• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Hjärtefröjd skrev 2012-05-08 09:13:48 följande:
    Och så misslyckades även vårt sjätte IVF-försök (totalt nio perfekta embryon har återförts). Så jävla tröstlöst!
    Nej vad tråkigt!!!! Styrkekramar till dig!!!
  • LnH

Dum fråga, jag ville testa att ovitrelle sprutan gått ur helt eller mer eller mindre i alla fall. Visst är detta rätt svagt test? Det borde väl betyda att den nästan har gått ut ur kroppen?

Jag känner mig själv och kommer att tjuvtesta. Vill bara veta att sprutan gått ut helt innan. Men om jag tjuvtestar och det blir starkare plus än detta så borde det väl vara att man är gravid?
    Kanske dumma funderingar men kände att jag behövde lufta mina tankar lite :)
  • LnH

ahhh ok. Hmmm kanske ska använda detta test som måttstock då, är det mycket starkare när jag testar så tar jag det som positivt :) För jag lär ju tjuvtesta i alla fall minst en gång innan min officiella testdag...INGEN karaktär här inte :).

• LnH
    Fru Bone skrev 2012-05-08 19:22:04 följande:
    I morgon klockan 04:00 far jag till kliniken för ägguttag. Är smått nervös, men det går säkert bra.

Sist blev jag så otroligt illamående och snurrig av smärtlindringen och kräktes och hade mig och fick ligga kvar i flera timmar efter plocket. Haha. Hoppas det går bättre denna gång. Har förvarnat dem om att jag tydligen var lite känslig mot medicinen så de skulle ta det lite lugnare denna gång.

Nu är det bara att ladda och hålla tummarna och förhoppningsvis återvänder jag med två fina embryon på fredag. Ohh, tänk om det inte blir några embryon som klarar sig. Usch. Håll tummarna för mig ;)
    Jag blev också rejält yr och trodde jag skulle trilla ur stolen. Men den här gången så sa jag att det var det som jag tyckte var mest obehagligt så då fick jag bara smärtlindring och hon gav mig det i omgångar. Det vart jätte bra då. Vart inte yr eller mådde dåligt utan det blev liksom bra :) Kunde till och med stå själv efter allt var klart. Det är ett tips bara be dom ge det sakta (lite i taget) och sen skippa det lugnande.

Utan det lugnande så var jag helt klar i huvudet och jag låg och tittade på skärmen när de plockade äggen. Det var intressant. Förra gången försökte jag att titta men var så snurrig och illamående att jag inte ens kunde se skärmen.
  • LnH

Har ni fått biverkningar av Crinone gelen?? Förra gången fick jag inga biverkningar (som jag tänkte på). Men den här gången så tror jag att jag har fått det..

Fick jätte ömma bröst av ovitrelle sprutan och det gick bort, men nu har detta onda kommit tillbaka, antar att det är biverkning av crinone? Hade inte så förra ruvningen med crinone, då gick det onda bort när ovitrelle sprutan nästan hade gått ur kroppen.

• LnH

Ahhh ok, tråkig biverkningar. Konstigt att jag inte fick några förra gången jag använde dem. Då blev jag bara svullen men kände inget mera av dem. För nu gör brösten sjuk ont, kan knappt gå :( Så var det bara av sprutan förra gången.

Och börjar redan få mensvärk i nedre delen av magen (vid riktig mens har jag ont i HELA magen)...känns som om detta kan vara rejält negativt så tidigt...

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-09 10:55:12 följande:
    Dom har inte ringt idag vilket innebär att det blir ET idag, vet inte riktigt vad jag tycker om det, innebär ju att det inte var så många som klarade sig :( men samtidigt är ju sonen och enda gången jag varit gravid en 2 dagars.
    Lycka till på ET, men om det inte ringer betyder inte det positiva saker??
  • LnH

hmmm, på sophia hemmet ringer dagen efter ÄP, då får man reda på hur många ägg som blivit befruktade, sedan på ET dagen så ringer dem bara om alla ägg har dött.

Sedan på ET dagen så berättar de om utfallet, i mitt fall så var ett helt ok att frysa dag 2 (det var toppkvalite) och 3 var av sämre kvalitet som de skulle odla vidare för att se om det blev blastocyster ifall inte så kasserar dessa.

Men du ska se att det kommer att gå jätte bra! Det behövs bara ett ägg som ser bra ut på insidan för att det ska fungera!!!! Håller tummar och tår för dig!

• LnH

mitt schema såg ut så här:
    mensens andra dag gonal-f
    dag 5 orgalutran
    dag 6 vul
    dag 9 vul plus ägglossningsprutan
    dag 11 ÄP och dag 13 ET

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-09 13:32:37 följande:
    Då var man ruvare igen... Test dag 27/5 men min mens kommer ju alltid tidigare om det inte tar sig.. 4 celligt perfekt ägg tillbaka och 4 som dom ska odla vidare och frysa om dom är fina blastosar
    Grattis!!!!

Håller tummarna att det som de odlar vidare tar sig med men självklart så hoppas jag att det du fick tillbaka blir en liten Baby
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012