Lillstoran skrev 2012-03-16 13:54:00 följande:
Men hur dök 1 år upp då? Hoppas det går bra för dig. Har förstått det som om det är godtyckligt. Jag fick vänta 1 år i kön, någon annan endast 4 månader. Läste om någon som var inne på behandling 5 och 6 på Huddinge fast man bara får göra 3 försök betalda. Det kan dock hända att det inte gått att återföra något ägg och då räknas det inte som en behandling utan man börjar om från noll.
Jag tror bedömningen kan bli olika beroende på vilken läkare som fattar beslutet.
Jag skrev fel på första. Jag menade två år. Men det är ju inget vi blivit informerade om att man måste ha varit folkbokförda på samma ställe. Vi har ju bott tillsammans över 2 år, men som sagt har jag inte varit skriven där.
Tycker också att det verkar vara väldigt olika för alla. Någon har ju fått svar efter 2 veckor. Och våran remiss skickades i december och vi fick svar IDAG om att den inte är KOMPLETT.
Suck.
Iallafall, så skulle en sköterska på CvL ringa Huddinge och kolla varför dom inte sagt något till dom heller.
Efter som att regeln där är ju att man ska försökt i ETT år. IOch sen får man göra en utredning, annars inte.
Så tror inte kommunikationen har varit så himla bra.
Men det är VI som drabbas.
Jag VET ju att väntetiden (utan vårdgarantin) ligger på 8-12 månader hos Huddinge. Men min läkare på cvl bad mig ringa vårdkansliet direkt, för att åberopa vårdgarantin. Vilket jag gjort, och då SKA man få en tid inom tre månader, MEN att man kan hamna någon annanstans än stockholm. Vilket vi ville.
Och nu ringde sköterskan från cvl som inte får tag på någon alls från Huddinge.
Så hon skulle återkomma till mig på Tisdag. Så får väl se vad domen säger då!