• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

LnH skrev 2012-06-14 15:39:14 följande:
    Oj, jag håller tummarna att blödningen inte alls betyder något!!! Kramar!!
    taaaavk gumman
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-06-14 15:39:55 följande:
    Csillag: När har du ditt UL?!?
    har vul den 21.e så en vecka kvar..
  • Csillag
    TACK för all pepp o stöttning flickor, va vore ja just nu utan er.

Försöker ta en dag i taget o hålla hoppet uppe.

Har nedräkning till VUL nu  
  • Csillag
    Lilla Fjun skrev 2012-06-14 21:35:15 följande:
    Hej! Har följt tråden ett tag men inte skrivit tidigare. Jag undrar när kan man ha sex efter FET?
    Precis som LLnH skrev  så ska man inte ha sex efter FET och ET.
    Mest pga infektionsrisken e väldigt stor.
    Den andra som dom säger är ju flerbörds risken.
    Många tror de e största anledningen o sexar o chansar.
    De dom inte tänker på är att om man nu lyckas bli gravid så har man ju oxå riskerat infektionsrisken och en lr båda bebisarna kan sluta i MF/MA

Detta gäller ju inte bara vid FET/ET utan även när man gör inseminationer.
  • Csillag
    frida79 skrev 2012-06-15 11:54:52 följande:
    hur skulle du göra med sex om du var mig? vi har inte haft sex på nästan 4 v, sen några dagar före ÄP.
    nu är jag ju gravid i v 5+2 och har inte vågat ha sex än pga alla tidiga missfall jag haft, och tar ju crinone vilket känns lite äckligt eftersom det typ är som risgrynsgröt i underlivet. jag vet inte om jag ska vänta med sex tills efter första vul den 29e då jag är i v 7+2 eller om det är riskfritt redan nu trots att man inte sett att allt ser bra ut med embryot??
    min stackars sambo börjar bli desperat, han säger det inte men inatt blev han avvisad.. igen.. och jag kom på honom med att smyga in på toa och "fixa" behovet själv när han trodde jag sov stackarn Obestämd
    men självklart förstår han mig att jag är lite rädd och helst vill vänta tills jag vet att allt ser bra ut på vul...
    Hej gumman.

tycker de e konstigt att du ens får ha sex?
    Du har fått restriktioner om kg/lyft mn sa dom inget om sex till dej?

Jag får lyfta max 2 kg och sexförbud till förlossning.
    Roligt....Not
    Tur jag e van sen tidigare graviditeter va som gäller.

Tycker du ska ringa din läkare.
    Mina läkare e benhårda.

Har man en normal graviditet så råder de inget sexförbud.
    Har man haft ett MF så kan man bli rådd att avvakta från sex de första veckorna.
    Har man två MF så brukar de vara dom första 3 månaderna åtmisntonde.
    3 MF lr fler råder sexförbud.

Jag hade inte chansat om ja va du...
    Jag vet ju du har MF i bagaget du oxå.
    Mina läkare va jätte tydliga va som fick o inte fick göras nu när jag lyckats bli gravid.
  • Csillag
    frida79 skrev 2012-06-15 12:31:28 följande:
    jag är ju missfallsbenägen och många som haft många missfall blir ju rådda att avstå från sex i början.. varför vet jag dock inte men sammandragningarna man får vid orgasm kanske kan framkalla mf eller ngt..
    hihi nä de har inte med orgasm att göra gumman.Men helt riktigt att du inte bör ha sex.Visserligen borde din läkare verkligen ha informerat dej om sexförbud efter dina MF.
    riktigt dåligt.
  • Csillag
    maggan82 skrev 2012-06-15 10:50:32 följande:

Gjorde ett test i morse RD8 och det var ett klart minus. Jag vet att det tidigt men jag kunde helt enkelt inte stå emot., och nu får jag stå mitt kast. Vad säger ni, är det kört nu eller när kan man börja se ett + efter ET?

Ge inte upp gumman, än kan de vara alldeles för tidigt för dej att testa.

vet hoppet tryter ju mer dagarna går,MEN de finns så många som gett upp o slutat med sina proggisar o sen visar de sej att dom va gravida.

