• nl2012

Ivf/FET Töserna 2012

Trött efter festen igår Flört kom nu på att lillstoran är med i en annan tråd.......hm hm

• nl2012

Hoppas att allt går bra idag familjenekberg!

• nl2012
    mamman0301 skrev 2012-05-02 08:16:46 följande:
    Hej måste tyvärr meddela att jag inte är gravid längre. MA i 5 veckan.
    Fy, vad tråkigt! Här kommer en stor & varm kram från mig.
  • nl2012

AshaG: Håller mina tummar att det blir ett Plus. Vad bra att du klarat dig från att tjuvtesta innan td, ska oxå försöka med detta när/om det blir aktuellt för mig. Imorgon är det dax för ÄP, ska bli skönt när det är över. Håller mina tummar o tår att det blir några ägg o att de blir befruktade o delar sig som de ska så kanske jag blir ruvare på söndag.

• nl2012
    LnH skrev 2012-05-10 07:49:40 följande:
    AshaG: ohhh jag önskar jag hade din karaktär och inte tjuvtesta. Jag känner på mig att under nästa vecka så kommer jag tjuvtesta typ varje dag till antingen plus eller att jag börjar att blöda.

Nu börjar jag att bli nervös för att förra ET så började jag blöda på rd9, idag är det rd 6...känns inte kul alls. När jag gjorde FET så fick jag mensen när den skulle komma...men det känns som om jag bara klarar mig över rd 9 så är chansen större..men det behöver det ju inte vara men känns som det. Usch så nervös jag börjar att bli. Önskar för en gångs skull att det inte skulle vara helg så jag kunde vara på jobbet och i alla fall stundvis inte hinna fundera något alls!

Har mensvärk, idag har jag inte alls ont i brösten, det gick över i natt. Konstigt, det kommer och går lite. Nu är dem bara svullna och varma och ömmar lite. Igår gjorde det så ont, kändes som mjölkstockning :(
    Förstår att du är nervös, själv hade jag nog varit ett nervrak. Kan tänka mig att tiden mellan insättning o td är den jobbigaste i allt detta. Har ingen erfarenhet av detta men det känns som om det skulle vara det, just denna fruktansvärda ovisshet att man pendlar mellan hopp o förtvivlan. Här kommer en styrkekram från mig Glad
  • nl2012

LnH: Lider med dig o är så ledsen för din skull. Förstår att allt känns eländigt just nu....Tillåt dig att gråta o tycka synd om dig själv några dagar det hade jag iallafall gjort.Sänder här en stor o varm kram till dig!!!

• nl2012

Är så himla lycklig, måste bara skriva av mig till er tjejer! Av mina 6 äggblåsor blev det 5 ägg varav ett nu är insatt samt 2 i frysen. Ytterligare 1 ska odlas vidare till dag 5 för att ev sedan frysas ner. Detta var långt mycket bättre resultat än vad jag någonsin kunde drömma om Glad Hoppas nu att "pyret" vill fästa och stanna kvar hos mig i 9 månader. Enligt läkaren skulle jag tänka på att ta det lugnt dessa 4 första dagar för det är visst då embryot ska fästa. Td den 24/5 så den 25è får jag veta............Kram på er!!!!!!

• nl2012

LnH vad jobbigt du har det nu, förstår att det känns eländigt. Men hade jag varit dig så hade jag fortsatt med crinonen eftersom de sa det o kanske kanske finns det en chans även om den är minimal som du skriver.... Tänker på dig! KRAM KRAM

• nl2012
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-14 09:33:05 följande:
    Hur är det nu efter man har återinfört ett embryo (är lååååångt fram i tiden för mig nu), är det viktigt att man tar det lugnt och undviker stress och träning då?
    Ända sedan jag började med allt det här har jag försökt att tänka att går det så går det, jag kan inte göra mer än att lita på läkarna och följa deras ordinationer. Mitt liv var rent ut sagt ett helvete innan jag träffade min älskade sambo för drygt 2 år sedan, så jag är så otroligt glad o tacksam över det underbara liv jag lever nu. Hade helt gett upp tanken på att bli mamma men med kärlek o mycket stöd kom jag på andra tankar.

Min sambo o jag gav oss in i detta med mottot lyckas vi inte så har vi iallafall försökt o gjort vad vi kunnat, annars kanske vi hade ångrat oss senare i livet. Vi ser det som en otrolig gåva om vi lyckas bli föräldrar.

Ang återinfört embryo så fick jag rådet att ta det lugnt o ta hand om mig själv nu de 4 första dagarna efter insättning för att ge "pyret" största möjliga chans att fästa.     
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012