• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Mischa skrev 2012-05-14 18:01:33 följande:
    Tjuvtestade igår och imorse, det där är morgonens test med lite extra kontrast. Är idag på rd14. Vad tror ni? Jag ser ju linjen men jag känner mig helt... jag vet inte, kan liksom inte tro det? Är det en linje där? Den är ju så svag, kan den försvinna? Borde den inte vara starkare?  Har ett clearblue också som jag ska ta på torsdag, dagen före TD...  

Grattis!!!!
  • LnH

Joujou: förstår att du längtar! Det gjorde jag med! Kommer att gå super bra!

Ville bara tacka alla för att ha "lyssnat" på mig och mina klagomål :) vad hade jag gjort utan er??? Haha antagligen blivit mer eller mindre tokig!!

Blöder idag också, men jag har inte ont. Idag är det mörkrött blod, igår var det mer illrött. Trodde jag fick ute en JÄTTE koagel men det var en stor klump med crinone :) så inga klumpar ännu i alla fall.
    MEN jag är jätte glad ändå för detta bevisar i alla fall att jag kan bli gravid och att det inte var något annat fel också som de inte upptäckt som jag var rädd för. Trodde aldrig jag skulle bli glad för ett missfall, för jag tror inte att det går att ha kvar en grav när man blöder så som jag gör. Hittade en dagbok från min grav med dottern och då blödde jag men då var det extremt mycket mindre än nu.
    Men som sagt nu hoppas jag på min frysis :) den kommer att ta :) för nu vet jag ju att det funkar att bli gravid i alla fall Skrattande

Csillag: vad kul att du känner att akupunkturen fungerar!! och vad mycket mediciner du ska få ta! Men det kommer nog att göra susen tillsamans med akupunkturen!

Mandelmumsa: vad tråkigt med mensen! Vet ju hur stor besvikelse det är när man ser det, känns som om hjärtat ska stanna! Styrkekram till dig!!!

Familjenekberg: har du testat idag? Eller har jag missat det??

• LnH

jag har mått så dåligt och varit så negativ på sistone och nu så försöker jag se det postiva i saker. Har ältat så mycket och trott att det har varit mer fel på mig men nu så är det ju bevisat att så var det inte :)
    Och är så glad för, ja allt idag :)

Och pratade med min man igår och sa att det hade varit ett postivt test men att det antagligen varit en kemisk grav eller ett missfall men han såg också det positiva i det hela, som tur var :) Så nu känns allt så mycket lättare. Då känns det som att det faktiskt är värt att kämpa vidare istället för att ge upp som vi tänkte göra.

• LnH

FamiljenEkberg. GRATTIS!!!!! Va glad jag blir!!!

Csillag: även om det är missfall som jag tror så är jag faktiskt glad. Detta bevisar att jag kan bli gravid fortfarande!! Jag har ältat allt och kommit fram till att det var mer fel än de som hittats...:) men så var inte fallet..Jag ska jobba mer och tänka mindre istället. Det är bättre för min del ;)

• LnH

men det enda jag funderar lite över, ifall det är missfall så borde testen nästa vecka vara svagare eller hur?
    För det test jag visade var ju inte så svagt direkt, och då hade jag hållt mig en timme bara och druckit en kopp te och en stor latte. Så om det är svagare på måndag så borde det ju bevisa min tro att det är ett missfall?!
    Eller kan hcg stiga trots man fått missfall?

• LnH

ursäkta mitt tjat, men har man alltid ont när man får ett missfall? Jag sitter som nålar och väntar på att det ska göra ont eller börja blöda en störtflod, vill ju helst inte att det sker på jobbet :S

• LnH

Tack :) har ju inga klumpar direkt, mest crinonen som är klumpigt när det kommer ut. Men blöder fortfarande inte mycket alls, som slutklämmen på mensen så att säga. 
    Haha även om jag är glad så gör denna ovisshet mig galen, vill bara få det bekräftat att det är ett missfall som jag innesrt inne tror så att jag kan se fram emot min FET som jag längtar efter Skrattande

• LnH

Tack!! Men jag är helt inställd på ett mf, vill bara ha det bekräftat. Känner mig faktiskt inte alls ledsen ens för jag har fått det bevisat att jag faktiskt kan bli gravid. Det trodde jag inte då de andra försöken inte har fungerat alls, så trodde att det var så mycket fel att jag aldrig skulle bli detta igen.

• LnH
    Mandelmumsa skrev 2012-05-15 19:29:49 följande:
    LnH: Ser att du går på Sophiahemmet. Är du nöjd med dem? Du skriver att det blir Huddinge efter detta. Är det Huddinge sjukhus? Varför byter ni?
    Såg inte din kommentar förrens nu :)
    Vi byter för att nu har vi kört privat och det är dyrt, vi kommer att byta för det är då genom landstinget och därav gratis försök. Vi har inte råd, eller vill inte ta oss råd till att betala ett till försök privat då detta är dyrt.

Vi är nöjda med Sophia hemmet, bra tider och bra bemötande, och man får nästan alltid bra svar och får tag på ngn när man behöver. Vi körde privat för vi orkade inte vänta på landstingskön.
  • LnH

ohhh glömde att säga att nu blöder jag nästan ingenting...skumt. Har gått och väntat på smärta men NADA, eller att det skulle börja att forsa men inte det heller. Har varit mindre än en vanlig mens, om det nu inte blir mera i natt eller imorgon. Tänkte på lördag som är min TD egentligen, är det extremt mycket starkare så tillåter jag mig kanske att ha ett litet hopp men är det lika svagt eller svagaer än de test jag har tagit så bevisar det min teori att jag har fått ett missfall.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012