Samma många ger upp när de kommer en liten liten slemig blödning i proggisarna.
    oftast e de bara slemhinnorna som ger blödningarna.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-15 13:37:06 följande:
    Är på din linje Iiwa. Ska man tro på allt som skrivs skulle man väl bara få ligga apatisk i soffan hela dagarna och inte göra någonting! Tror man ska leva som vanligt bara, både vad gäller sex och träning! Det skulle inte finnas många barn om minsta rörelse framkallade missfall! :)
    Det handlar ju dom som redan har haft många MF.

Frida har haft 3 MF
    Jag har haft 6 MF.

Detta gäller patienter med stor MF risk.

Att träna är inga problem under en graviditet även om man haft MF OM man gör de på rätt sätt.
    Att röra på sej ökar cirkulationen vilkety är bra för en graviditet.

Har man inte många MF i bagaget så kanske man inte är tillräckligt insatt i ämnet vad man får göra och inte får göra.

Restriktionerna är hårda,MEN beror helt på hur historian ser ut o hur ens kropp fungerar.

Jag e sjukskriven från gravtest positivt till förlossning med restriktion vila o sängläge den mesta tiden o jag vet jag kommer få bo på sjukhuset väldigt mkt även denna graviditeten.

MEN jag känner oxå min kropp o vet va jag kan o inte kan göra.
    För att en läkare säger sängläge så betyder inte de att jag automatioskt hoppar ner i sängen i 9 månader.

Jag vet hur min kropp fungerar o jag vet va jag klarar av o inte.

Att Frida är rädd förstår jag fullt ut.
    Har man haft så många MF så vill man inte riskera ett till.
    Ju fler MF,ju mindre chans till ny graviditet om spåren sätter sej tillräckligt illa.

Dessutom är tillhör Frida, precis som jag, en risk graviditet o går på spec mödravård från start.
    Hon har dessutom en diabetes som kan öka MF risken ännu mer.

Liwa kan inte fridas bakgrund o de finns tillräckligt mkt för att hon borde ha ett sexförbud o jag e ganska övertygad om att spec mödravård ger henne de den 19.e.
    Carlanderska anser ju dessutom att hon SKA vara sjukskriven,hon får inte lyfta mer än visst KG, och den biten sätts bara på högriskgraviditeter,pluss sin diabetes o tidigare MF.
  • Csillag
    maggan82 skrev 2012-06-15 13:43:53 följande:
    Tack! Positiva tankar och inga fler test på några dagar, det gör nog susen!
    Va så lite så,
    Vet flera som gett upp os edan Men herre guuu de visar ju positivt på testdagen!!
    Helt chockade, så ge inte upp än gumman!!
  • Csillag
    Mischa skrev 2012-06-15 16:11:25 följande:
    Jag har X i livmoderhalsen. Extremt ovanligt och om det börjar blöda där så kan det bli så svårt att stoppa blödningen att de tillslut måste ta bort livmodern. Mår fruktansvärt dåligt nu. Har fått cellgift för att "fostret" ska sluta växa och absorberas av kroppen. Är inskriven på avdelningen men hemma på permis, ska tillbaka på måndag om ingenting händer under helgen. 

Jätteledsen. Hur mycket ska man orka?

"The incidence of cervical pregnancies is less than 1% of all ectopic gestations, and ranges between one in 2500—18,000 pregnancies. Despite its infrequency, clinicians should take this rare diagnosis into account whenever being confronted with unusual clinical findings in early pregnancy, as the risks for hysterectomy and severe lethal hemorrhage are highly increased compared with tubal EPs. "
    USch gumman, guuu va jag lider me dej!!!
    De e just detta dom misstänker jag kanske har, får min "dom" på torsdag, så jätte nervös!!
    Antingen en knepig graviditet,mn mest troligt X lr ett MF som lurar runt knuten.

Hur märkte du att du hade de?
    Förstår att allt känns piss o helskutta just nu.

Skönt att du får åka hem på permis iaf.
    Ta de lugnt o vila mkt.

SKickar massa massa syurkekramar till dej.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012