• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Jag antar att min fråga kanske var underlig, men ingen som vet?

• Fidelis ad urnam
    Fru Bone skrev 2012-05-22 12:06:14 följande:
    Det ska inte ha någon betydelse om man haft könssjukdom, inte ens om det är sjukdomens fel att man inte kan få barn på naturlig väg.
    Jag hoppas att ingen som inte borde läsa detta, läser detta. 
    MEN, för lite mer än ett år sedan fick jag och maken klamydia efter ett litet "äventyr" med ett annat par.
    Vi åt mediciner och trodde att allt var frid och fröjd. Nu när jag var på kvinnokliniken tog hon ett nytt test som visade att jag fortfarande har klamydia!
    Vi har inte varit med någon annan under denna tid, så antagligen tog inte medicinen som den skulle på någon av oss. Vi ska in på torsdag och få mediciner igen, så det kommer ju lösa sig. Blev bara orolig att de kanske nekar oss IVFen nu pga detta.  
  • Fidelis ad urnam

En fråga.
    Om man plockar ut ett antal ägg och alla utom ett ser dåliga ut vid odling, men man ändå har tre försök, gör man då om äggplocket eller är det kört? 

• Fidelis ad urnam
    jazmine25 skrev 2012-05-30 11:39:33 följande:
    Om du inte får nåt ägg tillbaka så får du göra om. Då har du fortfarande 3 försök. Men får du 1 ägg tillbaka så är 1 försök förbrukat
    Jo det förstod jag
    Men jag blev lite osäker på hur många äggplock de gör, om det bara är ett och med de äggen tre försök eller om de kan plocka ägg tre gånger om det behövs. 
  • Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-06-04 17:40:02 följande:
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

GRATTIS!!!
  • Fidelis ad urnam

Hej hej på er alla igen.

Nu börjar vårt datum då vi ska ringa och boka tid för att köra igång det hela närma sig.

På tisdag ska vi lämna blodprover för hiv och hepatit.

När borde jag köpa alla mediciner jag har recept på?

Jag hade äl förra helgen och vill nog vänta tills jag vet om jag är, eller inte är, gravid tror jag.

Jag har nu gått ner totalt 26 kilo och hoppas på 2-3 kilon till innan ivfen drar igång.

• Fidelis ad urnam

Ingen som har någon åsikt kring när jag bör köpa ut medicinerna inför IVFen?

• Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-07-23 19:39:42 följande:
    Oj jag måste missat ditt inlägg mn ja gick bakåt nu o kollade,sorry!

Jag tycker så här.

Tycker du ska invänta din mens så du är säker på att du inte är gravid.
    Vore ju onödigt att ta ut medicinerna om du inte skulle behöva dom + ingen billig kostnad om man inte e uppe i högkostnadsskyddet.

Sen beror de ju på om du ska köra långa lr korta metoden?

Kör du korta så måste du gå till apoteket samma dag mensen kommer för då brukar man börja dag 2 lr 3 (beroende va din läkare anser på just dej), så då måste du ju hämta ut dom samma dag mensen kommer ifall de e nått som måste beställas hem till dagen efter.Många ivf mediciner tar tyvärr slut i omlopp.

Exempel på mediciner som tyvärr ofta tar slut är Crinone o Gonal F, ofta får man hem de från ett annat apotek till dan efter om man går dit när dom öppnar på morgonen (Om man inte ahr möjlighet att åka till de andra apoteket)
    Tro mej,jag fick åka 2 1/2 för att få ut min medicn en gång under denna ivf resan bara för de skulle honnas i tid.
    Crinonen tar ibland slut på central lagret o då är den verkligen inte lätt att få tag i.för då är de bara omkringliggande sjukhus du kan få ut de på OM du har tur att dom har den kvar sj.
    Dessa två mediciner vet ja strulat några gånger under åren.

har ju även tagit puregon o menopus mn aldrig vari problem med dom.
    Sen ska du ju alltid kolla med din läkare om du e smart vart de lättast är att hämta ut ivf medicinen o om dom har typ "avtal" med något apotek för de brukar gå snabbare.
    Tyvärr så hjälper de inte alltid,MEN oftast gör de de.

Ska du köra långa metoden så kan du ju vänta tills nåndag innan de e dags att börja spraya.
    Ok. All denna information har jag ännu inte fått. Jag ska boka tid den 13 augusti och ska få all information då, men hon skrev ut alla mediciner till mig och sa att jag inte behöver hämta ut dem på en gång. 
    Men jag tydde det samtidigt som att jag skulle ha dem uthämtade tills vi kör igång. Men det kanske är fel?
  • Fidelis ad urnam

I morse var vi och lämnade in alla prover inför IVFen (HIV, hepatit osv) och som vanligt när jag lämnar prover får jag för mig att jag har precis allt.

• Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-07-24 10:58:28 följande:
    Hehe oroa dej inte.Sån va jag första gångerna oxå.Du ska se att de inte e nån fara alls!
    Rent logiskt så borde jag inte ha något av det. Men satt och läste affischerna utanför provtagningsrummet medan maken var där inne, en av dem sa att om man fått blod mellan 65-91 så ska man testa sig för hepatit. 
    Hjärnan började rusa. Lyckades jag slå mig så illa någon gång innan 91 (var 9 år då) så att jag behövde få blod (Var ett barn som råkade ut för allehanda olyckor pga lite för stor äventyrsanda)? 
    Eller har min mamma kanske fått blod någon gång och smittat mig när jag låg i magen?

Och har de jag haft sex med varit friska?
    Och och och och och och och och,,,,ja du ser Jag är hopplös 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012