• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Min mens kom i lördags, så jag är inte gravid. Kör ett sista försök med rosenrot, får jag ÄL på dag 14 så blir det på samma dag jag ska ringa och boka tid för IVFen så det borde inte krocka med själva starten av allt. 
    Tycker ni att jag borde kolla upp medicinerna nu? Eller ska jag vänta till första besöket då vi ska få all information?
    Allt är ju utskrivet till mig, så hon kanske tyckte att jag skulle hämta ut dem? 

• Fidelis ad urnam

Hm,,,
    Gonal-f går inte att beställa och inte heller Ovitrelle......Är detta vanligt? 

• Fidelis ad urnam
    Odessa skrev 2012-08-10 13:10:25 följande:
    Var på UL idag och såg en frisk och livlig pojke! Känns fantastiskt och märkligt, svårt att ta in, att det är på riktigt.
    Åh vad avundsjuk jag blir (på ett bra sätt, inte missunnsam). Längtar så tills den dagen kommer för oss också. Måste ha varit underbart att se!
  • Fidelis ad urnam

Nu närmar det sig för oss. På måndag ska jag ringa in och boka vår tid för att köra igång hela processen. Jag är jättenervös!

• Fidelis ad urnam
    Mandelmumsa skrev 2012-08-12 08:52:16 följande:
    Vad är du nervös för, Fidelis? Fasar du för något speciellt eller är det bara att allt är nytt?
    Allt är nytt och sedan är jag spruträdd, så detta kan ju bli intressant. 

Idag fick jag ägglossning, har ätit extra stark rosenrot sedan senaste mensen och fick ägglossning på dag 16 ist för min vanliga dag 21-23
    Sista chansen innan IVF. 
  • Fidelis ad urnam
    LisaW81 skrev 2012-08-12 22:58:05 följande:
    Jag var också extremt spruträdd fram till för ett par år sedan då vi körde igång hela karusellen. Sprutorna gick SÅ mycket lättare än vad jag trodde och jag hoppas och håller mina tummar för att det kommer göra det för dig också. Har du hämtat ut dem ännu? Det kanske känns lättare när du ser hur tunn och liten nålen är. Själv tyckte jag knappt att det kändes något alls (har lite underhudsfett att sticka i och det underlättar... hihi något gott med att ha lite hull i alla fall! :) )Lycka till med både sista chansen och ev sprutor!!

Jag har inte hämtat ut medicinerna ännu, tänkte göra det så fort jag har pratat det fertilitetskliniken idag.

De har ju inga telefontider tyvärr utan man får prata in meddelanden och vänta på att de ringer upp. Denna dryga väntan.
  • Fidelis ad urnam

Jag blir så less
    I maj sa läkaren till mig att jag skulle gå ner 5-6 kilo, men absolut helst 11 kilo, till nu.
    Jag har gått ner 8 kilo och trodde det dög. Men läkaren hade i journalen skrivit att jag skulle gå ner 11 kilo, ingenting om 5-6 kilo, och sköterskan lät missnöjd över att jag bara har gått ner 8 kilo.
    Så jag får komma på info, men de kör inte igång någonting förrän jag gått ner resten  

• Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-08-13 15:19:16 följande:
    Usch lider verkligen me dej.Blev ju som en käftsmäll för dej.
    Å läkaren bode vekligen varit tydlig mot dej fån början isf om han ville ha ne dej 11 kg.
    8 kg ä på god o BRA väg!

Ge inte upp även om motgångarna ä svåra o jobbiga hinder.
    Tro mej de e vät de i slutändan.

Vi ska peppa dej hä inne att klara gå ne dom sista kg nu så ni få börja.

Fick du nån annan info av läkaren, när han to du ska få köra igång lr skulle du höra av dej när du gått ner dom här 11 kg totalt.? 
    Jag ska på info-möte nästa torsdag, det är allt jag vet. De vill ge mig tid att gå ner i vikt innan vi får köra igång. 
  • Fidelis ad urnam
    LisaW81 skrev 2012-08-13 20:06:46 följande:
    Usch så trist! Lätt att säga men jag skulle försöka vara ganska tuff mot läkaren som gett dig och din man falska förhoppningar, ger de inte med sig så kommer du klara d sista kilorna, du är ju nära nu!! Jag är imponerad av dina 8, du måste kämpat hårt!
    Jag har sedan januari gått ner 27 kilo, så egentligen är några till ingen stor grej. Men det kändes ändå som en kalldusch. 
  • Fidelis ad urnam

Jag är kvar men vet inte när jag ska börja spruta.
    De lät ju så missnöjda med mina -8 kilo ist för -11 och poängterade att jag kommer få komma på informationsmöte men att de vill ge mig tid att gå ner resten. Så jag vet inte.  

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012