kan sova i natt. Är glad o samtidigt väldigt nervös, rastlös, orolig o pirrig.

Hoppas allt går vägen o att de får fatt på några fina o starka ägg...sen får det göra ont, vara obehagligt eller what ever. Går allt vägen kommer jag att få tillbaka 2st! Efter mycket övervägande o snack med kliniken har vi bestämt oss för att tacka ja till detta.

Oh...hoppas hoppas hoppas!
    hur gick ÄP idag guimman??
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-04-25 14:44:54 följande:
    Nu ruvar jag på en alldeles perfekt liten blastocyst, trodde aldrig den här dagen skulle komma efter förra MF:et. Nu blir det 3:e gången gillt!
    Håller verkligen alla tummar o tår för er ruvare!

bebis bebis bebis...2012 ska vi vårat år.
  • Csillag

Pratade med läkaren nu o vi ska byta ut Crinone till Progesteron MIC då dom ska bita bättre.
    Att jag blödde efter FET va inte normalt....Öhh nähä de fattade väl jag oxå!

Har ju haft progesteron MIC innan så får väl ge de ett försök till.

Frågade om de va ok att ja gjorde akupuntur denna gången och båda läkarna svarade att vi kan INTE rekomendera dej att göra de,men heller inte säga att du inte får de.
    Risken tar du själv.
    När jag frågade va dom menar med risken och inte säger chansen så fick ja till svara att de kan gynna lika mkt som göra skada när man har hög MF rik.

Öhhh ok då ska vi alltiså INTE göra de.
    Fan jag ahr väl hög MF risk ändå som de e.

Får väl se hur de går nästa gång.

Jag tror fortfarande allt har med flödet i livmodern att göra ändå, o egentligen skulle ju då akupunktur kunna hjälpa.

Men men nu orkar ja inte ens tänka på läkarna mer idag så nu tar vi en dag i taget o när de blir dags så ändrar vi till progesteron MIC ist för Crinone.

Enda dom sa va att min kropp verkar ha stött ut Crinonen.
    Har visserligen lite svårt att tro de, då jag använt Crinonen innan o jag då inte blött ett skit.

Tror de gick fel från början...(Men de e ju min teori)
    Dom sa ju själva att man INTE ska och de INTE är normalt att blöda så efter FET och fran till TD.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012