Ivf/FET Töserna 2012
frida79 skrev 2012-06-20 13:33:32 följande:
kommit hem nu, fick göran idag, han sa jag var överstimulerad men inte så mycket som spec-mvc skrämt upp mig med. han sa att för dom är det "enorma" äggstockar eftersom de är inte kunniga i hur det ser ut när man gjort ivf.hade jag blivit gravid på normalt sätt så hade det varit konstigt om mina äggstockar såg ut som de gör men inte när man gjort ivf. han tyckte dock ändå det var konstigt att läkaren inte tagit kalium/natrium-prover och hb när de såg jag hade vätska i buken.
men nu fick jag iallafall tagit de proverna på carlanderska
om de är något onormalt ringer de i eftermiddag eller senast i morgon.jag frågade om ja kunde gå på mama mia och de kunde jag om jag gick med enbart diabetesen till min vanliga läkare.
de rekommenderade även barnmorskegruppen där de är väldigt duktiga, kostar inget där heller tydligen..
har inte äggstockarna blivit mindre eller vätskan minskat om en vecka så kommer carlanderska sjukskriva mig längre eftersom jag måste ta det väldigt lugnt.
annars tyckte han att graviditeten såg bra ut även om det var för tidigt att se själva fostret, men hinnsäcken såg man

Blir så glad för din skull.
Nu håller vi tummarna att överstimuleringen försvinner ordentligt.
Jag sa ju att vissa läkare e helt konstiga, tråkigt när man råkar ut för sånna.
Tur CA kunde lugna dej lite.