• joujou

Ivf/FET Töserna 2012

Asså det är inte sant!!! Huddinge påstår att våran remiss inte är komplett då dom inte har "säkra" källor på att vi bott tillsammans i 1 år. Det är helt absurt!! Och vi skulle kontakta CVL igen.
    Ringde dit och tillome hon jag pratade med tyckte det var helt sjukt då dom vet att vi är sdambos sen två år tillabaka bara det att jag inte var skriven på min sambos adress, men att vi nu är det efter att vi flyttat till större.
    Sköterskan på cvl skulle iaf ringa Huddinge och se vad hon kan göra. För hon sa att dom MÅSTE skicka brev, eller ringa om det är några ändringar eller vad det nu var och att det är helt felt. + att dom sagt olika saker till mig varje gång jag ringt. Ena gången är den färdigbehandlad, nästan gång inte.. osv osv.
    Och så nu det hä!
    Orkar inte. Faan!!!1  

• joujou
    Lillstoran skrev 2012-03-16 11:53:03 följande:

Jag var nyligen på Huddinge. Om jag inte missminner mig så måste man ha varit skrivna på samma adress i 2 år. Hoppas det går bra!

Det såtr INGET på deras sida med "grundregler för IVF" att man måste varit folkbokförda på samma adress i Två års tid. Utan det står: 

• Inga gemensamma barn ( gäller såväl biologiska som adoptivbarn)
    • Stabil relation (2 år vid behandlingstillfället)
    Sammanboende och folkbokförda i Stockholms län
    • Minst ett års ofrivillig barnlöshet, såvida inte tidigare känd faktor föreligger. (äggledarskada, avsaknad av spermier etc.)

INGENTING om att man ska ha varit folkbokförda på samma adress i TVÅ år. Och det här har dom inte ens sagt till CvL-kliniken heller. Och det SKA dom.

Jag vet inte vad jag gör om vi ska behöva vänta över 1 år igen bara för att det måste finnas på papper att vi är sambos. Vi HAR ju bott med varandra över 2 år. Det här är sjukt. Jag kommer bli djupt deprimerad snart.      
  • joujou
    lillamillan skrev 2012-03-16 12:52:57 följande:
    Är man sammanboende så är man ju skrivna på samma adress! Är man inte det har man ju olika bostäder och då räknads man väl ändå som särbos. Även om man vistas i samma lgh.

Betyder sammanboende att man är folkbokförda på samma adress? Tycker fortfarande det är DUMT att dom inte har sagt något till våran klinik, eller till oss isånnafall.
  • joujou
    Lillstoran skrev 2012-03-16 13:54:00 följande:
    Men hur dök 1 år upp då? Hoppas det går bra för dig. Har förstått det som om det är godtyckligt. Jag fick vänta 1 år i kön, någon annan endast 4 månader. Läste om någon som var inne på behandling 5 och 6 på Huddinge fast man bara får göra 3 försök betalda. Det kan dock hända att det inte gått att återföra något ägg och då räknas det inte som en behandling utan man börjar om från noll.

Jag tror bedömningen kan bli olika beroende på vilken läkare som fattar beslutet.  

Jag skrev fel på första. Jag menade två år. Men det är ju inget vi blivit informerade om att man måste ha varit folkbokförda på samma ställe. Vi har ju bott tillsammans över 2 år, men som sagt har jag inte varit skriven där.
    Tycker också att det verkar vara väldigt olika för alla. Någon har ju fått svar efter 2 veckor. Och våran remiss skickades i december och vi fick svar IDAG om att den inte är KOMPLETT.

Suck.

Iallafall, så skulle en sköterska på CvL ringa Huddinge och kolla varför dom inte sagt något till dom heller.
    Efter som att regeln där är ju att man ska försökt i ETT år. IOch sen får man göra en utredning, annars inte.

Så tror inte kommunikationen har varit så himla bra.

Men det är VI som drabbas. 

Jag VET ju att väntetiden (utan vårdgarantin) ligger på 8-12 månader hos Huddinge. Men min läkare på cvl bad mig ringa vårdkansliet direkt, för att åberopa vårdgarantin. Vilket jag gjort, och då SKA man få en tid inom tre månader, MEN att man kan hamna någon annanstans än stockholm. Vilket vi ville.

Och nu ringde sköterskan från cvl som inte får tag på någon alls från Huddinge.
    Så hon skulle återkomma till mig på Tisdag. Så får väl se vad domen säger då!                 
  • joujou
    lillamillan skrev 2012-03-16 12:52:57 följande:
    Är man sammanboende så är man ju skrivna på samma adress! Är man inte det har man ju olika bostäder och då räknads man väl ändå som särbos. Även om man vistas i samma lgh.

Räknas man som särbo bara för att man inte är skrivna på samma adress? Det skulle inte jag säga när man faktiskt BOR där och är där varje dag. Och sover och lever och bor. Bara för att man inte får sin post dit.
  • joujou

JAg ber om ursäkt om jag verkar otrevlig. Men jag är väldigt frustrerad just nu.

• joujou
    NL86 skrev 2012-03-16 07:50:06 följande:
    Godmorgon alla starka tjejer! :)
    Sitter i soffan och ser att solen faktiskt är på väg upp och mätarn står på plussgrader! :) nu är faktiskt våren på ingång och vad jag längtat!

Ville bara passa på att önska alla en trevlig helg! :)

Kramar till er alla!

Trevlig helg till dig med! :)
  • joujou

Ja, man kan ju tycka det. Men när vi gjorde utredningen i November var det inget snack om det. Och CVL själva har ju inte ens själva vetat om den här "regeln" MEN, jag tror att våra olika adresser har stått på remisserna och då har det inte gått, och dom "antar" att vi är särbos. 

Men jag vet inte. Väntar snällt till Tisdag för mer svar.

Idag fyller jag år och ska bara njuta och ha kul med vänner!
    Jag får väl "passa på" nu ;) hehe!

Ha en fin helg tjejer!!! Och tack för att ni finns där och stöttar. {#emotions_dlg.flower} 

• joujou

NL86: tack så jättemycket! :) Har haft en jättebra helg trots omständigheterna. Var bra att jag fick annat att tänka på! Men nu börjar vardagen igen. Men imorgon väntr jag samtal från CVL! Hoppas hoppas hoppas.

Hur mår du!?

Csillag: Jag hoppas också det löser sig. Mer
    Än allt annat! Men jag vet inte vad jg ska tänka just nu. Antingen kommer det bli behandling till HÖSTEN. Eller så får vi vänta 2 ÅR för att vi ska ha varit skrivna på samma adress. Och jag känner att jag inte vill ta något stort lån innan vi ens fått gratisförsöken och kanske lyckas! Jaja, det är mycket tankar just nu! För det känns ju som att, om den där läkaren på IVF-enheten, Huddinge redan bestämt sig för att våran remiss inte är komplett. Då är den inte det och då måste vi göra om allting bara för att våran gemensamma adress ska stå på pappret. Jag spekulerar!

Vad skönt att du inte har några biverkningar!! Och jag håller tummar och tår att den lilla eskimåen flyttar in snart :)

• joujou

Mom76: Tack så mycket!! :)

Nej vad trist! Men nästa gång så lyckas ni :)))

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012